GTA V Textur problem. [Löst!]

Permalänk
Medlem

GTA V Textur problem. [Löst!]

Hej!

Har nu efter mycket om och men fått vika mig och posta en egen tråd. (Redan googlat ordentligt, kanske på fel problem dock.).
Att något är fel märks direkt i mainmenu, detta då muspekaren laggar ordentligt utan fps problem. Trodde att det kunde ha varit vsync men så är inte fallet eftersom att jag nu har testat allt, detta gäller också alla andra inställningar. Självklart har jag inte testat alla möjliga kombinationer av inställingar(hade varit färdig nästa år isf), men jag har testat många.

Problemet är att det saknas texturer, shaders "flippar" och text(läs dialog) är "blockig".
När jag tallar på inställningar så ser det ibland bättre ut och ibland sämre men om jag byter tillbaka inställningar som det var då det såg bättre ut så ser det inte alls ut som det gjorde innan.

Spelet är inte piratkopierat och direcx osv är installerat.

Om någon känner till problemet eller har en lösning får dem gärna skriva!
Tack på förhand!

Btw, dator specs, GTX780, i72600k@3ghz 16gb ram

Mvh

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk

Har också problem med texturer ibland dom blir jätte låg resolution osv

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

textur problem vet jag inte om detta fixar men muslagget kan kanske fixas med en inställning i spelet som heter "Mouse input" eller liknande. Den ska gå att ställa på "Windows, Direct input och nån till jag inte minns, testa ställa den på olika och ser om musproblemet fixar sig.

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Ligger ni och pressar videominnet till max eller? Testa kör textures på typ medium och se ifall det kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlhkh:

Ligger ni och pressar videominnet till max eller? Testa kör textures på typ medium och se ifall det kvarstår.

Har testat allting på lägsta:/ Är inte direkt en grafikfanatiker men det är inte spelbart ens på lägsta.

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

textur problem vet jag inte om detta fixar men muslagget kan kanske fixas med en inställning i spelet som heter "Mouse input" eller liknande. Den ska gå att ställa på "Windows, Direct input och nån till jag inte minns, testa ställa den på olika och ser om musproblemet fixar sig.

Tackar för det=) Skall kollas genast.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu under natten laddade jag ned spelet igen, detta löste mina problem så om du har samma så kanske du bör testa detta!
Mina filer var antagligen korrupta pga en crash som skedde under första nedladdningen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ShatteredXs:

Har också problem med texturer ibland dom blir jätte låg resolution osv

Har också märkt att vissa texturer är galet lågupplösta. Tror dock tyvärr inte det är något fel utan Rockstar som valt att inte ändra på dem för att spara på videominne... Har mina texturer inställda på högsta.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

eh jag har som en fyrkant runt min gubbe, På vissa ställen så syns fyrkanten med ljus linje. Utanför denna fyrkant så är skuggor blockiga och ser dåliga ut och innanför så ser de ut som de ska. Denna fyrkant är dok väldigt liten.

Vet i fan vad de är? Polarn har samma grej. Men ingen har märkt de förrens igår typ. Eller efter ett tags spelande. Båda har nvidia senaste drivisar. Gtx 970

så här

http://steamcommunity.com/app/271590/discussions/0/6117038984...