Tips på tangentbord och mus för alldagligt användande

Permalänk

Tips på tangentbord och mus för alldagligt användande

Mitt senaste medföljande HP trådlösa mus och tangentbord har gett upp. Kör en stationär dator så trådat gör inget. Däremot vill jag ha bakgrundsbelyst. Har alltid kört med "följe-med-tangentbord" men känner att jag behöver något bättre.
Jag spelar inget. Lillkillen spelar dock minecraft emellanåt och är blott 7 år. Tänker att macrotangenter kunde vara bra att ha. Men kanske overkill? Jag får springa och skriva kommandon stup i kvart. Ska det vara ett mekaniskt tangentbord eller ej? Jag vet inte riktigt vad jag letar efter. Något ergonomiskt iallafall. Bra om det inte springer iväg i allt för hög kostnad. Tips på tangentbord och kanske en mus som passar mig och min son? Blir kanske en timme eller två varje dag med varierande användning.

Permalänk
Medlem

Logiteck kanske är något för dig då. Kör skälv med ett MK520 som jag är riktigt nöjd med och öriga i familjen kör också med olika Logiteck prudukter.

Dom är inte super dyra och kvaliteten är topp många utav mössen vi har har varit i golvet långt fler gånger än vad jag kan räkna till och dom fungerar fortfarande.

Så för alldagligt bruk: något ur Logitechs urval

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har en son som är 8år och spelar diverse spel på ett tangentbord MK-50 och mus Steelseries Sensei. Men en mus som inte är så stor är nog att föredra då deras händer inte är så stora.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Tangentbord: Kan verkligen rekommendera Func kb-460, Snygg/diskret design, Känns väldigt kvalitativt, Mekaniskt, Bakrundsbelysning, Bra pris, Bytte från Ducky Shine 3 till Func kb-460 och är verkligen helnöjd

Mus: Är ingen expert inom området, Men är du ute efter trådlöst så kan jag rekommendera Logitech G602, Skön att hålla i, Bra batteritid, Bra precision Den är dock ganska stor

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Func kb-460 ser ju lovande ut. Föredrar trådbunden. Kan mycket väl bli en sådan. Ska sondera möss också. Lillkillen har en liten trådlös mus. Han spelar förvisso mest på sin laptop men med docka så är det möjligt vi köper två uppsättningar.

Permalänk

Har kört med Logitech Illuminated i ett par år, fungerar kanon.
https://www.dustinhome.se/product/5010749127/illuminated-k740

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Func kb-460 ser ju lovande ut. Föredrar trådbunden. Kan mycket väl bli en sådan. Ska sondera möss också. Lillkillen har en liten trådlös mus. Han spelar förvisso mest på sin laptop men med docka så är det möjligt vi köper två uppsättningar.

Om du bestämmer dig för ett Func-bord och sen tycker att det låter lite väl mycket när grabben lirar är det enkelt att sätta i O-ringar för att dämpa ljudet lite. Såna hittar du på ebay för en dryg guldpeng, tex HÄR!

Lycka till!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770