Förslag på Co-op spel

Permalänk

Förslag på Co-op spel

Jag och en kompis har tidigare spelat dead space 3 och är nu ute efter fler spel. Gärna med en berättelse som håller på under spelets gång. Alla genre och betalmoddeler är välkomna (även mmo spel är välkomna). Behöver inte vara de senaste spelen häller. Men som sagt gärna en berättelse som pågår under spelets gång.

Visa signatur

Operativsystem:Windows 8.1 64-bit, CPU:i5 3570K @ 3.40GHz, RAM:16.0GB @ 799MHz, Moderkort:MSI Z77A-G43, Grafik:DELL U2412M (1920x1200@60Hz), R9 390, Minne:111GB Samsung SSD 840 Series, 111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB, 931GB Western Digital, Optiska Enheter: SH-224BB

Permalänk
Medlem

Borderlands är jäkligt kul som co-op om ni inte har spelat den serien.

Permalänk
Medlem

Ja... GTA V har väl rätt mycket co-op element iom. Heists!

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Portal 2 om du gillar pussel.

Permalänk
Medlem

Har ni xbox? Finns inget som slår co-op i gears of war serien<3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Ja... GTA V har väl rätt mycket co-op element iom. Heists!

GTA V är ett mycket bra co-op spel men i de flesta Heists så måste man vara fyra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av warferwille:

Jag och en kompis har tidigare spelat dead space 3 och är nu ute efter fler spel. Gärna med en berättelse som håller på under spelets gång. Alla genre och betalmoddeler är välkomna (även mmo spel är välkomna). Behöver inte vara de senaste spelen häller. Men som sagt gärna en berättelse som pågår under spelets gång.

Testa Swat 5. Har några år på nacken men grafiken duger. Finns gott om missions där man ska befria gisslan. Det går att göra det precis så svårt som man vill! Asroligt!

Nyare spel - med story - är Dying Light. Väldigt roligt spel där man lirar i en öppen värld. Till en början flyr man bara konatant från zombies men tillslut lär man aig döda dom. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

http://www.smwcentral.net/?p=section&a=details&id=8725

Super Mario 64 med Co-op multiplayer.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Skrivet av bullis:

Borderlands är jäkligt kul som co-op om ni inte har spelat den serien.

Båda har spelat igenom Borderlands 2 men inte med varandra, Har inte kört expansionerna. Kanske är något att Kolla efter på rea? Ser att han klockat mer än 100 timmar i borderlands 2 får se om han är lite utbränd på det.

Skrivet av Superlight:

Portal 2 om du gillar pussel.

Jag har spelat det med en annan kompis redan. Fantastiskt spel för övrigt.

Skrivet av Shirayukiie:

Ja... GTA V har väl rätt mycket co-op element iom. Heists!

Ett spel vi snackat om att spela. En mycket strong kandidat. Jag har det redan och spelar story läget.

Visa signatur

Operativsystem:Windows 8.1 64-bit, CPU:i5 3570K @ 3.40GHz, RAM:16.0GB @ 799MHz, Moderkort:MSI Z77A-G43, Grafik:DELL U2412M (1920x1200@60Hz), R9 390, Minne:111GB Samsung SSD 840 Series, 111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB, 931GB Western Digital, Optiska Enheter: SH-224BB

Permalänk
Medlem

Borderlands 1 & 2 är mycket roliga co-op spel. Har lirat 2an i över 400 timmar och måste verkligen säga att det är INTE brist på content i något av spelen. Plus att det finns en massa DLC också

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Har ni xbox? Finns inget som slår co-op i gears of war serien<3

Nej tyvär. :/

Skrivet av mangoo97:

GTA V är ett mycket bra co-op spel men i de flesta Heists så måste man vara fyra.

Synd, har flera andra kompisar som antingen planerar att köpa eller redan köpt. Men optimalt vore ifall det bara behövdes två spelare

Skrivet av Grumie:

Testa Swat 5. Har några år på nacken men grafiken duger. Finns gott om missions där man ska befria gisslan. Det går att göra det precis så svårt som man vill! Asroligt!

Nyare spel - med story - är Dying Light. Väldigt roligt spel där man lirar i en öppen värld. Till en början flyr man bara konatant från zombies men tillslut lär man aig döda dom. Rekommenderas varmt!

Vart kan man köpa spelet? Finns ej på steam (men det är inget problem). Ska titta på lite videos om det senare.

Dying Light, hört att storyn inte är så bra men låter kul ändå ska kolla in det mer.

Skrivet av GladiumMiles:

Aldrig spelat Mario 64 kanske är dags nu.

Alla förslag uppskattas!

Visa signatur

Operativsystem:Windows 8.1 64-bit, CPU:i5 3570K @ 3.40GHz, RAM:16.0GB @ 799MHz, Moderkort:MSI Z77A-G43, Grafik:DELL U2412M (1920x1200@60Hz), R9 390, Minne:111GB Samsung SSD 840 Series, 111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB, 931GB Western Digital, Optiska Enheter: SH-224BB

Permalänk
Medlem

World of Tanks är kul i coop och gratis:)

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att cod:mw2 co op e väldigt kul. Säkert bara jag och mina kompisar som tycker det dock då det inte är någon story utan bara banor där man ska överleva rundor, ta sig till ett ställe eller förstöra något.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Själv tycker jag att cod:mw2 co op e väldigt kul. Säkert bara jag och mina kompisar som tycker det dock då det inte är någon story utan bara banor där man ska överleva rundor, ta sig till ett ställe eller förstöra något.

AC-130 lr dreadnaught banan rocka. Även helikopter banan. Ni är inte ensamma

Det sista bra MW för övrigt...

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av warferwille:

Ser att han klockat mer än 100 timmar i borderlands 2 får se om han är lite utbränd på det.

Ja, han måste vara tvärslut
(Lite kort på 2000 timmar i BL2 )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Kanske inte riktigt det du söker men jag kan rekommendera Killing Floor 1 och 2. Inte så mycket till story men jäkligt kul att lira med upptill 6 kompisar.

Permalänk
Medlem

Payday2 eller Left 4 dead maybe?

Permalänk
Medlem

Army Of Two gjort för just co-op

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Som NewsCamp sa, Payday 2 är riktigt kul CO-OP!
Space Engineers. Antingen bygga rymdskepp och fightas eller köra survival coop.
Far Cry 4
Dead Island lite äldre, billigt och skitkul!

Visa signatur

Desktop aka HOF: Haf922, GIGABYTE X58A-UD5, Intel i7-950(4.2GHz) med Corsair H100i, 6x2GB Corsair Dominator 1600MHz (1333Mhz), MSI Geforce GTX 970 TwinFrozr V, 80gb Corsair SSD, 1 TB WD:Black, Corsair HX650
Laptop: Macbook Air 2013

Permalänk
Medlem

Håller med, Mega-Dark, Army Of Two på PS3 är riktigt kul att lira tillsammans. Gammalt spel = går att få tag i nästan gratis.

Visa signatur

| i7 4790 K | Asus Z97-A | Gigabyte RTX 3060 12GB | 16 GB XMS 1600 | Samsung SSD 850 Pro 512 GB | Spinpoint F3 1 TB *2 | AX 750 W | Fractal Design R3 vit | Noctua NH-U12P | Asus Xonar Essence STX |
Nintendo switch, PS 3, Wii, C-64 & Mega Drive

Permalänk
Medlem
Skrivet av warferwille:

Nej tyvär. :/

Synd, har flera andra kompisar som antingen planerar att köpa eller redan köpt. Men optimalt vore ifall det bara behövdes två spelare

Vart kan man köpa spelet? Finns ej på steam (men det är inget problem). Ska titta på lite videos om det senare.

Dying Light, hört att storyn inte är så bra men låter kul ändå ska kolla in det mer.

Aldrig spelat Mario 64 kanske är dags nu.

Alla förslag uppskattas!

Storyn i Dying Light var bra nog tyckte jag.. Men bäst var nog alla side-quests. Det är så jävla kul o bara springa runt o klättra också. dyker upp små tävlingar mot din partner ibland också. T.ex. "försten dit".

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av warferwille:

Nej tyvär. :/

Synd, har flera andra kompisar som antingen planerar att köpa eller redan köpt. Men optimalt vore ifall det bara behövdes två spelare

Vart kan man köpa spelet? Finns ej på steam (men det är inget problem). Ska titta på lite videos om det senare.

Dying Light, hört att storyn inte är så bra men låter kul ändå ska kolla in det mer.

Aldrig spelat Mario 64 kanske är dags nu.

Alla förslag uppskattas!

Gow 1 är roligt och finns till pc

Sniper Elite 2 o 3.
Dead space 3
Dead island är ganska kul ett tag iallfall

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Ledsen att jag inte varit aktiv senaste dagarna. Vi har nu båda köpt gta v och börjat köra online. Kul spel, när det fungerar som man vill. Jag har då kört sedan tidigare och är host för alla uppdrag eftersom jag har alla kontakter. Problemet är bara att efter att man kört ett uppdrag och startar ett nytt hamnar man i någon annans lobby som desutom blir full innan han hinner gå med. Förslag på lösning på detta och undrar också om det finns något sätt att söka quick job som grupp? Vill gärna prova deathmatch men ifall jag startar går inga andra spelare med och ifall vi använder quick job hamnar vi i olika matcher.

Här är en lista på spelen ni föreslår:
Army of Two

Borderlands serien

Cod:mw2

Dead Island
Dead Space 3
Dying light

Far Cry 4

GTA V

Left 4 dead

Payday
Portal

Sniper Elite 2
Sniper Elite 3
Space Engineers
Super Mario 64
SWAT 4

World of Tanks

Tack för alla svar.

Visa signatur

Operativsystem:Windows 8.1 64-bit, CPU:i5 3570K @ 3.40GHz, RAM:16.0GB @ 799MHz, Moderkort:MSI Z77A-G43, Grafik:DELL U2412M (1920x1200@60Hz), R9 390, Minne:111GB Samsung SSD 840 Series, 111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB, 931GB Western Digital, Optiska Enheter: SH-224BB

Permalänk

Jag såg att det har nämnts tidigare men Dying light är ett underbart co op spel det rekommenderas starkt

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem

Nazi Zombie army

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Trines 2 var gudomligt roligt när jag lirade det med två kompisar (3 man co-op).

Trines 3 är säkert riktigt roligt också (bara pre-release dock - så vet ej hur mycket man kan spela).

Permalänk

Dead Island Riptide.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Resident Evil 5 till PC tycker jag gör sig riktigt bra i coop. Däremot kanske det inte är så djup story.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB