Vad spelar ni på era Nuc?

Permalänk
Medlem

Vad spelar ni på era Nuc?

Jag har precis skaffat en NUC5i5RYH och funderar på vilken typ av spel den orkar med. Vad lirar du på din? Alla nucs och motsvarande är av intresse, inte bara modellen som jag har.

Permalänk
Medlem

Ligger nog i lite fel forumdel :).
Jag kör min som HTPC, dock inte används så mycket sedan jag köpte min smart-TV som det blir bättre bild på än via HTPCn

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

min smart-TV som det blir bättre bild på än via HTPCn

Varför skulle det bli sämre bild via HTPC:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Jag har precis skaffat en NUC5i5RYH och funderar på vilken typ av spel den orkar med. Vad lirar du på din? Alla nucs och motsvarande är av intresse, inte bara modellen som jag har.

Nu har jag ingen NUC. Men hade jag haft en hade jag spelat FTL: Faster Than Light!!!

Edit: Och Hearthstone.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en D54250WYKH och det har mest blivit indiespel från humble bundle och liknande, överlag har de flesta titlar fungerat fint (givetvis har man fått dragit ner på effekter). CSGO kommer jag upp i runt 25-30 fps i (lägsta inställningarna @720p)! Ska dock tilläggas att jag endast kör linux på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Varför skulle det bli sämre bild via HTPC:n?

Sämre bild var helt felformulerat :). NUCen pallar inte spelar upp 1080p lika bra som Plex i TVn gör helt enkelt. Flyter på mycket bättre i TVn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Ligger nog i lite fel forumdel :).
Jag kör min som HTPC, dock inte används så mycket sedan jag köpte min smart-TV som det blir bättre bild på än via HTPCn

Nej, en Nuc är en enkortsdator. Helt rätt ställe. De flesta använder dem dock som HTPC varför det oftast pratas om dem i den forumdelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon37058:

Jag har en D54250WYKH och det har mest blivit indiespel från humble bundle och liknande, överlag har de flesta titlar fungerat fint (givetvis har man fått dragit ner på effekter). CSGO kommer jag upp i runt 25-30 fps i (lägsta inställningarna @720p)! Ska dock tilläggas att jag endast kör linux på den.

Det är ju inte så illa, ska testa CS:GO också. Jag kör visserligen win och skärmen klarar 1440p men vi får se vad som funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Nu har jag ingen NUC. Men hade jag haft en hade jag spelat FTL: Faster Than Light!!!

Edit: Och Hearthstone.

Hehe, faster than light såg ju väl basic ut. HD6000 ska väl palla lite mer än så!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Nej, en Nuc är en enkortsdator. Helt rätt ställe. De flesta använder dem dock som HTPC varför det oftast pratas om dem i den forumdelen.

Jaså?
En enkortsdator (en. single-board computer - SBC) är en hel dator byggd på ett enda kretskort, med en processor, minne, in/ut funktioner (I/O) och andra funktioner som krävs för att skapa en funktionell dator.

I en NUC monterar du själv minnen t.ex.

Förstår inte vad det spelar för roll. Jag har en enkortsdator som HTPC i sovrummet. En RPi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jaså?
En enkortsdator (en. single-board computer - SBC) är en hel dator byggd på ett enda kretskort, med en processor, minne, in/ut funktioner (I/O) och andra funktioner som krävs för att skapa en funktionell dator.

I en NUC monterar du själv minnen t.ex.

Förstår inte vad det spelar för roll. Jag har en enkortsdator som HTPC i sovrummet. En RPi.

Ja du har rätt, jag tänkte fel. Otur. Fast å andra sidan så är ju HTCP-forumet inte rätt heller när man använder den som en desktop. Stationär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Ja du har rätt, jag tänkte fel. Otur. Fast å andra sidan så är ju HTCP-forumet inte rätt heller när man använder den som en desktop. Stationär?

Jadu, ingen aning :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Hehe, faster than light såg ju väl basic ut. HD6000 ska väl palla lite mer än så!?

Det gör den säkert, men du bad om spel som var roliga och gick att spela på NUC.

Edit: Finns även andra bra spel som går att spela på NUC. Tex Banished, Prison Architect, Quake Live. Du kan även spela gamla titlar, det går att köpa optimerade installers på GoG för småpengar. Tex Total Annihilation eller Commandos.

Permalänk
Medlem

tänkte testa att köra inhouse streaming med steam, se om det fungerar bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det gör den säkert, men du bad om spel som var roliga och gick att spela på NUC.

Edit: Finns även andra bra spel som går att spela på NUC. Tex Banished, Prison Architect, Quake Live. Du kan även spela gamla titlar, det går att köpa optimerade installers på GoG för småpengar. Tex Total Annihilation eller Commandos.

GoG?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

GOG.com http://www.gog.com En webbutik som säljer spel utan DRM-skräp.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Good Old Games. www.gog.com

I vanliga fall funkar inte spel som Total Annihilation, Corsais Gold, Commandos m.fl. på Win7. Dom fixar gamla spel och säljer dom på sajten.
Och det funkar faktiskt riktigt bra! Man hämtar en enkel installations fil och installerar. Inget DRM, inget bloatware.