CM storm quickfire rapid-i (blue) - Trasig bakgrundsbelysning?

Permalänk
Medlem

CM storm quickfire rapid-i (blue) - Trasig bakgrundsbelysning?

Tja jag har precis införskaffat en nytt tangentbord, nämligen ett <titel>. Jag har använt det i ungefär en vecka och älskar det. Men nu har EN lampa slocknat, den bakom R. Vet inte varför, jag har inte tyckt ner den hårdare än någon annan knapp. Jag har provar alla olika profiler, och även tagit bort tangenten och pillar lite försiktigt på lampan bakom den, men inget jag gör hjälper.

Är detta ett klassiskt problem, och någon som har någon idé på lösning? Vill helst inte skicka tillbaka för ett byte.
All hjälp uppskattas!

Edit: Om det inte framgick så har lampan slocknat nyss, efter ca 1 veckas användning.

Permalänk
Medlem

Tyvärr ett problem som uppstår med många tangentbord som har LED belysning. ESD kan vara en orsak. Har för mig att Rapid-i har problem med slocknande LED's.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Tyvärr ett problem som uppstår med många tangentbord som har LED belysning. ESD kan vara en orsak. Har för mig att Rapid-i har problem med slocknande LED's.

Vet du om det är någonting som kan gå på garantin?

Permalänk
Medlem

Har ett Rapid-i med bruna brytare. Inga lampor döda här inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusen1:

Vet du om det är någonting som kan gå på garantin?

Det borde det absolut göra.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett väldigt vanligt problem, mitt har nio leds som har slocknat än så länge. Men har man tid och ork är det ju givetvis bara att skicka tillbaka på garantin.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1349719-cm-...

Permalänk
Medlem

köpte precis ett rapid-i jag med men bara nån dag senare så dog en led. så de blir å skicka tillbaka :/

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har sett en annan tråd om detta problem på just detta tangentbord för några månader sedan här i forumet. Det var många som hade problem med LED's som slocknade relativt fort. Verkar nästan som det finns dålig(a) batch(er) i omlopp.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Låter som att detta tangentbord kanske inte är något att ha i så fall. Synd på ett annars perfekt tangentbord tycker jag.

Permalänk
Medlem

Ska skicka efter ett nytt jag å hoppas på att de inte e defekt, men va e oddsen att den e dålig med