video adapter för färgerna röd, vitt, grön och blå.

Permalänk
Medlem

video adapter för färgerna röd, vitt, grön och blå.

Just nu så har jag sladdarna inkopplad på:

Men istället för att jag ska ha sladdarna inkopplade som bilden visar. Så undrar jag om det finns en video adapter istället ?

Permalänk
Medlem

Det hade ju varit bra om du skrev vad du vill ha för kontakt i andra änden med...

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Just nu så har jag sladdarna inkopplad på:

http://i.imgur.com/vf7sw88.jpg

Men istället för att jag ska ha sladdarna inkopplade som bilden visar. Så undrar jag om det finns en video adapter istället ?

Är det din hobby att skapa trådar med oklara frågeställningar och minimal mängd information?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Det hade ju varit bra om du skrev vad du vill ha för kontakt i andra änden med...

I den andra änden är det scart uttag.

Permalänk
Skrivet av RAJ:

I den andra änden är det scart uttag.

gul, vit och röd. om jag inte mins galet

Vad är det förutom scart du har på sladden?

är det detta?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

gul, vit och röd. om jag inte mins galet

Vad är det förutom scart du har på sladden?

är det detta?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSuA01Ty...

Eftersom jag använder mig av en Hauppauge HD PVR så måste jag ha Vitt, röd, blå och grön.

Permalänk
Skrivet av RAJ:

Eftersom jag använder mig av en Hauppauge HD PVR så måste jag ha Vitt, röd, blå och grön.

http://i.imgur.com/uG20Vxb.jpg

Vad är det för märkliga grejer du har? RCA och scart i andra änden?

Här är svaret http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/hembio/bild-o...

Nu när man äntligen får rätt info, kan jag ge ett enkelt svar.

Blå=blå
Grön=grön
Röd=röd (PR inte ljud antar jag)
Vit=vit
röd=röd antar vit kontakt är ljud (lär du märka annars, händer inget allvarligt vid felkoppling).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Testpilot

Tråden har inget med nätverk att göra utan är en fråga om video så jag flyttar tråden till rätt avdelning.

Ett tips för att få svar på dina frågor är också att ta med all information du har när du skapar en tråd, information som "Eftersom jag använder mig av en Hauppauge HD PVR" är ganska väsentlig att ha med i första inlägget. Vad är det du ska ansluta till vad och vad önskar du åstadkomma som du inte kan göra idag?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Kontakten är component, Red Green Blue (RGB) för video och röd/vit för ljud (Stereo).
SCART 21pin följer samma schema med enskild kabel för Red Green Blue.
Är det en konsol du tänkt koppla in via Scart RGB?
Iså fall behöver du lite mer än en adapter

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:
Tittade inte så noga så det blev lite fel angående component-typen.
Se nedanstående post för bättre information!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MaxieTheHatter:

Kontakten är component, Red Green Blue (RGB) för video och röd/vit för ljud (Stereo).
SCART 21pin följer samma schema med enskild kabel för Red Green Blue.
Är det en konsol du tänkt koppla in via Scart RGB?
Iså fall behöver du lite mer än en adapter

Skickades från m.sweclockers.com

Kontakterna på bilden är inte komponent med RGB utan med YPbPr (står bredvid), det är inte kompatibelt med RGB utan skickar färgerna på ett annat sätt. I SCART finns RGB men vissa enheter kan "fuska" och skickar YPbPr via samma stift men det kräver att både källan och mottagaren förstår sig på det fusket.

Trådskaparen utelämnar dock ganska mycket information så jag vet inte om problemet egentligen går att lösa utan att veta vad det är som ska åstadkommas, att det är SCART säger inte så mycket och om det är en konsoll kanske en komponentkabel med YPbPr finns att köpa istället.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]