Permalänk
Medlem

iPhone 6 hörlursuttag

Hej,

Jag har en iPhone 6 som ger missljud när jag lyssnar på musik och vrider hörlurspluggen. Det sprakar och ibland kan jag inte prata genom headsetet. Problemet verkar vara att jag inte lyckas trycka in kontakten ända in. Metall syns fortfarande på kontakten när jag försöker sätta in den. Jag har tagit i typ allt jag orkar men det spelar ingen roll. På min kompis iPhone 6 så funkar mina hörlurar. Det är originallurarna jag kör med. Är det någon som vet om det här är ett känt fel eller hur man möjligtvis kan fixa det.

Tack!

/Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferre3:

Hej,

Jag har en iPhone 6 som ger missljud när jag lyssnar på musik och vrider hörlurspluggen. Det sprakar och ibland kan jag inte prata genom headsetet. Problemet verkar vara att jag inte lyckas trycka in kontakten ända in. Metall syns fortfarande på kontakten när jag försöker sätta in den. Jag har tagit i typ allt jag orkar men det spelar ingen roll. På min kompis iPhone 6 så funkar mina hörlurar. Det är originallurarna jag kör med. Är det någon som vet om det här är ett känt fel eller hur man möjligtvis kan fixa det.

Tack!

/Jonas

det kanske är så att lite ludd lyckats ta sig in? Så var dig ialf för mig när jag inte fick in kontakten helt, och då är det bara att ta ett gem eller dylikt och pilla ut.

Permalänk

Hade samma problem med min Xperia Z3, och det hjälpte att rengöra hörlursuttaget med lämpligt verktyg.
Kan vara så att mycket skräp har trängt sig in i hålet.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem på min Iphone 6 Plus. Jag tog en vanlig knappnål och grävde lite i botten på uttaget och fick ut en rejäl bit med pressat ludd! Efter det funkade det kanon! Hoppas det hjälper!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Av erfarenhet så kan jag säga att det är ludd i uttaget! Peta med en nål för att få ut allt, eventuellt kan du använda en tandborste och isopropylalkohol(finns på apoteket) för att göra rent det ordentligt Detsamma gäller om samma scenario skulle ske med laddaruttaget.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Tack! Jag ska prova när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem

Mycket riktigt. Världens största dammtuss satt där inne