Permalänk
Medlem

World of Warships

http://worldofwarships.eu/

https://eu.wargaming.net/shop/wows/

Liret är i closed beta och inget datum för öppen beta finns.
Dina framgångar i closed beta kommer tas bort men premium båtar etc kommer flytta över till öppen beta när det kommer. När det blir öppen beta kommer det likt world of tanks inte ditt konto att återställas när liret inte längre är i beta. wargaming har ett lite annorlunda förhållande till det där. Så från öppen beta är det bara att köra på fullt ut.

Då jag har haft mycket nöje i world of tanks övertalade en bekant mig om att varför inte köpa något i premium shop så man får tillgång till closed beta så jag gjorde det. Till skillnad från world of tanks där man ibland spenderar mycket tid med att vänta in rätt lägen så är det mer action här, det är iaf min första upplevelse. Egentligen är jag emot att förköpa lir och sådant då så många misslyckas inom området så om man är intresserad av wows men vill avvakta så är det givetvis inget fel med det. Också drygt att ens konto kommer återställas som sagt när liret blir öppen beta från closed.

Flygen ni ser kan skickas ut från vissa skepp och du kan till viss del styra vart de ska åka och de som bär torpeder får du själv tima attacken. Jag har själv inte kört ett sådant skepp ännu, och hur saker fungerar är föremål för ändring men här är en länk

Dold text

Liret tycks bygga på mycket manövreringar, finlir när man ska avfyra torpeder, rörelsemönster, rökgranater (för skydd) och givetvis då taktik. Det var inte lika simpelt som jag trodde att liret skulle vara men samtidigt för tidigt för att ge ett fullständigt utlåtande men jag ser potential.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Finns en hel del gameplay och diskussioner kring olika skepp på https://www.youtube.com/user/BohemianEagle.

Personligen hoppas jag Gaijin sneglar ordentligt på detta innan de börjar fila på flottstriderna i War Thunder, jag gillar den integrerade approachen med spelarstyrda flygplan, stridsvagnar och i framtiden även skepp i samma strid.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel, hoppas det håller hela vägen från CBT till release.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

De släpper ibland betnycklar här också
http://www.reddit.com/r/WorldOfWarships/

Permalänk

World of Warships är ett väldigt trevlig spel med mycket potential. För dem som inte spelat i betan men vill läsa om andras upplevelser, så publicerade vi en omfattande preview av WoWS för några veckor sedan: http://friskyttarna.eu/2015/03/29/world-of-warships-forhandst...

Mycket nöje!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

World of Warships är ett väldigt trevlig spel med mycket potential. För dem som inte spelat i betan men vill läsa om andras upplevelser, så publicerade vi en omfattande preview av WoWS för några veckor sedan: http://friskyttarna.eu/2015/03/29/world-of-warships-forhandst...

Mycket nöje!

Trevlig läsning och jag kan hålla med om mycket som skrevs i förhandstitten.

Permalänk
Medlem

Skrivet av Trudgelmer:

World of Warships är ett väldigt trevlig spel med mycket potential. För dem som inte spelat i betan men vill läsa om andras upplevelser, så publicerade vi en omfattande preview av WoWS för några veckor sedan: http://friskyttarna.eu/2015/03/29/world-of-warships-forhandst...

Mycket nöje!

Väl skrivet.

En sak som inte omnämns och som jag har tänkt en del på är matchmakingen och då framförallt vilka tiers man möter. Det är som wot, får man sämsta möjliga roll så hamnar man mot folk som är 2 tiers högre, jag missade det i ett slag och jag har aldrig sett ett slagskepp gå ned så snabbt som mitt gjorde när ett annat slagskepp 2 tiers högre sköt på mig... Kan tycka att både wot och wows så borde det vara +-1 och inte +-2. Just denna bit i liret tycker jag inte om.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

...fast detta är inte World Of Tanks. En tier 6 cruiser har inga som helst problem med att göra hål på ett tier 8 battleship. Dessutom är spelet fortfarande i beta, de kommer säkert skruva till matchmakingen en hel del. Jag själv har kört sedan alphan och älskar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

...fast detta är inte World Of Tanks. En tier 6 cruiser har inga som helst problem med att göra hål på ett tier 8 battleship. Dessutom är spelet fortfarande i beta, de kommer säkert skruva till matchmakingen en hel del. Jag själv har kört sedan alphan och älskar det.

Låter bra, så långt har jag inte kommit ännu dock
Givet att det är beta och de kommer tweaka en hel del. I nuläget så vid tier 3-4 mot 5-6 så kändes det däremot som jag inte hade så mycket att säga till om.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

hur får man en invite till detta ?

Permalänk
Medlem

Du kan köpa dig åtkomst numera genom att köpa något av premium-skeppen i deras shop. Det kostar från 187 kronor. Sen finns det ett gäng streamers som ger bort invites, men jag tror EU-betan är full just nu.

Permalänk
Medlem

Köpte ett sånt skepp för 187kr och har spelat hela dagen igår. Väldigt roligt spel får jag säga! Känns lite klumpigt med ett stort battleship men känns som jag har mycket firepower när jag väl träffar en annan båt.

Permalänk
Medlem

sitter och kör en St Louis just nu och håller på att ge upp spelet. måste sitta och gömma mig bakom öar pga min extremt korta räckvidd. köpte en light cruiser för att komma in i betan, känns lite som pengar i sjön allvarligt talat.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

sitter och kör en St Louis just nu och håller på att ge upp spelet. måste sitta och gömma mig bakom öar pga min extremt korta räckvidd. köpte en light cruiser för att komma in i betan, känns lite som pengar i sjön allvarligt talat.

Ge inte upp spelet pga ett skepp...
Beroende på vad man möter för tiers så känns vissa skepp knasiga och andra tycks behöva en viss typ av spelstil. Det är dock beta och lär balanseras. Grinda dig fram till några tier 4 skepp och se hur det känns.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Väl skrivet.

En sak som inte omnämns och som jag har tänkt en del på är matchmakingen och då framförallt vilka tiers man möter.

Tack, kul att du gillade vår preview.

WG har nämnt att p.g.a spelarunderlaget är begränsat under beta, och för att inte skapa onödigt långa kötider till matcherna är algoritmerna fortfarande inte optimala. Så en viss finslipning kvarstår med andra ord, men förvänta dig ingen förändring rörande max antal tiers mellan skeppen.

Men som Lunatech påpekar, så är WoWS redan betydligt mer förlåtande än WoT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

sitter och kör en St Louis just nu och håller på att ge upp spelet. måste sitta och gömma mig bakom öar pga min extremt korta räckvidd. köpte en light cruiser för att komma in i betan, känns lite som pengar i sjön allvarligt talat.

Gult kort!

Den som vill veta mer kan ju kanske surfa in på "The Mighty Jingles" youtube kanal, han går igenom spelet och några fartyg. Väl värt att titta och lyssna på då han har en skön engelska.

Måste erkänna att trots att detta inte är min typ of te-kopp så ser det mycket trevligt ut.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Gult kort!

Den som vill veta mer kan ju kanske surfa in på "The Mighty Jingles" youtube kanal, han går igenom spelet och några fartyg. Väl värt att titta och lyssna på då han har en skön engelska.

Måste erkänna att trots att detta inte är min typ of te-kopp så ser det mycket trevligt ut.

Har följt Jingles (Bohemian Eagle för övrigt på youtube) sedan han startade sin kanal, och tycker fortf att spelet är på tok för random number generator och tvång att köra "kanonmat" åt andra (pyramidspel) för att orka lägga mer än de timmarna jag redan gjort på det.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Har följt Jingles (Bohemian Eagle för övrigt på youtube) sedan han startade sin kanal, och tycker fortf att spelet är på tok för random number generator och tvång att köra "kanonmat" åt andra (pyramidspel) för att orka lägga mer än de timmarna jag redan gjort på det.

Njae, jag tycker inte heller att "pay-to-win"-spel låter särskilt roligt, vilket verkar vara fallet med både WoT, WarThunder, WoW (Warships alltså) och Armoured Warfare. Därav min kommentar att de inte är min "kopp te"...men de ser trevliga ut helt klart.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Njae, jag tycker inte heller att "pay-to-win"-spel låter särskilt roligt, vilket verkar vara fallet med både WoT, WarThunder, WoW (Warships alltså) och Armoured Warfare. Därav min kommentar att de inte är min "kopp te"...men de ser trevliga ut helt klart.

I wot så kan du med pengar köpa premium så du får in mer xp och mer credits snabbare. Dvs du grindar snabbare och får snabbare uppgraderingar. Dvs ist för att lira gratis så betalar du en prenumeration, stödjer liret och får xp/credits-fördel. Rätt få som anser att wot är pay to win. Ser ut att vara samma mantra här. Premium skeppen som finns brukar klassiskt sett till wot ge mer credits och ses som ett alt. / tillägg till att köra prenumeration. Jämfört med andra på samma tier så brukar de vara en aning sämre.

Ang. att vara kanonmat så kommer du ibland vara i toppen i slumpningen och ibland av i botten. Iom att det är så få spelare just nu och majoriteten tycks ligga runt tier 4-5 och wargaming inte vill att du skall behöva sitta i köer för länge så tycks du vid tier 2-3 hamna i botten oftare än vad som senare kommer att ske.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Inte hunnit köra så mycket mer ännu men lite tips. Det tycks som att när jag lägger torpeder så kommer det annonserat i tidningen så varenda skepp hinner inse och undvika. Det går dock att förbättra, när man håller på med torpeder så slutar ofta skepp att sluta och vrider upp bredsidan mot fienden, siktar och skickar iväg dem. Här bör man hoppa fram och tillbaka mellan torped och vapen och skjuta och vara lite smidig för om någon helt plötsligt slutar skjuta en stund, ja då förstår folk att något är på gång. Det man också kan göra här är att fejka att man skjuter torpeder, dvs agerar som om du skjuter dem men gör det inte, se om fienden reagerar och vrider om kurs, då lägger du torpederna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har kört spelet ett kortare tag nu, köpte Tier 7 premium-skeppet Sims. Har än så länge mest fastnat för cruisers. Verkar vara en bra balans mellan mobilitet och eldkraft. Lyckas inte riktigt spela destroyers särskilt effektivt, kommer aldrig tillräckligt nära för att använda torpederna.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som är osäkra och en del som har fått fel för sig hur WoWS fungerar.

Rekommenderar att ni kollar iChase, en SuperTester, med mycket vetskap om spelet. https://www.youtube.com/user/ichasegaming

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Njae, jag tycker inte heller att "pay-to-win"-spel låter särskilt roligt, vilket verkar vara fallet med både WoT, WarThunder, WoW (Warships alltså) och Armoured Warfare. Därav min kommentar att de inte är min "kopp te"...men de ser trevliga ut helt klart.

Jag har aldrig uppfattat WarThunder som Pay-to-win, förklara gärna.

Permalänk
Medlem

ehh WoT är inte pay to win. Det ända du kan göra är att få xp boost dvs att det går snabbare att grinda. Visst du kan köpa premium ammo för guld eller för credits. Och det är ju helt valfritt att köra med den ammon.

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetrekki:

Jag har aldrig uppfattat WarThunder som Pay-to-win, förklara gärna.

Skrivet av Talarion:

ehh WoT är inte pay to win. Det ända du kan göra är att få xp boost dvs att det går snabbare att grinda. Visst du kan köpa premium ammo för guld eller för credits. Och det är ju helt valfritt att köra med den ammon.

Vissa vet inte vad Pay2Win betyder.

Skrivet av ZAIZAI:

Njae, jag tycker inte heller att "pay-to-win"-spel låter särskilt roligt, vilket verkar vara fallet med både WoT, WarThunder, WoW (Warships alltså) och Armoured Warfare. Därav min kommentar att de inte är min "kopp te"...men de ser trevliga ut helt klart.

Pay-to-Win = Du kan köpa något som är bättre än allting som Free-to-Play spelar kan få tag på. Vilket inte finns i något av spelen du nämnde.

Exempel: Du kan Köpa ett vapen som gör 100% mer skada än allting annat. Enda sättet att få tag på det är att kasta pengar på spelet.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem

HMS Warspite kom ju in i senaste patchen. Ser roligt ut med 550m turn radius även om kanonerna bara når 16,5km! Den har ju bara 14km surface spotted range dock

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk

Precis fått min Pensacola (Tier 7 Kryssare) och gillar spelet starkt. Tänkte att jag kunde dela lite tips till er som tycker det inte går så bra ;):

1. Tänk på att amerikanska jagare inte har samma räckvidd som japanska. Jag spelar amerikanska jagare som bakhållsmaskiner. Göm er bakom öar och sedan överraska era motståndare. När ni senare har fått kläm på hur man manövrerar de amerikanska jagarna så är de utmärkta fartyg för att jaga andra jagare med.

2. Vad jag har märkt så älskar alla att köra på full maskin vilket gör att deras fart blir ganska lätt att utnyttja. Detta gör att jag oftast börjar med att skjuta väldigt långt framför då jag personligen tycker det är lättare att gå "uppifrån och ner" när det gäller att malla in skotten.

3. Fega inte med slagskeppen. Det är väl ok att vänta med att gå in tills man ser var fiende jagare befinner sig. Efter detta, GÅ IN. Slagskeppen har så himla mycket HP att det är skamligt att gömma sig där bak. Ja, slagskeppen har väldigt lång räckvidd men de är inte speciellt träffsäkra på de extrema distanserna. Försök gärna att komma ungefär 11-12km ifrån ditt mål och ni kommer märka att ni träffar oftare.

4. Kolla kartan

5. Använd (kommer inte på det svenska uttrycket för det) s.k. "ranging shots". Lägg inte av en bredsida så fort ni får chansen. Börja med att mäta in era skott innan ni börjar med bredsidorna. Efter ett tag kommer ni få ett hum om hur långt framför ni behöver skjuta för att träffa och kan bortse från detta tips, TILL VISS DEL ;). Underskatta inte att spara på skotten

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

GIEF BISMARCK & TIRPITZ!!!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Vissa vet inte vad Pay2Win betyder.

Pay-to-Win = Du kan köpa något som är bättre än allting som Free-to-Play spelar kan få tag på. Vilket inte finns i något av spelen du nämnde.

Exempel: Du kan Köpa ett vapen som gör 100% mer skada än allting annat. Enda sättet att få tag på det är att kasta pengar på spelet.

Exakt, man skulle kunna kalla det för Pay-to-Level-up i bästa fall.

både WoT och WarThunder är sjukt roliga att lira oavsätt om man boostar eller ej.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.