Permalänk

Philips 65PUS9109 - bra eller anus?

Hej på er!

Som några av er kanske sett har komplett en ganska grym rea idag, närmare bestämt nedan tv apparat har intresserat mig ganska mycket. Jag är i köpartagen redan och detta gör det ännu bättre. Men seriöst, hur kan de sätta ner tvn så mycket? Är det några konstigheter med den som ni känner till? När jag tittar på specsen ser den helt ok ut, självklart måste man titta på en tv irl men den verkar inte finnas i någon butik nära mig.

Vad är era åsikter? Ska man köra och hoppas på det bästa eller hoppas över detta? Denna rea gäller idag 26/4. Har också svårt att hitta recensioner på denna tv vilken kan vara ett dåligt tecken...

Tacksam för alla svar och åsikter!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2826167

Hälsningar,
Niklas

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.

Permalänk
Medlem

Även jag är mycket intresserad av denna TVn!
Dock vill jag ha Curved (För utseendet) samt OLED, 4k sänds ju ingenting atm o förmodligen inom kommande år.

Men ja, en TV för runt 30 000 borde vara mycket bra..

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Senste minhembio tidningen gav den ganska ljummet betyg. Kom inte exakt ihåg vad det var som var dåligt med den. Kan kolla upp det lite senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Skrivet av Minisulan:

Senste minhembio tidningen gav den ganska ljummet betyg. Kom inte exakt ihåg vad det var som var dåligt med den. Kan kolla upp det lite senare.

Jasså, finns det möjlighet att läsa recensionen på nätet? Vore snällt om du kunde göra det!

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaNiklas:

Hej på er!

Som några av er kanske sett har komplett en ganska grym rea idag, närmare bestämt nedan tv apparat har intresserat mig ganska mycket. Jag är i köpartagen redan och detta gör det ännu bättre. Men seriöst, hur kan de sätta ner tvn så mycket? Är det några konstigheter med den som ni känner till? När jag tittar på specsen ser den helt ok ut, självklart måste man titta på en tv irl men den verkar inte finnas i någon butik nära mig.

Vad är era åsikter? Ska man köra och hoppas på det bästa eller hoppas över detta? Denna rea gäller idag 26/4. Har också svårt att hitta recensioner på denna tv vilken kan vara ett dåligt tecken...

Tacksam för alla svar och åsikter!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2826167

Hälsningar,
Niklas

Den är ju 6000kr billigare på mediamarkt och webhallen än på kompletts rea

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Den är ju 6000kr billigare på mediamarkt och webhallen än på kompletts rea

Skickades från m.sweclockers.com

Nej: https://www.komplett.se/philips-65-uhd-led-smarttv-65pus91091...

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.

Permalänk
Medlem

Skulle nog aldrig rekommendera Philips framför andra större märken. Det enda dom har, vilket jag tycker är inget att hypa över är ambilight. Annars har dom svårnavigerade menyer, ingen toppenbild osv. Finns mycket bättre TV för det priset! Fast kanske inte 65". Eller jo. LG har någon vet jag som har legat på 18k hos Elgiganten

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Minisulan:

Senste minhembio tidningen gav den ganska ljummet betyg. Kom inte exakt ihåg vad det var som var dåligt med den. Kan kolla upp det lite senare.

Det var jag som testade den och en bild säger mer än tusen ord. Detta är hur TV:n hanterar skuggnyanser:

Detta är alltså botten av en gråskala från testskivan DVE. Observera pixelmönstren som alltså inte finns i testbilden utan gissningsvis är någon form av dither/gitter/halvtonsmönster som skapas i TV:n.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Det var jag som testade den och en bild säger mer än tusen ord. Detta är hur TV:n hanterar skuggnyanser:

Detta är alltså botten av en gråskala från testskivan DVE. Observera pixelmönstren som alltså inte finns i testbilden utan gissningsvis är någon form av dither/gitter/halvtonsmönster som skapas i TV:n.

Oj, det ser ju inte jättebra ut. Finns det någon chans att man kan läsa recensionen i efterhand? En till sak, verkar som att denna tv inte stödjer HEVC, stämmer det? Isåfall kommer man ju inte kunna streama 4K.. Vilket är ganska dåligt.

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.

Permalänk
Medlem

Råkade av misstag klicka på 65pus980912, blev lite tokigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av MegaNiklas:

Oj, det ser ju inte jättebra ut. Finns det någon chans att man kan läsa recensionen i efterhand? En till sak, verkar som att denna tv inte stödjer HEVC, stämmer det? Isåfall kommer man ju inte kunna streama 4K.. Vilket är ganska dåligt.

Läste att alls 9100 modeller stödde det. Men kan nån bekräfta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Är någon seriöst intresserad av denna skit TV?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Jag, jag är intresserad då den verkar ha ett bra pris. Kan du utveckla varför denna är "skit"?
För 19 k istället för 30k låter ganska bra tycker jag. Är den inte värd 19, inte 15? inte ens att köpa? Skulle gärna ha en förklaring till varför den är ren skit.
Svårt att hitta bra recensioner, men hittade något från Holland eller Belgien. Där tyckte man att bildkvaliten var riktigt bra, inte lika bra som andra i 36k klassen men ändå. Då torde den ha en bra bild om man jämför med en annan tv som kostar 18 k i ordinarie pris? Men jag kanske tänker galet?

Det som drog ner betyget var ljudet på tv, men det kan jag aldrig bry mig om, då jag inte har använt tv ljud de senaste 15 åren.
Läser man på hembiobutikens beskrivning låter den också ganska ok. Just den butiken gillar jag, de brukar vara väldigt professionella.

Men tipsa gärna om en tv som har 4 k som är 65 tum kostar max 19 k och har bra bildkvalitet, det är vad jag är ute efter.
Visst det är ingen SAmsung el dyl, men jag har aldrig hållit Samsung särskilt högt när det kommer till bildkvalité/pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulldog76:

Jag, jag är intresserad då den verkar ha ett bra pris. Kan du utveckla varför denna är "skit"?
För 19 k istället för 30k låter ganska bra tycker jag. Är den inte värd 19, inte 15? inte ens att köpa? Skulle gärna ha en förklaring till varför den är ren skit.
Svårt att hitta bra recensioner, men hittade något från Holland eller Belgien. Där tyckte man att bildkvaliten var riktigt bra, inte lika bra som andra i 36k klassen men ändå. Då torde den ha en bra bild om man jämför med en annan tv som kostar 18 k i ordinarie pris? Men jag kanske tänker galet?

Det som drog ner betyget var ljudet på tv, men det kan jag aldrig bry mig om, då jag inte har använt tv ljud de senaste 15 åren.
Läser man på hembiobutikens beskrivning låter den också ganska ok. Just den butiken gillar jag, de brukar vara väldigt professionella.

Men tipsa gärna om en tv som har 4 k som är 65 tum kostar max 19 k och har bra bildkvalitet, det är vad jag är ute efter.
Visst det är ingen SAmsung el dyl, men jag har aldrig hållit Samsung särskilt högt när det kommer till bildkvalité/pris.

https://www.komplett.se/samsung-65-uhd-led-smart-tv-ue65hu750...

http://cdon.se/hemelektronik/samsung/65-led-tv-samsung-ue65h8...

En platt en curved. 7505 är en riktig grym tv!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Ok, tack, men som jag nämnde innan angående pris/prestanda, dessa kostar ordinarie pris 19-20 k. varför är dessa bättre än en phillip för odrinarie pris 30 k?
Bara undrar..
den om är curved, inte 4k? eller läser jag bara inte så noga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulldog76:

Ok, tack, men som jag nämnde innan angående pris/prestanda, dessa kostar ordinarie pris 19-20 k. varför är dessa bättre än en phillip för odrinarie pris 30 k?
Bara undrar..
den om är curved, inte 4k? eller läser jag bara inte så noga..

Oj, nä. Den har inte 4k Men dessa har legat i högre priser innan. Men de är förra årets modeller. Därför lägre pris Philips har ingen bra smart TV, svårnavigerade menyer och ingen toppkvalite på bilden. Som du kan se på bilden längre upp

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Bilden där uppe förstår jag inte riktigt vd den sak visa.
Har du erfarenhet själv av Philips? (obs inte menat som kritik).
Ambilight är jag ganska sugen på, men sen ska man inte köpa tv pga det.
Vist har de legat uppe i 30 k de tv du länak till också, men inte sedan oktober. därav är man lite "prisgalen" och ser "rabatten" som ett argument till bra köp.

Läste detta test..
http://www.fwdmagazine.be/fwd/159359/review-philips-65pus9109...
Visserligen genom Google translate, men här tycker de bilden är bra. Köper jag inte denna, kan jag lika gärna vänta lite till, var mer för att det var ett bra erbjudande som jag blev sugen på den. Får sitta kvar med 50 tums plasman ett tag till i så fall...

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha en curved tv under 100"? Skärmytan är på tok för liten för att man ska kunna få ut något av det, i förhållande till avståndet man sitter på. Curved känns som en extremt "finns inte så mycket annat att förbättra med nuvarande paneler så vi hittar på någon ny säljpoäng". Ställer man en fåtölj centrerad en meter i från tvn kanske det kan vara vettigt. Att en tv säljs för ett betydligt lägre pris säger ingenting egentligen, dom flesta dyra modeller sjunker väldigt mycket efter att ha varit ute ett tag på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Varför vill man ha en curved tv under 100"? Skärmytan är på tok för liten för att man ska kunna få ut något av det, i förhållande till avståndet man sitter på. Curved känns som en extremt "finns inte så mycket annat att förbättra med nuvarande paneler så vi hittar på någon ny säljpoäng". Ställer man en fåtölj centrerad en meter i från tvn kanske det kan vara vettigt. Att en tv säljs för ett betydligt lägre pris säger ingenting egentligen, dom flesta dyra modeller sjunker väldigt mycket efter att ha varit ute ett tag på marknaden.

Har du sett en curved 55-65? För jag tycker att man ser skillnad ?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Även jag är mycket intresserad av denna TVn!
Dock vill jag ha Curved (För utseendet) samt OLED, 4k sänds ju ingenting atm o förmodligen inom kommande år.

Men ja, en TV för runt 30 000 borde vara mycket bra..

Med tanke på att den varken är curved eller OLED så tolkar jag det som att du inte alls är intresserad av denna tvn

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Har du sett en curved 55-65? För jag tycker att man ser skillnad ?

Ja jag har sett flera stycken. Vilken skillnad är det du ser?