Vad är billigaste mobilabonnemanget med c:a 100 MB/månad

Permalänk

Vad är billigaste mobilabonnemanget med c:a 100 MB/månad

Jag behöver ett mobilabonnemang för s.k. M2M, i mitt fall är det ett GPS-baserat larm till motorcykeln. Det har en ytterst blygsam dataanvändning, men låt oss säga 100 MB/mån för säkerhets skull. Jag vill helst inte ha kontantkort, utan något som bara rullar på månad efter månad och jag slipper bry mig. Jag vet att de stora operatörerna skall ha speciella M2M-abonnemang, men så tusan heller att jag kan inte något...

Vad är det billigaste abonnemanget med ovanstående krav?

Permalänk
Medlem

Har inget direkt tips men kanske kan hitta något här om du kollar runt lite: http://www.prisjakt.nu/service/cellular_contracts/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Rekordmedlem

Universal tar 77kr/månad för abb där bara farten är begränsad, för det du ska ha det till lär det inte vara nått som stör.
http://www.universal.se/mobiltelefoni/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du kan ta Tele2 rörligt pris. Ingen kostnad alls och sedan 49 kr/månad för databiten (0,5 GB).

Permalänk
Medlem

Mitt köstar 29kr månaden hos Tre. Har 2GB fri surf i full hastighet, när jag väl överskrider så blir surfen fortfarande gratis, men med begränsad hastighet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Mitt köstar 29kr månaden hos Tre. Har 2GB fri surf i full hastighet, när jag väl överskrider så blir surfen fortfarande gratis, men med begränsad hastighet.

Det låter bra, men jag hittar inte det abonnemanget hos Tre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Jag behöver ett mobilabonnemang för s.k. M2M, i mitt fall är det ett GPS-baserat larm till motorcykeln. Det har en ytterst blygsam dataanvändning, men låt oss säga 100 MB/mån för säkerhets skull. Jag vill helst inte ha kontantkort, utan något som bara rullar på månad efter månad och jag slipper bry mig. Jag vet att de stora operatörerna skall ha speciella M2M-abonnemang, men så tusan heller att jag kan inte något...

Vad är det billigaste abonnemanget med ovanstående krav?

Det kan ju hända att ett halebop kontantkort, trots allt, skulle kunna passa dig. De har ett Årskort Surf för 479kr, som ger 0,5GB/mån under 12 månader. Kortets giltighetstid behöver du inte oroa dig för. Varje gång kortets saldo belastas, förlängs giltigheten med ytterligare 12 mån. En gång om året köper du sen ett nytt Årskort Surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Det låter bra, men jag hittar inte det abonnemanget hos Tre?

Kollade upp vad det var för något jag hade.
3mini + 40% trogen kund rabatt + 2GB surf.
Så är du inte bra på att deala så kanske det blir svårt att komma så billigt undan om du inte vart kund sedan tidigare. :/

Testa Wifog annars. Är ju helt gratis. Använder sig utav trafik från 3. Går att välja om man tänkt ringa + surfa, eller bara surfa.
Har själv ett kort undanlagt i nödfall.
https://wifog.com/

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Testa Wifog annars. Är ju helt gratis. Använder sig utav trafik från 3. Går att välja om man tänkt ringa + surfa, eller bara surfa.
Har själv ett kort undanlagt i nödfall.
https://wifog.com/

Wifog kör jag också med men för TS är det inte ett alternativ då surfen bara gäller i två timmar sen måste man se reklam igen.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Är du kund hos comhem? De har ju mobilt bredband 1gb för 69kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Tack för råden allihop. Om någon annan söker efter samma svar så är här det jag kom fram till:
1. Alltele har ett abonnemang för 18 kr/mån + 3 kr/MB. Det kan mycket väl passa bra, jag måste bara testa först för att se hur mycket trafik som genereras automatiskt i bakgrunden.
2. Telia (där jag har mitt röstabonnemang) tar 29 kr/mån för ett extra SIM med bara data (datapotten är densamma som för huvudabonnemanget), och man kan ha upp till nio(!) stycken extrakort.

Jag börjar med att testa 2 - om datatrafiken är låg från GPS-larmet så skaffar jag ett Alltele-abonnemang och stoppar Teliakortet i en laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Tack för råden allihop. Om någon annan söker efter samma svar så är här det jag kom fram till:
1. Alltele har ett abonnemang för 18 kr/mån + 3 kr/MB. Det kan mycket väl passa bra, jag måste bara testa först för att se hur mycket trafik som genereras automatiskt i bakgrunden.
2. Telia (där jag har mitt röstabonnemang) tar 29 kr/mån för ett extra SIM med bara data (datapotten är densamma som för huvudabonnemanget), och man kan ha upp till nio(!) stycken extrakort.

Jag börjar med att testa 2 - om datatrafiken är låg från GPS-larmet så skaffar jag ett Alltele-abonnemang och stoppar Teliakortet i en laptop.

Kom på en sak. Vad går alltele på för nät? Telia har ju fördelen med ett skitbra GSM nät så ditt larm lär fungera på de flesta ställena.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kom på en sak. Vad går alltele på för nät? Telia har ju fördelen med ett skitbra GSM nät så ditt larm lär fungera på de flesta ställena.

Alltele går i telias nät för just det abonnemanget.