GTX970, presterar bättre precis vid uppstart.

Permalänk
Avstängd

GTX970, presterar bättre precis vid uppstart.

När jag startar datorn och kör firestrike så får mitt 970 ungefär ~11000 i graphics score. Väntar jag 10min och kör sedan testet igen så har ALLTID runt ~7000. Vad är problemet?. Det blir väldigt jobbigt för när jag t.ex spelar CS så börjar jag med ~300fps, sedan bara tinar fps'n bort under matchen. Då ligger jag stadigt runt 100 bara. Jag har redan kollat energiläget och det är inställt i prestanda. ALL "throttling" är oxå utesluten för temperaturerna ligger aldrig över 60C på varken 970't eller prollen. All hjälp. snälla

Permalänk
Medlem

Kan inte vara så att du råkat få en bitcoin miner på datorn som suger upp GPU kraft?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Det har inte med boost att göra? Vet ifs inte vilken temp gräns som sitter där, men kan ju vara så att du har boost tills kortet blir varmt och sen får du inte ner det till boost kyla igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Kan inte vara så att du råkat få en bitcoin miner på datorn som suger upp GPU kraft?

När du säger det så låter det sannolikt, laddade nyss ner Vuze. Hur får jag bort det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carry Potter:

När du säger det så låter det sannolikt, laddade nyss ner Vuze. Hur får jag bort det då?

Jag hade en för ett tag sedan och tror jag fick bort den genom att använda ad-aware eller avast.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Jag hade en för ett tag sedan och tror jag fick bort den genom att använda ad-aware eller avast.

Hade du samma problem eller?, att den åt upp GPU kraft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carry Potter:

Hade du samma problem eller?, att den åt upp GPU kraft?

Ja

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Ditt argument skiner blodrött i min dator just nu. Tack för hjälpen kompis

http://gyazo.com/4fd3e7faf0bf17c9e1fd796737239a50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carry Potter:

Ditt argument skiner blodrött i min dator just nu. Tack för hjälpen kompis

http://gyazo.com/4fd3e7faf0bf17c9e1fd796737239a50

Det löste problemet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Det löste problemet?

Yes, det löste problemet. men ska göra en ren ominstallation så jag slipper att viruset kommer tillbaka och orsakar mer problem ^^. Tack för hjälpen