Lurad av GMG? -Löst-

Permalänk
Medlem

Lurad av GMG? -Löst-

Köpte GTA V från greenmangaming.com tidigare idag och erhöll en kod som inte fungerade. När jag försöker aktivera spelet hos Rockstar games står det "
The code entered is invalid, has already been used or is a Steam code". Säljer GMG förbrukade koder eller har det blivit något fel? Nån mer som har samma problem?

Edit: Nu fungerar koden plötsligt. Felet måste legat hos Rockstar.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Skrivet av Dendrite:

Köpte GTA V från greenmangaming.com tidigare idag och erhöll en kod som inte fungerade. När jag försöker aktivera spelet hos Rockstar games står det "
The code entered is invalid, has already been used or is a Steam code". Säljer GMG förbrukade koder eller har det blivit något fel? Nån mer som har samma problem?

1. Pröva aktivera den i Steam.
2. Ta kontakt med GMG-support

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

1. Går ej.
2. De hänvisar till Rockstar. Såhär skriver de i sitt svar "As this is a technical issue, I would need to direct you to Rockstar Social Clubs Customer Service as they will be able to help you with any issues that you have with their service."

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Skrivet av Dendrite:

1. Går ej.
2. De hänvisar till Rockstar. Såhär skriver de i sitt svar "As this is a technical issue, I would need to direct you to Rockstar Social Clubs Customer Service as they will be able to help you with any issues that you have with their service."

De är ju surt, går det häva köpet?

Edit:
Detta går att läsa på gmgs sida om problemet

Citat:

For users who are having trouble with the following issues:
Rockstar Social Club redemption code appearing as used/other activation issues
Technical issues with the Rockstar Social club DRM
Please contact Rockstar directly using the link below and Rockstar Support will be able to assist you with your issue.

https://support.rockstargames.com

Please ensure that you include the following details when contact them:
- Your key (that is showing up as invalid/used, etc)
- You Rockstar Social Club ID
- The fact that you purchased it from us at GreenManGaming and which Tier you have received

Verkar som att det är ett vanligt problemet och förmodligen inte en kass nyckel.

https://greenmangaming.zendesk.com/entries/92722468-Grand-The...

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ja det känns rätt surt. Har kontaktat Rockstar nu iaf och hoppas att de kan lösa det. Annars får jag försöka häva köpet.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

1. Går ej.
2. De hänvisar till Rockstar. Såhär skriver de i sitt svar "As this is a technical issue, I would need to direct you to Rockstar Social Clubs Customer Service as they will be able to help you with any issues that you have with their service."

Hört med rockstar kanske?

Permalänk
Medlem

Rockstar svarar inte när man kontaktar dem via deras support sida.
Nu har jag kontaktat GMG för att göra ett återköp.
Jag vill avråda folk från att köpa spel (iaf GTA V) från GMG då man riskerar att få en kod som inte fungerar.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem

Jag har gjort iallafall 11 köp hos GMG som funkat helt utan bekymmer. Och många vänner har handlat mängder där. GMG är en pålitlig sida så sitt inte och sprid skit om dom.

Bara för att något tar lite tid så här på morgonen så innebär det inte att något är fel. Typiskt kids att börja gnälla så fort de inte fått svar på fem minuter... -.-

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Rockstar svarar inte när man kontaktar dem via deras support sida.
Nu har jag kontaktat GMG för att göra ett återköp.
Jag vill avråda folk från att köpa spel (iaf GTA V) från GMG då man riskerar att få en kod som inte fungerar.

Om du inte har genomfört ditt återköp så finns här en fix för ditt problem. Läs vad Niclas30011 skriver.

https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Rockstar svarar inte när man kontaktar dem via deras support sida.
Nu har jag kontaktat GMG för att göra ett återköp.
Jag vill avråda folk från att köpa spel (iaf GTA V) från GMG då man riskerar att få en kod som inte fungerar.

Du kommer få svar på några dagar, bara å vänta. Jag fick ett auto-reply 5 dagar senare, nu 3 dagar senare har ännu ingen tagit i mitt ärende.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dendrite:

Rockstar svarar inte när man kontaktar dem via deras support sida.
Nu har jag kontaktat GMG för att göra ett återköp.
Jag vill avråda folk från att köpa spel (iaf GTA V) från GMG då man riskerar att få en kod som inte fungerar.

Hur kan du avgöra att det inte är rockstar som ligger bakom problemet och att det här inte kan hända för andra återförsäljare?
Verkar som ett höftskott att dra så snabba slutsatser.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

GMG hänvisar dig till Rockstar då det verkar vara ett känt problem. Sluta stressa och invänta svar från Rockstar. GMG lurar dig inte, det är du som är allt för otålig Hoppas att det löser sig för dig inom kort!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ni som skriver att man bör vänta: man har 7 dagar på sig att göra återköp hos GMG. Vem vet hur lång tid de tar på sig med att genomföra återköpet från att man kontaktar dem? Det håller alltså inte att invänta svar från Rockstar i hur många dagar som helst.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Du kommer få svar på några dagar, bara å vänta. Jag fick ett auto-reply 5 dagar senare, nu 3 dagar senare har ännu ingen tagit i mitt ärende.

Har du också köpt en GTA V nyckel som inte fungerade från samma sida?

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem

Problemet är inte återförsäljaren utan gta v, fick samma problem via steam.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dendrite:

Har du också köpt en GTA V nyckel som inte fungerade från samma sida?

Som sagt, problemet är hos Rockstar och inte GMG.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Har du också köpt en GTA V nyckel som inte fungerade från samma sida?

Näe, men har ett sjukt irriterande problem att GTA krashar vid loadings lite då och då. I kombination med att man misslyckas med uppdrag är det enormt störande.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Ni som skriver att man bör vänta: man har 7 dagar på sig att göra återköp hos GMG. Vem vet hur lång tid de tar på sig med att genomföra återköpet från att man kontaktar dem? Det håller alltså inte att invänta svar från Rockstar i hur många dagar som helst.

Eftersom det uppenbarligen är ett fel från Rockstars sida och GMG inte är något skumt företag så ska du sitta lugnt i båten och sluta gråta.

Permalänk
Medlem

Jag har köp MÄNGDER med spel hos GMG och anser dem som väldigt seriösa, har aldrig varit med om något liknande.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Dendrite:

Ni som skriver att man bör vänta: man har 7 dagar på sig att göra återköp hos GMG. Vem vet hur lång tid de tar på sig med att genomföra återköpet från att man kontaktar dem? Det håller alltså inte att invänta svar från Rockstar i hur många dagar som helst.

Kollar man kraven för återköp står den här raden med vilket ändå borde göra ditt återköp ogiltigt eftersom du väl redan fått koden?

Citat:

The game activation key (including any bonus or beta keys) have not been disclosed to you by email or webpage

Men är koden felaktig ska du så klart få en ny då det handlar om en felaktig produkt, man kommer ju inte undan sina kunders krav bara för man drar ut på supportärenden. Kan man sälja trasiga datorkomponenter över nätet och sen strunta i att svara på mail i 14 dagar så är allt lugnt?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

OP, kolla så att du inte fått med ett mellanslag när du kopierat koden från gmg in i social club. Det hände nämligen mig och jag fick samma problem som du men upptäckte missen.

Permalänk
Medlem

Har inte fått med några mellanslag, men tack för tipset.
Ni säger alltså att det är rockstars fel att koden inte fungerar. Är det så ligger ju givetvis ansvaret hos dem, men det blir problem om de inte svarar. Förstår inte riktigt hur man kan tycka det är ok, bara att vänta osv.. Har man köpt koden nu vill man kunna aktivera spelet nu. Är det så konstigt? Om man säljer koder som inte fungerar får man väl stå sitt kast och återbetala köpeskillingen kvickt. Som att jag skulle gå ner till affären och köpa en förpackning mjölk som jag inte får ta med ut ur affären. Befängt.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem

Har du ens läst de länkar du har fått och kontrollerat att felet inte ligger hos dig? Många verkar ha problem om man har flera Social Club-konton om man t.ex. har GTA IV eller något annat Rockstarspel installerat sen tidigare. Oavsett vad det är som orsakar problemet så verkar det ganska troligt att det är Rockstar som har tabbat sig och inte GMG.

GMG är som sagt en väldigt seriös auktoriserad återförsäljare av produktnycklar och jag har själv köpt bl.a. GTA V därifrån som gick att aktivera utan problem. Att förvänta sig ett svar NUNUNU och bli vansinnig när man inte får det är snarare vad som är befängt här...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag har självklart läst länkarna och har bara ett konto.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb