ELGIGANTEN: 3:e inlämningen - Nu påstår de vätskeskada
Hej mina vänner,
Det är såhär att jag köpte en LG Optimus 4H i Juni 2013. Runt 6-7 månader efteråt börjar det hända saker. Telefonen segar. Batteritiden blir sämre. Men värst av allt börjar jag få samtalsrelaterade problem. När jag pratade med någon i tel så i början av samtalet kunde de inte höra mig. Men jag hörde dem. Så jag var tvungen att slå på högtalaren, prata en kort stund. Sen slå av den och prata normalt via micken.
Första gången jag lämnade in min tel första gången. Elgiganten fick exakt denna info som ni får här. Då bytte serviceföretaget enbart kretskortet.
Andra gången gjorde de ingen reparation alls. Fick tillbaka telefonen utan någon som helst åtgärd.
Tredje gången får de en "aha upplevelse" och vill byta micken "eftersom micken har varit problemet hela tiden". Men då mina vänner upptäcker de en vätska i telefonen enligt serviceföretaget. Och beslutar att de inte kan laga telefonen alls eftersom vätska fanns där. Alternativet är att skrota telefonen eller betala 495kr och få tillbaka telefonen i samma skick som den var vid inlämning dvs trasig.
Så frågorna snurrar i mitt huvud. Varav en av frågorna är varför bytte de inte micken första gången istället för att vänta till tredje och sista gången. Och varför gjorde de ingen som helst reparation andra gången.
Vad borde jag framföra till butiken och hur ser lagen ut kring dessa frågor? Jag känner att jag hamnat mellan stolarna och att de tog tag i problemet först när det var försent. I övrigt fungerar telefonen utan problem. Vare sig spricka i skärmen eller i övrigt.
Mvh