skulle min dator må bättre av ny processor?

Permalänk

skulle min dator må bättre av ny processor?

Dator i signal.
Men som sagt så sitter jag på en 2500k som är överklocka till 4.2ghz. Men den enkla frågan jag har då är om processorn är en flaskhals i min dator.
Mvh/Alex

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Vad tänkte du använda den till?
Det är ju klart att datorn blir bättre om du har en bättre processor :-). Men det beror ganska mycket på hur du hade tänkt klocka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrpaintballer:

Dator i signal.
Men som sagt så sitter jag på en 2500k som är överklocka till 4.2ghz. Men den enkla frågan jag har då är om processorn är en flaskhals i min dator.
Mvh/Alex

Nej, en överklockad 2500K klarar sig mer än utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nesvop:

Vad tänkte du använda den till?
Det är ju klart att datorn blir bättre om du har en bättre processor :-). Men det beror ganska mycket på hur du hade tänkt klocka.

Nej men allt jag tänkte var lite allmänt men till största delen spelande. Så en uppgradering till tex skylake när den kommer, kommer inte vara värt?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36