Kan inte kontrollera RPM för Arctic F12 PWM

Permalänk
Medlem

Kan inte kontrollera RPM för Arctic F12 PWM

Hej!
Jag har nyligen skaffat mig fem stycken Arctic F12 PWM fläktar för att kyla min 750D chassi. Problemet jag har är att jag inte ser någon av dem fläktarna i bios eller något annat program. Dem funkar men jag tror att alla dem fem körs på 100% hela tiden och då låter datorn otroligt mycket även om man t.ex. surfar på nätet. Vad kan jag göra för fixa problemet?

Permalänk
Medlem

Hur har du kopplat dem? Är ju ovanligt med 5 pwmuttag på moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd

Vad har du för moderkort.
Jag har programmet Aisuite som hör till mitt moderkort.
och gör jobbet galant.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Hur har du kopplat dem? Är ju ovanligt med 5 pwmuttag på moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Jag totalt 8 fläktar i mitt system. just dem här Arctic F12 fläktarna kan man daisy chaina, asså man man koppla in flera fläktar i en och samma fläkt pwmuttag.

Skrivet av Mange43:

Vad har du för moderkort.
Jag har programmet Aisuite som hör till mitt moderkort.
och gör jobbet galant.

Jag har en Asus Z97-A.

Jag har också Aisuite men jag kan bara se de andra 3 fläktarna i mitt system, F12 visas inte men de körs i 100% helatiden.

Permalänk
Medlem

Någon som har liknande problem eller vet hur man löser något sånt?

Permalänk
Avstängd

Har du en 5,25 plats ledig så en sån här t.e.x

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kylning/flkstyrn...

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag har en Corsair Obsidian 750D, men grejen är att jag vill inte har något på framsidan av chassiet då jag tycker att den inte kommer se lika snygg som den gör nu utan något alls.

Men har du en sån fläktkontroller? Vad tycker du om den om du har en?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SaadRH:

Jag har en Corsair Obsidian 750D, men grejen är att jag vill inte har något på framsidan av chassiet då jag tycker att den inte kommer se lika snygg som den gör nu utan något alls.

Men har du en sån fläktkontroller? Vad tycker du om den om du har en?

Jag hade tidigare den fläktkontroll som står i min signatur.
Men montera in en asus front base som kräver 2x5,25 plats.Och kör nu fläktarna via Aisuite.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag hade tidigare den fläktkontroll som står i min signatur.
Men montera in en asus front base som kräver 2x5,25 plats.Och kör nu fläktarna via Aisuite.

Så du rekommenderar den? Ska kanske köpa en NXZT Sentry 3. Tack för hjälpen.