Vilken säkrast, G2A eller Fast2play?

Permalänk
Medlem

Vilken säkrast, G2A eller Fast2play?

Hej!
jag tänkte köpa payday2 och cities skylines deluxe edition från antingen g2a eller fast2play. jag undrar vilken som är säkrast, på g2a kostar det 50 spänn mer och på fast2play kostar det 50 kr mindre. jag undrar också om fast2play har någon användbar rabattkoder som funkar?
tacksam för snabbt svar.

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

förresten, måste ma nha vat för att det ska funka

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Inget av alternativen är "säkert", men köper du från G2A så köp inte från marketplace.

Förövrigt så hade jag hellre köpt det via GMG
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/cit...
20% off med SAVE20-APRILD-EALSON

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

hmmm, det kostar ju en hel del mer där..
vad menas med inte "säkert"

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

hmmm, det kostar ju en hel del mer där..
vad menas med inte "säkert"

G2A och liknade sidor som säljer sina nycklar mycket billigare än steam eller GoG består mestadels av nycklar som inte är köpta av officiella återförsäljare.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-26-it-looks-like-ub...

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

hmmm, det kostar ju en hel del mer där..
vad menas med inte "säkert"

Att det säljs en hel del stulna/ryska nycklar där som kan försvinna om steam märker det och i värsta fall kan hela ditt konto bli bannat för att du köpt den typen av nycklar.

Permalänk
Medlem

hur stor är den risken? har hört en del gott, många värkar vara nöjda

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

dem har ju en tjänst så man kan få tillbaks pengarna om det inte funkar inom 30 dagar

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk

Tycker du det är värt risken att bli av med hela ditt steam-konto?
Om inte så vänd snabbt blicken mot seriösa återförsäljare!

Permalänk
Skrivet av eribo01:

dem har ju en tjänst så man kan få tillbaks pengarna om det inte funkar inom 30 dagar

Som sagt har hänt att folk blivit av med spel som varit köpta där efter ett tag va väl här på forumet som blitt av me cod eller om de va bf3/4 efter att ha haft det i typ ett år eller om de va ännu mer. Så då hjälper det föga med deras 30dagar pengar tillbaka garanti.

Sen som sagt aktiverar du en ru kod med vpn så bryter du mot steams licensavtal och de kan stänga ner ditt konto helt efter som steam inte tillåter aktivering via vpn i sitt avtal man måste acceptera när man installerar steam.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

men det är en https sida(g2a). så bör den inte vara säker då?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Inte värt det imo. Har en kompis som köper lite från GMC och G2A etc, han har runt 10 steamkonton med ngt spel på varje, han har blivit bannad på 2 av dem och steam har tagit bort 3 av hans nycklar. Jag har bara ett steamkonto med alla mina spel, när det dessutom rör sig om ett gammalt spel som Payday 2 så är det inte värt det, brukar finnas på rea på steam rätt ofta. Vänta på ngt humblebundle pack /steam summer sale eller dylikt och köp det direkt på steam istället.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

ok. Men finns det någon representerad återförsäljare där man kan få båda spelen för runt 400kr då?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Är komplett en legaliserad återförsäljare?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra med er. Ni som säger att kontot blir bannat finns det något bevis för detta? Det låter väldigt ologiskt tycker jag för om en kompis ger dig en nyckel han köpt på någon av sidorna ska du då bli straffad för det?

Jag vet att nycklarna kan bli bannade eftersom det sålts nycklar som varit stulna, men att banna ett helt konto låter som sagt väldigt konstigt.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Har köpt ca 20 Spel via G2play.net/kinguin/fast2play.net och båda min steam och Origin konto funkar fortfaranda utan problem.

Så ja det finns vissa som tyvärr har fått sina spel borttagna, men INGA steam konto'n har blivit bannade pågrund av spel köpta via G2play.net/kinguin/fast2play.net.

Fakta på att folk har blivit bannade ifrån steam får gärna länkas, då jag nog har läst varenda tråd här på sweclockers samt googlat på det.

De tar bort spelet, men du blir inte bannad, likaväl som du kan bli VAC bannad men ditt steam konto funkar fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

G2A och liknade sidor som säljer sina nycklar mycket billigare än steam eller GoG består mestadels av nycklar som inte är köpta av officiella återförsäljare.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-26-it-looks-like-ub...

Stämmer ju dock inte helt. G2A's affär säljer riktiga nycklar, men de som säljs av andra tredjeparts personer via deras hemsida behöver inte vara riktiga nycklar.
G2A's egna affär är resellers för väldigt många olika utgivare, men det är inte alla som säljer på deras hemsida som är det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Flera The Crew , Far Cry 4, med flera spel, vars nycklar som sålts via G2A har nu blivit bannade.

UBISOFT har tagit i med nävarna för att få bort tredjepartsförsäljning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pinkn00b:

G2A och liknade sidor som säljer sina nycklar mycket billigare än steam eller GoG består mestadels av nycklar som inte är köpta av officiella återförsäljare.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-26-it-looks-like-ub...

Allting är billigare än Steam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Allting är billigare än Steam...

Inte fysiska butiker så som gamestop eller game.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Håller på och hjälper en kille att lösa sina problem med en bannad kod från G2A.

Har precis suttit i G2A;s support chatt. Enligt dem så ska jag kontakta Ubisofts support och ta reda på anledningen till att koden är bannad. Detta har jag redan gjort, men väntar på svar från Ubisoft.

Chatten hos G2A sade också att det kommer att lösa sig, på något sätt. Vilka alternativ det skulle vara vet jag inte riktigt, men pengarna tillbaka eller ny kod är ju det enda som kan ställa det tillrätta.

Personligen skulle jag aldrig köpa på ett liknande ställe. Hellre pröjsa och vara säker.
Sade till han som jag hjälper nu att han borde frågat innan han handlade där. Jag hade lätt supportat med de kronor som diffade.

Permalänk
Avstängd

Har köpt alla mina steamspel (ca 140+ spel) och även andra spel från fast2play, efter årsskiftet så slutade det vara så billigt i och med att de la på 30% tax på allting så det blir +-0 samma som Steam och andra digitala shoppar. Har dock aldrig köpt ett spel från fast2play där man måste aktivera spelkoden genom VPN pågrund av att det är ett ryskt cdkey, har endast hållt mig till s k "World Wide" keys. Men som sagt du tjänar inte så värst mycket på att köpa spel därifrån mer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pinkn00b:

Inte fysiska butiker så som gamestop eller game.

Är väl ungefär samma i många fall.

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av Fast2Play i flera år och aldrig haft några problem.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Ojojoj, Jag har minst köpt totalt 30 nycklar från g2a och inget har drabbat mig ännu. (MEN JAG KÖPER INTE FRÅN MARKETPLACE)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pinkn00b:

Inte fysiska butiker så som gamestop eller game.

Det kan ju vara en anledning till varför de butikerna stänger ner butik efter butik. Jag syftade på andra "online" butiker så som CDON och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har över 200 spel på mitt steamkonto varav majoriteten är köpt på fast2play, har aldrig hänt mig något och personer som råkat "illa ut" så har bara det köpta spelet försvunnit från Steam.

Permalänk
Medlem

Har köpt 20-30 spel på g2play och har aldrig haft några problem med någon av nycklarna.

Permalänk

Kan bara prata om min erfarent het, men har köpt runt 15 spel av g2a och har aldrig haft ett problem med dem. Förutom en gång då det var en nyckel som inte funkade. Men kunde enkelt kontakta deras support och få det löst.