Roligaste klassen i WoD?

Permalänk
Medlem

Roligaste klassen i WoD?

Hej! Nu är det så att jag ska börja med wow i 6.2 för kul och vi är ett gäng som ska lana. Tänkte höra vilken klass ni tycker är roligaste i pve och pvp. Vill gärna höra up and downs om klassen ni rekommenderar.

Körde rogue i början av wod. Herregud, klarar inte av att köra meele längre förutom i pvp.

Kommer självklart testa klasser också.

Funderar på shaman eller warlock. Öppen för alla klasser dock.

Permalänk
Medlem

Drömmen har väl alltid varit att dra upp en warlock. Så rolla en warlock för mig!
Annars hunter, alltid roliga imo.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangoo97:

Drömmen har väl alltid varit att dra upp en warlock. Så rolla en warlock för mig!
Annars hunter, alltid roliga imo.

Har lvlat två stycken warlock till 90 jaa hunter kanske man ska köra. Men up and downs people!! Börjar med wow igen då wow token kommer så jag kan spendera min halv miljon gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Har lvlat två stycken warlock till 90 jaa hunter kanske man ska köra. Men up and downs people!! Börjar med wow igen då wow token kommer så jag kan spendera min halv miljon gold

Jag har spelat på min hunter sedan wotlk och under tiden dragit upp warriors, rogues och casters men någon som alltid ligger mig nära hjärtat är min hunter Kan bli lite långtråkigt i max level men att levla dem är bara roligt!

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har ingetsvar eftersom jag inte spelar spelet, men borde du inte ha en röstning? En s.k. "poll". Sweclockers forum har inbyggt stöd för det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Hunter sedan vanilla och de är den klass som faller mig bäst i smaken iaf..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Jag har spelat på min druid sen BC och tycker fortfarande det är skoj rullat genom de olika speccsen, typ helade i BC, tankade i WotLK, spelade inte cata, Moonkin i MoP och helar nu igen i WoD, jag valfriheten..
Skulle jag rolla om så blir det nog en paladin pga samma anledningar som druiden

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Jag har spelat på min druid sen BC och tycker fortfarande det är skoj rullat genom de olika speccsen, typ helade i BC, tankade i WotLK, spelade inte cata, Moonkin i MoP och helar nu igen i WoD, jag valfriheten..
Skulle jag rolla om så blir det nog en paladin pga samma anledningar som druiden

Mvh

Har funderat på druid och paladin. Men har inte testat dessa klasser i wod och bara kört rogue i wod så behöver alla tips jag kan få.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte låta gnällig eller så, men om jag ska var helt ärlig så känns dom flesta klasserna väldigt lika varandra så länge man håller sig till ranged, melee, tanks eller healers, visst finns vissa utliggare som är såpass annorlunda att spelstilen blir helt annorlunda (DeathKnights oavsett spec, Disc Priests och i vissmån Hunters) på gott och ont.

Hahaha, det sinnessjukaste är att om jag hade valt infor WoD så hade jag nog gjort valet mer på hur snyggt det första tier/pvp settet är än något annat >.<

Permalänk
Medlem

Mainat DK sedan Wotlk och är inte imponerad över hur dem är i WoD tyvärr.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat Shadow Priest. Har inte spelat sedan WoD släpptes dock.

Permalänk
Medlem

Fan blev sugen på rogue igen efter kikat lite på Youtube. Men någon som vet hur rogue känns i pve nuförtiden. de var lite smått drygt å va meele i första raiden.. Vet ej hur de är nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag har alltid gillat Shadow Priest. Har inte spelat sedan WoD släpptes dock.

Mainar Shadow idag, och vi är okej. High-mid dps, finns 2 "spec" att välja genom lvl 100 talents som har väldigt olika spelstilar. Jag älskar klassen, otroligt kul att spela.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Mainar Shadow idag, och vi är okej. High-mid dps, finns 2 "spec" att välja genom lvl 100 talents som har väldigt olika spelstilar. Jag älskar klassen, otroligt kul att spela.

Freddie

Jag kollade upp talens lite och jag förmodar att du syftar på Clarity of Power? När jag lirade seriöst var Spriest styrka tunga DoTs och gärna så många targets som möjligt. Men jag antar att det är annorlunda nu? Fan vad man blir sugen på att börja med WoW igen!

Permalänk
Medlem

Prövade lite WoD, men tröttnade snabbt. Spelade shaman och paladin. Shaman var ärligt talat värdelöst i WoD, antagligen den sämsta klassen i nuet. Paladin var lite bättre men som alltid så hade retribution massvis med burst som är trevligt i PvP, men helt värdelöst i PvE. Holy var som alltid lätt att spela och lite små trevligt.

Hunter hade jag nog valt, en klass som alltid överlever varje expansion.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Hej! Nu är det så att jag ska börja med wow i 6.2 för kul och vi är ett gäng som ska lana. Tänkte höra vilken klass ni tycker är roligaste i pve och pvp. Vill gärna höra up and downs om klassen ni rekommenderar.

Körde rogue i början av wod. Herregud, klarar inte av att köra meele längre förutom i pvp.

Kommer självklart testa klasser också.

Funderar på shaman eller warlock. Öppen för alla klasser dock.

elemental shaman är riktigt kul, tyvärr var inte spelet lika roligt efter ett tag när folk man spelade med droppade av så för tillfället vilar min shammy upp sig i sin garrison..

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag kollade upp talens lite och jag förmodar att du syftar på Clarity of Power? När jag lirade seriöst var Spriest styrka tunga DoTs och gärna så många targets som möjligt. Men jag antar att det är annorlunda nu? Fan vad man blir sugen på att börja med WoW igen!

Clarity of Power för den annorlunda spelstilen, ja.

Man vill du köra med DoT's så är AS the way to go. Otrolig för många targets, varje SW:P crit ger en shadow orb så med många targets och mycket crit så har man knappt tid att casta Mind Blast för man är upptagen med Devouring Plague
Den kräver en hel del crit dock, och eftersom att alla secondaries är ungefär lika starka för CoP så är det lika bra att stacka crit från början då de flesta fighter i BRF har delar med minst 2 targets

För pure single target är mastery starkast dock.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Rogue är den bästa klassen vilket är lite ironiskt med tanke på det är första gången jag spelar en End-game rogue. Jag tycker att alla specs har sin utmaning och alla specs varierar så pass att man nästan tror att det är tre olika klasser man kör, sen är det alltid kul att vinna i aoe-competition förstås Men för assassin och för Sublety är det svårare att göra fast de kompenserar för mycket bättre singel target.