Första androiden, vad välja?

Permalänk

Första androiden, vad välja?

Skulle precis beställa en LG G3, men fick höra om att G4 snart skulle komma som ska vara flera gånger bättre typ.

Grejen är att jag vet inte om jag orkar vänta. Har nån sketen Nokia Lumia och vill byta upp mig.

Mina alternativ:

1. Köp G3
2. Vänta på G4
3. Köp nåt annat.

Ifall ni rekkar 3, vilka alternativ rekkar ni?

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Medlem

Flera gånger bättre var nog att ta i, skulle tro att G4 är lite piggare, men om det är värt den ganska stora skillnaden i pengar får var och en avgöra.
G3 är beprövad och har inga direkta barnsjukdomar, och är för egen del så snabb som jag kan önska.

Om man ska fundera på någon annan så kolla på HTC M9

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kikat på Oneplus One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Skulle precis beställa en LG G3, men fick höra om att G4 snart skulle komma som ska vara flera gånger bättre typ.

Grejen är att jag vet inte om jag orkar vänta. Har nån sketen Nokia Lumia och vill byta upp mig.

Mina alternativ:

1. Köp G3
2. Vänta på G4
3. Köp nåt annat.

Ifall ni rekkar 3, vilka alternativ rekkar ni?

Har du något pris du går efter? Eftersom g4 ska vara lika dyr som samsung Galaxy s6. Och om du inte har det så skulle jag faktiskt gå på en s6 då det faktiskt är nog den bästa mobilen på marknaden just nu om du inte behöver en mobil med utbytbart batteri. Dessutom lider den inte av överhettnings problemen snapdragon 64bit arm processorerna har.
Om du nu har en budget skulle jag kolla runt på oneplus One eller Asus zenphone 2. Dock är g3 en väldigt bra mobil fortfarande och det kommer inte vara fel alls om du väljer den.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av ggustavsson:

Flera gånger bättre var nog att ta i, skulle tro att G4 är lite piggare, men om det är värt den ganska stora skillnaden i pengar får var och en avgöra.
G3 är beprövad och har inga direkta barnsjukdomar, och är för egen del så snabb som jag kan önska.

Om man ska fundera på någon annan så kolla på HTC M9

Hur bråttom är det att införskaffa telefonen? Isf vänta tills hösten då oftast the kommer en ny våg av flaggskepp då

varför köpa en oneplusone när tvåan snart kommer? och att länka till en tradera annons när man kan beställa en helt ny med garanti utan invite....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

Hur bråttom är det att införskaffa telefonen? Isf vänta tills hösten då oftast the kommer en ny våg av flaggskepp då

varför köpa en oneplusone när tvåan snart kommer? och att länka till en tradera annons när man kan beställa en helt ny med garanti utan invite....

Man kanske får den får 3-400kr, har själv en och är grymt nöjd.

Och 2an kommer KANSKE under kvartal 3 och man behöver invite då.

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Och 2an kommer KANSKE under kvartal 3 och man behöver invite då.

Det är väl så att dom ska presentera den kvartal 3. Då är ju inte q4 eller q1 2016 otänkbar säljstart

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av orig_rejser:

Det är väl så att dom ska presentera den kvartal 3. Då är ju inte q4 eller q1 2016 otänkbar säljstart

Så va det nog

Permalänk

Så, G3an är fortfarande värd?

Oneplus har jag aldrig hört talas om, låter som ett b-märke.

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Medlem

G3:an är väldigt värd. Speciellt med tanke på att G4:an kommer kostar mycket mer.
http://www.swedroid.se/lg-g4-kan-eventuellt-kosta-lika-mycket...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Afrosnubben:

Så, G3an är fortfarande värd?

Oneplus har jag aldrig hört talas om, låter som ett b-märke.

Är en bra lur, lite bättre än nya samsung och Iphone 6 om du kollar tester.
https://oneplus.net/se/one

Permalänk
Sötast
Skrivet av Afrosnubben:

Så, G3an är fortfarande värd?

Oneplus har jag aldrig hört talas om, låter som ett b-märke.

Jag skulle gå emot strömmen och rekommendera G2 istället oO

Tycker G2an är mycket trevligare än G3an!

Oneplus är det absolut inget fel på eller B med öht, rätt stor dock!

Permalänk

Oneplus verkar inte finnas någonstans.

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Oneplus verkar inte finnas någonstans.

Jo
https://oneplus.net/se/one

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Skulle precis beställa en LG G3, men fick höra om att G4 snart skulle komma som ska vara flera gånger bättre typ.

Grejen är att jag vet inte om jag orkar vänta. Har nån sketen Nokia Lumia och vill byta upp mig.

Mina alternativ:

1. Köp G3
2. Vänta på G4
3. Köp nåt annat.

Ifall ni rekkar 3, vilka alternativ rekkar ni?

Jag äger en G3 och jag tycker den är bra på alla sätt faktiskt.
Riktigt bra kamera och faktiskt riktigt snabb.
Om du har en budget runt 3000-4000 KR skulle jag rekommendera den.
Om du dock har en lite större budget och är van med flytet på iphone skulle jag köpa en Nexus 6 alt vänta på Nexus 5 Refresh.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk

Jag skulle nog köra på Oneplus one eller möjligtvis vänta på 2:an.

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk

Jag hade sagt Galaxy s6.

(Bläblä touchwiz är helt okey nu för tiden.)

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

köp inte lg för fan deras skärmar är så kassa och deras kameror är inte så mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Är det din första Android och du inte har så mycket koll på Android så skulle jag inte rekommendera Oneplus One som första lur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av edvinnn:

Är det din första Android och du inte har så mycket koll på Android så skulle jag inte rekommendera Oneplus One som första lur

...för att?

En kommentar som denna betyder ingenting utan ett medföljande argument. OPO är väldigt ren mjukvarumässigt jämfört med de flesta motståndarna, så man får en bra bild av hur Android faktiskt ser ut. Så varför är det inte ett bra val?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om du har en budget så kan jag rekommendera Huawei Honor6. Köpte en samma dag som den kom ut och den har fungerat perfekt! Det enda som jag inte gillar med den är att de har gjort någon update som fukade upp gränssnittet lite. Har inga knappar förutom låsskärm och volym, allt är touch.

Permalänk
Medlem

Sony Z2, kalasmobil med superkamera som dessutom är vattentät.
Eller LG G3 som går att få billigt idag.

Oneplusone är väl ok om man inte vill ha en 4G mobil, men det känns ju lite gammalt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dunde:

Sony Z2, kalasmobil med superkamera som dessutom är vattentät.
Eller LG G3 som går att få billigt idag.

Oneplusone är väl ok om man inte vill ha en 4G mobil, men det känns ju lite gammalt.

OPO har 4G.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

OPO har 4G.

Endast i större orter och nära master, den stödjer ej samtliga LTE-band som används i Sverige. I Göteborg har jag oftast LTE, åtminstone någon plupp, men utanför är det till största del dött.

EDIT: Med det sagt fungerar dock 3G relativt väl idag (åtminstone hos operatören Vimla), pingen ligger ofta i närheten av vad LTE erbjuder och hastigheten är ju fullt duglig. Fruktansvärt nöjd med min telefon i vilket fall och skulle inte byta den mot någon av de övriga som nämnts i tråden.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av the_man550:

Endast i större orter och nära master, den stödjer ej samtliga LTE-band som används i Sverige. I Göteborg har jag oftast LTE, åtminstone någon plupp, men utanför är det till största del dött.

"Större orter", vad betyder det?

Enligt min uppfattning av en "större ort" så är det påståendet felaktigt. Jag har inga problem med att få 4G även utanför dessa områden, men visst, långt ut i skogen kan det bli svårt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

"Större orter", vad betyder det?

Enligt min uppfattning av en "större ort" så är det påståendet felaktigt. Jag har inga problem med att få 4G även utanför dessa områden, men visst, långt ut i skogen kan det bli svårt.

Med "större orter" menar jag områden med master som står väldigt tätt, LTE band 3 samt 7 räcker bara ett par hundra meter från masten på grund av dess höga frekvens. LTE band 20 är oerhört mycket mer utbyggt i Sverige och för det saknas stöd hos OPO.

Följ länken:
http://www.telenor.se/privat/kundservice/tackning-och-driftin...

Och gå in, jämför LTE-täckningen med och utan Oneplus One som filter. Relativt stor skillnad, milt sagt...

EDIT: Tänk på att sortera för endast 4G-resultat.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av the_man550:

Med "större orter" menar jag områden med master som står väldigt tätt, LTE band 3 samt 7 räcker bara ett par hundra meter från masten på grund av dess höga frekvens. LTE band 20 är oerhört mycket mer utbyggt i Sverige och för det saknas stöd hos OPO.

Följ länken:
http://www.telenor.se/privat/kundservice/tackning-och-driftin...

Och gå in, jämför LTE-täckningen med och utan Oneplus One som filter. Relativt stor skillnad, milt sagt...

EDIT: Tänk på att sortera för endast 4G-resultat.

Ja, som sagt, bor man i södra halvan av Sverige ser jag inga större problem men det kan bli problem när man bor långt ute i skogen...

Det är endast under tågresor jag har problem med min OPO, men det har jag haft med andra mobiler också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

"Större orter", vad betyder det?

Enligt min uppfattning av en "större ort" så är det påståendet felaktigt. Jag har inga problem med att få 4G även utanför dessa områden, men visst, långt ut i skogen kan det bli svårt.

Stämmer inte, de frekvenser som OPO har finns endast i större städer. Du lär köra på 3G om du inte är mitt i en stad.
Jag skulle inte köpa en 3G mobil idag, alltså inte heller OPO.

Permalänk

Låter som G3 verkar mest prisvärt då?

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410