GTX 970 Flimmer och ränder (i bl.a. GTA V)

Permalänk

GTX 970 Flimmer och ränder (i bl.a. GTA V)

Hej! har nyss laddat ner gta 5 till pc men när jag te.x kör i los santos sjunker fpsen till 30-40 och det typ blir flimmrigt och det drar i skärmen. undrar om det är för att gta v har buggar eller om det är min dator :/

Rubrik förtydligad (sammanfogning av trådar)
Permalänk
Medlem

CPU?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tänkte om den skulle flaska. Försök kolla så alla cores är aktiva när du spelar annars kan man få konstiga frysningar och tappade texturer. Ladda ner tex msi afterburner och håll koll på gpu och CPU usage samt temperaturer.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

har gjort det :/ usage ligger 90 ibland 30-50 beror på vad för inställning jag har har jag bästa grafik inställningarna så ligger usage på 90. änrar jag shader quality till high sänks det

Permalänk
Medlem

Har du stängt av gta 5 launchern? Den ligger i bakgrunden och drar för många väldigt mycket cpu

Permalänk

GTX 970 Flimmer och ränder

Hej! har nyss skaffat en ny dator med i7 och gtx 970 och när jag kör te.x gta 5,dayz standalone och farcry 4 så kommer det genomskinliga ränder typ som en gammal tv +det flimmrar lite med :/ någon som har en simpel lösning så säg till

Permalänk

Bara i spel eller hela tiden?

Permalänk
Medlem

Undrar om det är dålig kontakt nånstans i kabeln som går till bildskärmen.
Kolla att du satt fast kabeln ordentligt både vid datorn och bildskärmen.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Observera att vi ej tillåter flera trådar om samma ämne. Passade även på att flytta tråden till rätt forumdel (Stationära datorer: Support och övriga trådar).

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

det är i alla spel fpsen ligger på 30 (bara)

Permalänk
Medlem

För det första skaffa senaste drivaren för ditt kort (350.12). För det andra, vad för operativsystem har du? Och sist, är det ett eget bygg eller är det en färdig dator? Om det är en färdig dator kontakta säljaren om problemet ifall du inte löser det, inte omöjligt att det är defekt hårdvara