[Köpråd] Bläckstråleskrivare som inte torkar

Permalänk
Medlem

[Köpråd] Bläckstråleskrivare som inte torkar

Hej

Jag söker en bläckstråleskrivare som inte torkar ihop efter några månader. Vi köper en ny varje år i 1000kr prisklassen. Den vi har torkar ihop och inte fungerar längre. Vi kanske skriver ut ett papper i månaden, ibland kan det bli flera foton närn man får ork och lust.

Någon som har erfarenheter? Är det så att alla bläckstråleskrivare torkar ihop om man inte använder dom?

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Laserskrivare ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Laserskrivare ?

Ja absolut! Men om jag har läst att om man vill ha bra foton så är det bläckstråle som gäller.

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Skrivet av Plenum:

Ja absolut! Men om jag har läst att om man vill ha bra foton så är det bläckstråle som gäller.

Med tanke på ditt användarmönster när det gäller skriva ut foton låter det som en bättre ide att köpa en laser skrivare och sen låta något företag printa fotona än att köpa en ny bläckstråleskrivare varje år

Permalänk
Rekordmedlem

Endera skriver man ut ofta men lite eller så undviker man bläckstråleskrivare, en sublimeringsskrivare kan vara nått som kanske fungerar men de blir dyra om du de ska klara A4
.http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=450

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag utgår från att de enstaka papper du skriver ut är/kan vara svartvita och gör följande uträkning:

Du får en svartvit laserskrivare för lite under tusenlappen, och fotoframkallning kostar ca 1kr/foto.
Skriver du ut ca 300 bilder om året samt väljer någon av de två populäraste svartvita laserskrivarna på prisjakt (~700kr) så landar du då i samma kostnad som du nu har för att köpa skrivare för varje år.