Deepcool släpper datorlådan Tristellar ITX

Permalänk
Melding Plague

Deepcool släpper datorlådan Tristellar ITX

Den bladformade datorlådan Tristellar ITX är inte reserverad för datortillverkaren Cyberpower utan ska även säljas som ett fristående chassi för hemmabyggare med välfyllda plånböcker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ganska fräck ut, men verkar inte så rolig att bygga i. Tror inte de kommer sälja mycket av denna.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ääääälska om Jonas satte tänderna i det där chassit!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Riktigt flashig men svår att ta med på LAN och lite dyr. Jag hade dock kunnat tänka mig en sådan. En recession på den hade suttit fint

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Älskar vikten på denna lilla minsting

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Proffsmobbare

Den är unik, men inte unik eller välbyggd nog att kunna bära en prislapp på 5000 SEK, i min mening.

För 5 kan man få ett customchassi byggt i 5mm alu och valnöt av en riktig hantverkare.

Permalänk
Medlem

Chassit skapar definitivt intresse.
Riktigt cool pryl!

Permalänk
Avstängd

Oh fyfan skulle designen kosta 4 tusen. Ett chassi med samma material och utrymme skulle kosta max 1000 kr. Så lurade folk kommer blir. Den är snygg, men inte 4-tusen-kronor-snygg.

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Jag skulle ääääälska om Jonas satte tänderna i det där chassit!

Ja! Hade varit awesome, speciellt för att få lite genomgång på hur allt funkar i det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

Inte bara priset.. men vikten på 16kg är också i överkant!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Oh fyfan skulle designen kosta 4 tusen. Ett chassi med samma material och utrymme skulle kosta max 1000 kr. Så lurade folk kommer blir. Den är snygg, men inte 4-tusen-kronor-snygg.

Jag tycker helt klart den motsvarar sitt pris i design och material. Tjocka plåtar och utstickande utseende med gott om speciallösningar, plus då att det inte lär bli en storsäljare... Klart det blir dyrt!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Administrativ avgift

Tar nog hellre ett caselabs än detta ....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ser häftig ut, men fantastiskt opraktisk. Men ja, hade vart kul att se den dissekeras av Jonas

Väntar fortfarande på att en chassitillverkare kommer på idén att m.h.a. en PCI-e riser lägga ut samtliga komponenter, inkl 240mm rad, på höjden och göra ett långsmalt ITX-chassi.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Intressant design, men nog ganska opraktiskt, och ser ut som den ända CPU kylning som kan få plats är Integrerad mindre vattenkylning.
Samt en hög prislapp och ser ut att vara svår att bygga i.

Skulle förstås vara intressant att se Jonas testa detta chassi
Skulle nog aldrig skaffa det själv...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Fränt chassi men skulle vilja se det med custom loop med kromade rör och res mellan "bladen"

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Kul idé men inget som får mig att sukta. Project Christine däremot...

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det ser förjävligt ut?. Kul att de försöker med lite nytt dock

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Verkar sjukt klumpig om man ska möblera in den i hemmet

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Hur ansluts grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Så sjukt onödig produkt och tråkig produkt

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Hur ansluts grafikkortet?

med en riser antagligen

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ser häftig ut, men fantastiskt opraktisk. Men ja, hade vart kul att se den dissekeras av Jonas

Väntar fortfarande på att en chassitillverkare kommer på idén att m.h.a. en PCI-e riser lägga ut samtliga komponenter, inkl 240mm rad, på höjden och göra ett långsmalt ITX-chassi.

Kolla in Tenius från HG Computer

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.403436939812017.107...

Permalänk
Medlem

Både snygg och tuff och det hade varit kul att bygga ett system i det, men då skulle det behövas måttbeställda dammfilter från Demciflex (vilket förstås inte är något egentligt problem, särskilt inte med tanke på att kostnadspåslaget blir så litet i jämförelse med vad chassit kostar), och... tja... njä... mitt Silverstone FT05 är mycket bättre lämpat till mina behov, så det får nog vara.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

De har flera riktigt läckra chassin ser jag ... aldrig hört talas om, vilka är HG Computer och är det bara prototyper eller säljer de något?

Edit: ok, http://hg-computers.eu, ursäkta att jag var lat.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Onödig, opraktisk och cool!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Att ha de olika delarna (grafikkort, PSU och moderkort) i olika lådor utan chassi-fläktar är en intressant idé, men efter det har de kommit av sig tycker jag.
Grafikkortet har luftintag fram och bak... men har bara sina egna fläktar som ser ut att mest bara flytta runt samma luft i sitt eget lilla chassi. CPU:n är vattenkyld, med kylaren direkt bredvid moderkortet.
Om det bara hade varit mesh istället för slät yta på ett par ställen så hade man kunnat få bättre kylning av grafikkortet och kunnat använda en konventionell CPU-kylare tycker jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

med en riser antagligen

Jo men grafikkortet skulle ju vara i den vänstra kammaren, medan moderkortet kommer att vara i den övre kammaren.

Permalänk
Skrivet av Cocosoft:

Jo men grafikkortet skulle ju vara i den vänstra kammaren, medan moderkortet kommer att vara i den övre kammaren.

Och i stommen går det kablar kors och tvärs till de olika komponenterna..

Btw så visar bilderna att grafikkortet är i den övre medans artikeln säger annat...

Permalänk
Medlem

Ett solklart köp!

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk

Gör i vitt, så får dom mina pengar!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*