LG G2 touchproblem efter skärmbyte.

Permalänk
Medlem

LG G2 touchproblem efter skärmbyte.

Hej!

Har haft min LG G2 på lagning hos en av större telefonreparationsfirmorna i Stockholm. Tyvärr har det blivit lite bekymmer, lämnade in telefonen första gången i förra veckan. Fick tillbaka en telefon som verkade fungera vid första anblick, men när jag försökt använda den en stund märkte jag att den betedde sig konstigt och började flimmra när man var inzoomad på hemsidor och att få ner notifikationsmenyn fungerade inte. Lämnade återigen in ett par dagar senare efter att jag diagnosat fram att det inte bara var inbillning eller mjukvara. De konstaterade felet och sa att det är en garantifråga. Schysst tänkte jag och trodde att jag måste fått ett måndagsex som reservdel. Men återigen tyvärr, när jag hämtade den idag så hade den blivit ännu värre. Vafan egenkontrollerar de inte ens vid en garanti att skärmen fungerar?!

Nu till min egentliga fråga, borde inte byta skärmen lösa problemet med touchen? Eller kan det vara något annat än själva skärmen som gör så att problemet uppstår. Kan skärmen vara dåligt pålimmad vid reparation? Så jag vet hur jag ska tackla det ifall de börjar skylla på något annat (korrekt eller inte) problem i telefonen nu när jag ska lämna in den 3e gången. Bifogar en bild på hur skärmen beter sig ifall jag försöker rita en rund cirkel. Utöver detta beteende så tror även skärmen att jag trycker lite var stans på den när jag inte rör den.

http://i.imgur.com/WckzV49l.png

Visa signatur

En jävel på att låtsas vara upptagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undra:

Hej!

Har haft min LG G2 på lagning hos en av större telefonreparationsfirmorna i Stockholm. Tyvärr har det blivit lite bekymmer, lämnade in telefonen första gången i förra veckan. Fick tillbaka en telefon som verkade fungera vid första anblick, men när jag försökt använda den en stund märkte jag att den betedde sig konstigt och började flimmra när man var inzoomad på hemsidor och att få ner notifikationsmenyn fungerade inte. Lämnade återigen in ett par dagar senare efter att jag diagnosat fram att det inte bara var inbillning eller mjukvara. De konstaterade felet och sa att det är en garantifråga. Schysst tänkte jag och trodde att jag måste fått ett måndagsex som reservdel. Men återigen tyvärr, när jag hämtade den idag så hade den blivit ännu värre. Vafan egenkontrollerar de inte ens vid en garanti att skärmen fungerar?!

Nu till min egentliga fråga, borde inte byta skärmen lösa problemet med touchen? Eller kan det vara något annat än själva skärmen som gör så att problemet uppstår. Kan skärmen vara dåligt pålimmad vid reparation? Så jag vet hur jag ska tackla det ifall de börjar skylla på något annat (korrekt eller inte) problem i telefonen nu när jag ska lämna in den 3e gången. Bifogar en bild på hur skärmen beter sig ifall jag försöker rita en rund cirkel. Utöver detta beteende så tror även skärmen att jag trycker lite var stans på den när jag inte rör den.

http://i.imgur.com/WckzV49l.png

Antingen sitter inte digitizer kontakten i ordentligt (långsökt) eller också är den kass.

Lcd, digitizer, glas är ihoplimmat. Digitizern fungerar oberoende av lcdn o tvärt om. Oavsett så är det deras problem.

Jag gissar att de testade luren ca 1sek andra gången o sedan fick du tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Kompisen köpte en ny skärm när han pajade sin på sin g2 så att touchen var helt död. Efter en ny på eBay och efter att ha bytt så var resutatet desamma. Riktig skit det här med skärmar

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14