Permalänk

Corsair M65 eller Steelseries Rival?

Tjenixen. Hade tänkt införskaffa ett Corsair K70 RGB T-bord tillsammans med ny mus. Det står mellan Steelseries Rival samt Corsairs M65. Om det blir M65an, går det då att "kopiera" färger från tangentbordsprofilen och sätta på musprofilen?

Tack på förhand //Afro

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Tjenixen. Hade tänkt införskaffa ett Corsair K70 RGB T-bord tillsammans med ny mus. Det står mellan Steelseries Rival samt Corsairs M65.

Rival har bättre sensor och jag tycker att formen på rival är skönare än Corsairs möss.

Visa signatur

-

Permalänk

Jag har en Rival och är mycket nöjd. Har inte testat Corsair men Rival kan jag rekommendera

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem

testat båda. gillade personligen rival bättre.

Permalänk
Medlem

Wow, två helt olika möss du pratar om. Tycker inte de är like i vare sig stil utförnde eller hantering eller känsla.

Jag har ägt båda - sålt båda också. Ingen är direkt dålig, men Corsair kändes aningens för tung för min del. Den blir lite klumpig tycker jag. Rival är väldigt smal framtill men var i övrigt en trevlig mus. Den går upp baktill och ger möjlighet till att vila handflatan på musen på ett bättre sätt än M65. Gillar Steelseries drivrutiner bättre- men den största skillnaden ligger i klicken på knapparna tyckte jag. Rival var klart bättre, men ingen lika sköna som Taipan på klicken.

Angående färg kan jag inte svara för jag hade nada intresse i färger förutom att ha en för varje pofil...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Afrosnubben:

Wow, över 50 visningar och inget svar.

Inlägg som inte tillför diskussionen något utan enbart är ämnade att flytta tråden högre upp, sk bumpning, bryter mot §4 i våra regler.

Alla trådar ska ha samma chans att synas, därför finns den regeln, en ren rättvisefråga.

*Bump raderad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skäggig legend

Jag har bara testat Rival av dessa två. Jag köpte precis en till Rival fast en vitlackad, gillar mer glossy yta än "antisvett" gummerad. Sensorn i Rivalen är otroligt bra!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Ser ut som steelseries är det bättre valet då

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Medlem

Generellt sett så gillar jag min Rival, har dock problem med att gummit på sidan nöts bort och lämnar kladdiga gummibitar vid intensivt spelande.
Hittade en bild på nätet som har liknande problem som jag:

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Afrosnubben:

Ser ut som steelseries är det bättre valet då

Behöver det ju inte vara, bara många här som gillar just den musen men som som - inte provat M65. Men du kommer inte bli missnöjd ang. prestanda i Rivalen. Mycket med musen handlar ju om passform, där kan bara du veta vad som är rätt eller fel

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Rival.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Afrosnubben:

Tjenixen. Hade tänkt införskaffa ett Corsair K70 RGB T-bord tillsammans med ny mus. Det står mellan Steelseries Rival samt Corsairs M65. Om det blir M65an, går det då att "kopiera" färger från tangentbordsprofilen och sätta på musprofilen?

Tack på förhand //Afro

Hej Afro,

Det går inte att kopiera en färg-profil rakt av till musen, men många användare på vårat eget forum som skapar olika profiler brukar också skapa en liknande profil till våra möss. Annars går de att ställa in färger och effekter själv.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Ser ut som steelseries är det bättre valet då

Beror på din spelstil. Corsair musen är väldigt gedigen och har bra placerad "sniper knapp" du borde gå och känna på dem om du inte instinktivt kan säga utefrer bilder/videos att den ena eller andra inte passar dig.