Speldatorn.se - Kan man lita på denna butiken?

Permalänk

Speldatorn.se - Kan man lita på denna butiken?

Hej!

Som titeln lyder. Kan man lita på Speldatorn.se? Tänkte eventuellt köpa en dator därifrån.
Någon som kanske handlat där förr?

Tack!
/KDA

Permalänk

Hej! Jag har handlat därifrån. Det går att lita på.

Min kompis fick ut 3000kr för hans trasiga dator som var 3 år gammal.

Jag har kvar min som fungerar, säkert 5 år +

Men varför köpa där när du kan bygga själv? Då får du en billigare och bättre dator för pengarna.
samt 2-3 års garanti på varenda del.

Permalänk
Avstängd

Är det inte lättare att köpa från ett ställe du inte måste fråga om? Verkar inte vara en scamsida i alla fall.

Men om du gör en tråd i köpråd kan folk plocka ihop lite mer vad du behöver mot din budget och tänkta spel. Skräddarsydda datorer är i regel bättre.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Inaktiv

De senaste omdömena är ju inte direkt i topp.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte om man kan lita på att alla betygen på prisjakt kommer från speldatorn.se. Länken till AllaBolag på prisjakt går till ett annat företag. Speldatorn.se drivs av ett AB i Huddingen som heter Exentor. De ser inte ut att ha haft så mycket till verksamhet de senaste åren.
http://www.allabolag.se/5560866237/Exentor_AB

Jag hade hittat en annan leverantör. Man vill ju att ett företag som man anlitar ska fortsätta existera.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Hemsidan känns till och med lite b.

Kontakta oss och Support leder till samma ställe, värt..

Nej, spontant känner jag att du ska köpa din dator skräddarsydd, Inet eller Komplett till exempel. Går att få den ihopbyggd också, jag är mycket nöjd över min jag köpte på Inet för en dryg månad sen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Hemsidan känns till och med lite b.

Kontakta oss och Support leder till samma ställe, värt..

Nej, spontant känner jag att du ska köpa din dator skräddarsydd, Inet eller Komplett till exempel. Går att få den ihopbyggd också, jag är mycket nöjd över min jag köpte på Inet för en dryg månad sen.

Hur längre brukar man få vänta på att Inet knackar ihop datorn åt en då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KDAson:

Hur längre brukar man få vänta på att Inet knackar ihop datorn åt en då?

Tror de har 10 leveransdagar. Står på deras hemsida säkert. Jag väntade väl en vecka kanske innan de skeppade iväg den. Är ju inte svårt att bygga själv heller, men jag hade inte tid och på tok för nyfikna katter för orka ^^ Vet inte hur länge man får vänta på andra sidor, men bör väl vara likvärdigt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Fattar överhuvudtaget inte varför folk ens överväger obskyra flumsidor när det finns pålitliga och etablerade butiker där du allt som oftast får både bättre pris och service.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Fattar överhuvudtaget inte varför folk ens överväger obskyra flumsidor när det finns pålitliga och etablerade butiker där du allt som oftast får både bättre pris och service.

Ja usch och fy ifall någon annan är väletablerade stora koncerner får jobba inom datorhandel...

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Ja usch och fy ifall någon annan är väletablerade stora koncerner får jobba inom datorhandel...

Har inte sagt ett ljud om andra aktörers vara eller icke vara. Jag kommenterade att jag inte fattar varför kunder vänder sig till dem när det i mina ögon inte finns några fördelar. Comprende?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Har inte sagt ett ljud om andra aktörers vara eller icke vara. Jag kommenterade att jag inte fattar varför kunder vänder sig till dem när det i mina ögon inte finns några fördelar. Comprende?

Nej, du säger ju bara att man inte bör gå och handla hos de små företagarna... vet du vad som händer när de små företagarna inte får några kunder? jo de stänger ner. "Comprende?"

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Nej, du säger ju bara att man inte bör gå och handla hos de små företagarna... vet du vad som händer när de små företagarna inte får några kunder? jo de stänger ner. "Comprende?"

Lägg inte ord i munnen på mig och vänligen sluta läsa saker som inte finns – det får dig bara att låta korkad. Hittar man en mindre butik som man vet erbjuder bättre pris och service än större försäljare så kan man givetvis satsa på den, men eftersom detta i stort sett aldrig är fallet eftersom de större aktörerna handlar med ofantligt större mängder och därför får bättre priser så finns det i mina ögon ingen anledning att göra det.

Vill man syssla med välgörenhet och stödja nån lokal småbutik trots sämre priser så får man väl göra det, men ur en ren konsumentsynvinkel så ser jag inte mycket logik i det.

Jag säger alltså INTE att det inte ska finnas några små aktörer på marknaden – jag säger att man oftast får mer för pengarna från de större. Jag hoppas att du fattar vad jag skriver nu för jag kan banne mig inte dumma ner det mer.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

heh, roligt du. Du kommer inte handla hos små aktörer men du säger att du inte vill att dem ska lägga ner.

jag tror du lyckades dumma ner mig med för den logiken är bara katastrofalt fel.

För övrigt tycker jag ej att speldatorn.se är att rekommendera. Den ser för oseriös ut.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM