Min Sony Xperia startar inte upp

Permalänk
Medlem

Min Sony Xperia startar inte upp

Jag har en Sony Xperia Z1, med inbyggt batteri, som är mindre än ett år. Igår när jag skulle använda den var den helt död. Jag visste att den inte hade slut på batteri men jag laddade den ändå.
Jag har nu provat alla omstartskombinationer -power+ljud upp, den lilla powerknappen som man trycker på m penna.
Jag kan inte komma åt mina uppgifter via datorn eftersom skärmen är låst.
Den surrar när jag startar om så "helt död" är den inte men den visar inte några andra tecken på liv.
Söndag idag och det går inte att få tag i någon support.
Vad ska jag göra???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Egalia:

Jag har en Sony Xperia Z1, med inbyggt batteri, som är mindre än ett år. Igår när jag skulle använda den var den helt död. Jag visste att den inte hade slut på batteri men jag laddade den ändå.
Jag har nu provat alla omstartskombinationer -power+ljud upp, den lilla powerknappen som man trycker på m penna.
Jag kan inte komma åt mina uppgifter via datorn eftersom skärmen är låst.
Den surrar när jag startar om så "helt död" är den inte men den visar inte några andra tecken på liv.
Söndag idag och det går inte att få tag i någon support.
Vad ska jag göra???

Verkar som skärmen lagt av, prova tryck lite försiktigt i kanterna på skärmen och se om den kan få kontakt.

Permalänk
Medlem

Nej den visar ingen reaktion på det.
En normal telefon hade man ju kunnat plocka ut batteriet på, det brukar ju funka mot det mesta.