Permalänk
Medlem

phpmyadmin fungerar ej

jag har nyligen fått ett problem med min wemberver. när jag föröker komma åt phpmy admin får jag ett lång och iriterande fel medelande;
Warning in ./libraries/session.inc.php#101
session_start(): The session id is too long or contains illegal characters, valid characters are a-z, A-Z, 0-9 and '-,'

Backtrace

./libraries/session.inc.php#101: session_start()
./libraries/common.inc.php#349: require(./libraries/session.inc.php)
./index.php#12: require_once(./libraries/common.inc.php)

Jag har försökt googlat runt men inte hittat någon lösning på probmemet. därmed vänder jag mig till er på swecklockers om hjälp.
VAd ska jag göra för att bli av med felet.

Permalänk
Testpilot

Har du testat med en annan webläsare eller att rensa dina cookies för phpmyadmin?

Felet ser inte ut ha med phpmyadmin att göra alltså så ta inte med det i dina googlingar, om du googlar på The session id is too long or contains illegal characters får du upp lite olika orsaker på problemet och en orsak kan vara att cookien hos besökaren som ska innehålla sessions-id:t är tom, rensar du bort kakan så ska du få en ny, förhoppningsvis korrekt kaka.

Här är en sida där orsaken diskuteras: http://stackoverflow.com/questions/3185779/the-session-id-is-...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Allting löste sig med att ominstallera xamp och att ränsa minnet på chrome. Dessutom att av kommentera 2 rader kod i ini. Php

Skickades från m.sweclockers.com