Problem med min Xperia Z3, överföring av filer

Permalänk

Problem med min Xperia Z3, överföring av filer

Hej!

Jag köpte en Xperia Z3 strax innan jul och kan inte annat än säga att jag är nöjd med köpet, om det nu inte vore för att jag inte kan föra över filer till och från min dator på den. När jag precis hade fått den så kopplade jag in och fick genast problem med att drivrutinerna för USB-överföring inte installerades riktigt. Satt och meckade med det ett tag men fick inte fram någon lösning. Efter några dagar gav jag upp och fortsatte med mitt liv.

För två veckor sedan gjorde jag en fabriksåterställning på mobilen och satte mig ner igår för att börja försöka igen. Nu dyker det inte ens upp att den är ansluten till datorn när jag kopplar in den (men mobilen "vibrerar till" när jag kopplar loss den, som om den vet att den är ansluten till något). Nu börjar tålamodet tryta på riktigt. Jag har laddat ner och installerat alla Sonys program för att synca med mobilen, jag har ändrat inställningarna på mobilen så att den ska registrera att det är filöverföring den ska syssla med när den ansluts, jag har installerat Windows Media Player(!) för det skulle tydligen hjälpa. Allt jag vill är att kunna lyssna på The Beatles på min mobil, är det för mycket begärt?

Datorn kör Windows 7 Pro. N och har både 3.0 och 2.0-anslutningar i fronten och baken (ingen skillnad när jag kopplar till dem). Mobilen kör Android 5.0.2, har inte rootat den.

Är det någon som vet hur jag kan lösa detta? Det är främst mina musikfiler som jag vill föra över. Har provat att ladda upp dem via Spotify, men filerna blir korrupta(?) och kan inte spelas. Provade med Google Play utan att något hände. Har lagt över musiken på Google Drive, men kan tydligen inte ladda ner dem till mobilen. Är det enklaste kanske att bara skaffa ett SD-kort med en USB-sticka så att jag enkelt kan föra över filerna?

MVH
Konstanton

Permalänk
Medlem

Jag använder Airdroid för att föra över filer mellan min dator och min Z2, har du testat det?

Permalänk
Medlem

Alla drivrutiner fungerar nu och är installerade?
Hade samma bekymmer med N-versionen av Windows, fick installera ngt i stil med Feature Media Pack.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av AndraBullar:

Jag använder Airdroid för att föra över filer mellan min dator och min Z2, har du testat det?

Provade Airdroid nu, funkade hur bra som helst. Tack för hjälpen