Helsingborgs Teknikcenter

Permalänk
Medlem

Helsingborgs Teknikcenter

http://hbgteknikcenter.se/index.php?id_cms=4&controller=cms

Är det någon som har erfarenhet av dem? Inte hittat något alls på några andra sidor om dem, de har varit på prisjakt sedan ett år tillbaka men ändå inte fått något som helst omdöme...

Är sugen på ett moderkort därifrån men är desto mindre sugen på att bli lurad/berövad på mina uppgifter.

De finns även på facebook, men har endast ett omdöme därifrån och i princip noll aktivitet annars. https://www.facebook.com/pages/Helsingborg-teknik-center-AB/2...

Det luktar blufföretag tycker jag, men som sagt, är det inte det kan vara dags att ge dem ett omdöme. Någon i Helsingborg som kan bekräfta att det är en fysisk butik och inte bara någon som photoshoppat på bilderna? Det ska tydligen vara ett registrerat företag också, men det har även andra lurendrejare varit.

Permalänk

Har själv varit inne i butiken och skulle ha ett ECC-minne, dock hade han inget på lager men kunde få hem på någon dag. Inte det vanligaste att ha hemma så klandrar inte honom. Jag behövde det direkt så blev inget köp där den dagen.
Ingen erfarenhet av hur det är annars med service och så. Finns en del prylar uppsatta i butiken så litegrann finns det hemma iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornörden:

Har själv varit inne i butiken och skulle ha ett ECC-minne, dock hade han inget på lager men kunde få hem på någon dag. Inte det vanligaste att ha hemma så klandrar inte honom. Jag behövde det direkt så blev inget köp där den dagen.
Ingen erfarenhet av hur det är annars med service och så. Finns en del prylar uppsatta i butiken så litegrann finns det hemma iallafall!

Okej, men då är det en fysisk butik med människor i, i alla fall tänkte ifall det var en realistiskt prissatt fuskaffär såsom nämnt i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1296810-aer...

Men då chansar jag och beställer... tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Okej, men då är det en fysisk butik med människor i, i alla fall tänkte ifall det var en realistiskt prissatt fuskaffär såsom nämnt i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1296810-aer...

Men då chansar jag och beställer... tack för infon!

Hur gick det, kom det något eller var det bluff?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Hur gick det, kom det något eller var det bluff?

Det slutade med att google gjorde reklam för det jag sökt på - hittade ett moderkort på webhallen som var mer prisvärt och köpte det istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Det slutade med att google gjorde reklam för det jag sökt på - hittade ett moderkort på webhallen som var mer prisvärt och köpte det istället

OK, tack för svaret i alla fall. Vi får väl se om någon annan handlar där så småningom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Beställde igår en gaming-dator där ifrån via fyndiq.se https://fyndiq.se/search/?q=snabb+spel&search=enter#878116-sn...
Vet ej hur detta ska sluta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av solojoni99:

Beställde igår en gaming-dator där ifrån via fyndiq.se https://fyndiq.se/search/?q=snabb+spel&search=enter#878116-sn...
Vet ej hur detta ska sluta..

Spännande, rapportera gärna hur det gick!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

AA det ska jag göra jag hoppas verkligen att allt ska gå som det ska å kabeldragningen är snygg @Henrik-W:

Permalänk
Medlem
Skrivet av solojoni99:

Beställde igår en gaming-dator där ifrån via fyndiq.se https://fyndiq.se/search/?q=snabb+spel&search=enter#878116-sn...
Vet ej hur detta ska sluta..

5500? För en dator med en typ tre år gammal processor och ett GTX 750 (inte ens ett GTX 750ti)? Vilken SSD det är framgår inte heller...

Nej, jag skulle inte kalla det där för en "snabb speldator"...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

5500? För en dator med en typ tre år gammal processor och ett GTX 750 (inte ens ett GTX 750ti)? Vilken SSD det är framgår inte heller...

Nej, jag skulle inte kalla det där för en "snabb speldator"...

"ATX Miditower 700W" är nog mer skrämmande. Annars är 5500 kr inte sååå dåligt, men originalpriset på 7900 kr är ju förjävligt.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

@Llhweiir: det är en ti enligt deras hemsida, Duger för mig eftersom jag har just nu en 9 år gammal dator..

Permalänk
Medlem

Jag var in i deras butik och beställde 4x 1TB WD-Red 2.5" fick dem några dagar senare, inga problem och de var trevliga.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

Enligt min budget är det här det bästa jag kan få. @ArcticFire:

Permalänk

gött! kan jag slappna av lite mer iallafall @webbson:

Permalänk
Medlem
Skrivet av solojoni99:

Enligt min budget är det här det bästa jag kan få. @ArcticFire:

Begagnat brukar ju vara bättre i de nedre prisklasserna. Dock förståeligt om man drar sig för begagnad elektronik då jag själv gör det

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

Det gör jag med men vill inte vänta på något guldkorn på blocket. man blir ju så ledsen om man inte kommer först )=@bardbard:

Permalänk
Medlem
Skrivet av solojoni99:

Enligt min budget är det här det bästa jag kan få. @ArcticFire:

Då förstår jag.
Och som jag sade är ju 5500 kr inte direkt dåligt utan helt okej. 7900 kr däremot...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

AA det är bra, hoppas det blir som jag har hoppats, Ska testa å samla ihop ungefär samma delar på komplett å se vad jag hamnar på för pris @ArcticFire:
Runt 7000 om jag ska bygga den själv men då är det nyare komponenter.

Permalänk
Medlem

@solojoni99:

Var hittar du den uppgiften? Jag hittar inte den datorn på deras hemsida...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Nä, den firman är inget för mig... att försöka sälja in en dator som en "spel dator" när den har en tre år gammal processor är inte seriöst. Kan man sen inte ens stava "Performance" rätt så inger man inget förtroende - skulle aldrig välja den firman framför seriösa välkända aktörer såsom Webhallen, Inet eller Komplett.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

@Llhweiir: Jag hittar inte heller den tyvärr (Tänkte fel), men denna http://h-tc.se/index.php?id_product=1837&controller=product är i stort sätt samma bara det att det är "vänlig" hårddisk. Men det var ssd jag var ute efter så därför valde jag fyndiq så nu litar jag på h-tc.se att de har detta som en urval ändå. Deras hemsida verkar vara lite off och det känns som dom fokuserar att sälja in sig på fyndiq istället

Permalänk

@Llhweiir: Det har du rätt i men nu gav jag dom en chans, Som sagt så kommer jag skriva här å berättar hur det blev när jag väl fått Datorn
ps, synd att man inte fick något koll-id nummer

Permalänk

Hej paket har nu anläntt å ska åka å hämta det snart. Det blir spännande å se va det är jag egentligen har fått om vi ska vara kritiska till priset. Skickar lite bilder å så för att underlätta framtida köpare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av solojoni99:

Hej paket har nu anläntt å ska åka å hämta det snart. Det blir spännande å se va det är jag egentligen har fått om vi ska vara kritiska till priset. Skickar lite bilder å så för att underlätta framtida köpare

Skickades från m.sweclockers.com

Ser fram emot resultatet!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Ser fram emot resultatet!

Förlåt är noob på detta men vet någon hur man lägger in bilder på sidan ;-0

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@solojoni99: Lägg upp bilderna på en bildtjänst, t ex Photobucket som jag använt i väldigt många år, och skriv sedan in rätt bildlänkar omgivna av [ IMG ]-taggar (minus mellanslagen) i inlägget.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

@solojoni99: Lägg upp bilderna på en bildtjänst, t ex Photobucket som jag använt i väldigt många år, och skriv sedan in rätt bildlänkar omgivna av [ IMG ]-taggar (minus mellanslagen) i inlägget.

Okej tack ska försöka med det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@solojoni99: Exempel (med extra mellanslag som ska tas bort):

[ img ] http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/20150... [ /img ]

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

http://s650.photobucket.com/user/Niklas_Lindhe/library/?view=...
Här är några bilder inte dom bästa men hoppas det funkar.