Dell XPS 13 med Infinity-skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Det går nästan inte att beställa vi Dell.se. Helt hopplös webbplats, dessutom när jag ville ringa in frågor och order så kopplar de till Dustins Dell center... Högst märkligt.

Ja, det är rätt märkligt för det har varit samma problem senaste 10 åren typ. Extra märkligt med tanke på att det uppenbarligen finns kompetenta och trevliga medarbetare som bryr sig om kunderna, som t.ex. den/de personer som bistår här på SweClockers. Sen ska det väl sägas att en del av konkurrenterna har förbättringspotential också, som t.ex. Asus vars webbplats initialt kan se rätt bra ut men som man snabbt inser är lite av hemliga lådan där det i många fall är omöjligt att hitta något om man inte redan från början vet att det finns och kan söka på det. Försök t.ex. hitta Asus Zenbook NX500 på deras hemsida UTAN att använda sökfunktionen eller var man klickar för att faktiskt göra en jämförelse mellan de datorer man valt att man vill ha med

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Läser om 11,6"-chassi som rymmer en 13.3"-skärm och drömmer om ett 13,3"-chassi med 15"-skärm, skulle det gå?

Riktigt så bra tror jag inte går att klämma in, men 15,6" i 14" kommer under året kan jag lova dig med (mig veterligen) ganska trevliga specar.

Permalänk
Medlem

Nån som kan svara på om sd-kortet sticker ut ur datorn och i såna fall hur många mm? Letat som en tok men inte hittat info om det tyvärr.

Kanske nån redan fått hem den och kan kolla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dlm100:

Nån som kan svara på om sd-kortet sticker ut ur datorn och i såna fall hur många mm? Letat som en tok men inte hittat info om det tyvärr.

Kanske nån redan fått hem den och kan kolla?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag satte i ett SD-kort och tog en bild. Varsågod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag satte i ett SD-kort och tog en bild. Varsågod.

Tackar ödmjukast! Det var snällt av dig.

Ser ut som att det sticker ut ca 1cm, vilket var lite mer än jag hoppats på. Vet inte riktigt om jag skulle våga lämna kvar ett sd-kort i den tyvärr. Synd, hade varit en trevlig bonus med extra utrymme...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dlm100:

Tackar ödmjukast! Det var snällt av dig.

Ser ut som att det sticker ut ca 1cm, vilket var lite mer än jag hoppats på. Vet inte riktigt om jag skulle våga lämna kvar ett sd-kort i den tyvärr. Synd, hade varit en trevlig bonus med extra utrymme...

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem!

Ja, ungefär en cm. Alternativet är i så fall att skaffa en Micro-SD och en adapter som inte är lika djup som ett vanligt SD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Ja, ungefär en cm. Alternativet är i så fall att skaffa en Micro-SD och en adapter som inte är lika djup som ett vanligt SD.

Tack för tipset! Blir lite dyrare än SD-kort men helt klart en smart lösning! Jag hittade den här: http://www.24.se/datortillbehor/laptoptillbehor/laptop-ovrigt/microsd-till-minidrive-harddisk-adapter-macbook
Borde inte sticka ut alltför mycket tycker jag, så den blir bra.

Nu gäller det bara att hitta en stabil usb-hub för att kompensera bristen på portar.

...och vänta in att de säljer FHD/i5/8GB/256GB för 9990kr igen förstås.

Är du nöjd med fläktljudet vid belastning förresten? Jag tror Dell gjorde en biosuppdatering för några veckor sedan som sänkte fläktljudet ett snäpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dlm100:

Är du nöjd med fläktljudet vid belastning förresten? Jag tror Dell gjorde en biosuppdatering för några veckor sedan som sänkte fläktljudet ett snäpp.

Jag uppdaterade BIOS direkt, så jag vet inte hur den var innan. Beror på vad du menar med belastning - jag testade att dra igång Dota 2, och då låter den en del, men annars är den helt tyst. Att den skulle vara tyst i spel och dylika belastningsscenarion kan man dock aldrig förvänta sig av en så tunn dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag uppdaterade BIOS direkt, så jag vet inte hur den var innan. Beror på vad du menar med belastning - jag testade att dra igång Dota 2, och då låter den en del, men annars är den helt tyst. Att den skulle vara tyst i spel och dylika belastningsscenarion kan man dock aldrig förvänta sig av en så tunn dator.

Tänkte använda den som studiodator, så det var i första hand cpu-belastning jag tänkte på. Låg ljudnivå är ju rätt viktigt när man spelar in sång...

Hade dock hoppats på att du skulle säga att den var ganska tyst med ett svagt susande vid högre belastning, typ.
Min förra kolfiberlaptop var Sony Vaio Pro 13 och den lät alldeles för mycket.

Har du i5 eller i7 och FHD eller QHD, förresten? Rimligen borde i7 och QHD generera lite högre värme och därmed högre fläktljud...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft min xps13 FHD i5 256gb i en vecka nu och är en slå länge hel nöjd. MEN jag tycker fläkten avger sig ett gnisslande ljud som retar galfeber på mig!
Är det nån mer än jag som upplever detta eller är det min fläkt som är CP?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken refresh rate 4k skärmen har?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dlm100:

Tänkte använda den som studiodator, så det var i första hand cpu-belastning jag tänkte på. Låg ljudnivå är ju rätt viktigt när man spelar in sång...

Hade dock hoppats på att du skulle säga att den var ganska tyst med ett svagt susande vid högre belastning, typ.
Min förra kolfiberlaptop var Sony Vaio Pro 13 och den lät alldeles för mycket.

Har du i5 eller i7 och FHD eller QHD, förresten? Rimligen borde i7 och QHD generera lite högre värme och därmed högre fläktljud...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har FHD med i5. i7-processorn blir inte varmare än i5, däremot så belastas datorn hårdare med den högupplösta skärmen, då det helt enkelt är fler pixlar att knuffa runt. Hur stor skillnad det är som bara har med det att göra vet jag dock inte.

Skrivet av frippe03:

Jag har haft min xps13 FHD i5 256gb i en vecka nu och är en slå länge hel nöjd. MEN jag tycker fläkten avger sig ett gnisslande ljud som retar galfeber på mig!
Är det nån mer än jag som upplever detta eller är det min fläkt som är CP?

Min fläkt låter som en fläkt bör i alla fall. Jag har läst om folk som har haft problem med konstigt ljud från fläkten när datorn inte står plant, det är inte det du upplever?

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Någon som vet vilken refresh rate 4k skärmen har?

Jag har aldrig ens hört talas om någon laptop-skärm som har mindre än 60 Hz.

Permalänk

Hej alle

Som lovet kommer her en opdatering fra vores test-lab omkring fläkt & den nye BIOS version, som Improwise har spurgt til.

Vores test-lab har nu testet den nye XPS 13 med den nye BIOS version for et stykke tid, og har fundet frem til følgende:

1. Fläkten var helt off under brug, når maskinen var under 45 grader varm, og da maskinen kom op omkring de 50 grader startede fläkten, men lyden var stadig indenfor det acceptable.
2. Efter kort tid efter maskinen var kølet ned, stoppede fläkten igen, og der blev ikke fundet nogen tegn på overophedning af maskinen under disse tests.

Såfremt der er nogle der oplever det anderledes, kan det være specifikt for det enkelte system, og vi vil derfor meget gerne undersøge sådanne sager nærmere.

Ha en fin dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Inaktiv

@ DellCare
Kan man få Dell XPS 13 levererad med Samsung SM951 MZVPV256HDGL-00000 -> nya SM951 NMVe versionen? Om ja hur beställer jag så jag är säker att få den versionen?
Om nej, när kommer den...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu är recensionen av Dell XPS 13 med Full HD-skärm publicerad!
http://www.sweclockers.com/recension/20247-dell-xps-13-med-fu...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av anon76929:

@ DellCare
Kan man få Dell XPS 13 levererad med Samsung SM951 MZVPV256HDGL-00000 -> nya SM951 NMVe versionen? Om ja hur beställer jag så jag är säker att få den versionen?
Om nej, när kommer den...

Hej ubbe1

Jeg har desværre ingen info omkring model på HDD/SSD i de forskellige maskiner, men vil gerne prøve at undersøge dette for dig. Jeg kan dog ikke give nogen garanti på at det er muligt at få svar, samt om det er muligt at vælge en specifik SSD model ved ordreafgivelse.

Så snart jeg ved noget mere, hører du fra mig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

För er som beställt en XPS 13 där ute, hur ser det ut för er med leveranstiderna?

Min beställning som jag genomförde på en fullhd, 256 gb den 30 mars har nu blivit uppskjuten från den 28 april till den 12 maj som leveransdatum! Värt att notera är att på hemsidan har de även ett preliminärt datum för skeppande (shipping date) den 4 maj.

Permalänk
Skrivet av lassonbullen:

För er som beställt en XPS 13 där ute, hur ser det ut för er med leveranstiderna?

Min beställning som jag genomförde på en fullhd, 256 gb den 30 mars har nu blivit uppskjuten från den 28 april till den 12 maj som leveransdatum! Värt att notera är att på hemsidan har de även ett preliminärt datum för skeppande (shipping date) den 4 maj.

Hej lassonbullen

Jeg beklager meget at din ordre er blevet forsinket, men kan desværre informere om, at grundet den meget store efterspørgsel på denne model, så er både batterier & skærme i restordre på nuværende tidspunkt. Sidste melding jeg har, er at vi forventer at have det på lager igen omkring d. 29/4 2015.

Hvis du ønsker det vil jeg med glæde holde lidt øje med din ordre, og holde dig løbende opdateret på status, hvis du sender mig dit ordrenummer i en privat besked.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DellCare:

Hej

Jeg har desværre ingen info omkring model på HDD/SSD i de forskellige maskiner, men vil gerne prøve at undersøge dette for dig. Jeg kan dog ikke give nogen garanti på at det er muligt at få svar, samt om det er muligt at vælge en specifik SSD model ved ordreafgivelse.

Så snart jeg ved noget mere, hører du fra mig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Hej DellCare.
Tack för ditt svar.
Jag sitter men tummen på köpknappen bara jag vet vad och hur jag ska beställa för att få SM951 NMVe versionen på M2 SSD
Väntar ivrigt

Permalänk
Skrivet av anon76929:

Hej DellCare.
Tack för ditt svar.
Jag sitter men tummen på köpknappen bara jag vet vad och hur jag ska beställa för att få SM951 NMVe versionen på M2 SSD
Väntar ivrigt

Hej

Så har jeg fået svar, og den ønskede SSD er desværre slet ikke en mulighed i XPS 13 på nuværende tidspunkt, men din feedback omkring ønsket om denne SSD, er givet videre til den ansvarlige afdeling, så vi kan have det med i fremtidige overvejelser.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra vad ni får för batteritider i verkligheten med "normal användning" (typ inte tunga 3D renderingar och annat utan vanligt kontorsgrejs)? Hade tidigare FHD varianten men som nångon av er kanske sett så lyckades DELL uppgradera den till en QHD+ variant när dom gjorde service, och även om det är en trevlig skärm så har batteritiden gått åt andra hållet. Det var just batteritiden som gjorde att jag köpte FHD varianten från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tänkte höra vad ni får för batteritider i verkligheten med "normal användning" (typ inte tunga 3D renderingar och annat utan vanligt kontorsgrejs)? Hade tidigare FHD varianten men som nångon av er kanske sett så lyckades DELL uppgradera den till en QHD+ variant när dom gjorde service, och även om det är en trevlig skärm så har batteritiden gått åt andra hållet. Det var just batteritiden som gjorde att jag köpte FHD varianten från början.

Får ut runt 6-7 timmar med normal användning och lite sänkt ljusstyrka med QHD+.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n: Nåt liknande för mig, vilket väl är ok men klart sämre än med FHD varianten. Kanske är läge att be Dell byta tillbaks till skärmen jag faktiskt beställde. Skälet att jag begärde service var att jag hade svaga horisontella linjer över skärmen men noterar det även på QHD+ skärmen så det är gissningsvis något som ligger i något skyddsfilter eller liknade. Finns säkert på alla (syns bäst mot en ljus bakgrund).