iPhone 4s. Uppdatera från iOS 6 -> 7?

Permalänk
Medlem

iPhone 4s. Uppdatera från iOS 6 -> 7?

Hej!

Som rubriken lyder, är det möjligt nu när 8.3 finns ute? Fick tjejens gamla 4S med iOS 6. Vet inte om jag borde uppdatera till 8.3 eller försöka jailbreaka luren och installera iOS 7. Är det möjligt och i så fall, bör jag välja iOS 7 före 8.3?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!

Som rubriken lyder, är det möjligt nu när 8.3 finns ute? Fick tjejens gamla 4S med iOS 6. Vet inte om jag borde uppdatera till 8.3 eller försöka jailbreaka luren och installera iOS 7. Är det möjligt och i så fall, bör jag välja iOS 7 före 8.3?

Du borde inte uppdatera alls i mina ögon, för min del gjorde det endast telefonen slöare och det stör man sig ,er på än dom eventuella funktionerna.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!

Som rubriken lyder, är det möjligt nu när 8.3 finns ute? Fick tjejens gamla 4S med iOS 6. Vet inte om jag borde uppdatera till 8.3 eller försöka jailbreaka luren och installera iOS 7. Är det möjligt och i så fall, bör jag välja iOS 7 före 8.3?

För att svara på frågan, nej du kan inte uppdatera till iOS 7, då Apple har stängt signering av iOS 7, vilket gör att iTunes kommer att neka att du får installera iOS 7

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

8.3 är rätt mycket snabbare på 4S än tidigare versioner av iOS 8 iofs.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Sitter med 8. och hade jag kunnat hade jag gått tillbaka till en tidigare version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Sitter med 8. och hade jag kunnat hade jag gått tillbaka till en tidigare version.

Med senaste 8.3? Detta ska som sagt vara bättre optimerat för äldre generationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Med senaste 8.3? Detta ska som sagt vara bättre optimerat för äldre generationer.

Visst ska det vara optimerat och säkert välkommet för de som begick misstaget att uppdatera till 8an. Men frågan är hur 8.3 står sig mot iOS 6 eller 7. Jag skulle vilja ha 7an för ökat appstöd men sitter nu fast med 6an.

Så en uppgradering till 7an är inte heller möjlig om jag jailbreakar luren?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Med senaste 8.3? Detta ska som sagt vara bättre optimerat för äldre generationer.

Inte gjort det, men ska testa ikväll. Kan förhoppningsvis inte bli sämre

Permalänk
Medlem

Tycker 8.3 rullar helt ok på 4S men helt klart långsammare än v6. Så om du inte har några appar som inte funkar i v6 som du behöver skulle jag inte uppdatera.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Jag rekommenderar att stanna kvar på ios 6. Det är så mycket snabbare än ios 7 och 8. Min gamla pansionerade Iphone 4s är ganska snabb på ios 7, men den var mycket snabbare på ios 6.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Jag rekommenderar att stanna kvar på ios 6. Det är så mycket snabbare än ios 7 och 8. Min gamla pansionerade Iphone 4s är ganska snabb på ios 7, men den var mycket snabbare på ios 6.

Jag upplever ios 8.3 som snäppet långsammare än 7.1 på min 4s och v6 är märkbart snabbare än båda. Tom en vanlig iphone 4 (ej S) med ios 6 är snabbare än en 4S med ios 8. Det går dock fortfarande att använda, så man får avväga om det är värt det med de nya finesserna som följer med ios8

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag upplever ios 8.3 som snäppet långsammare än 7.1 på min 4s och v6 är märkbart snabbare än båda. Tom en vanlig iphone 4 (ej S) med ios 6 är snabbare än en 4S med ios 8. Det går dock fortfarande att använda, så man får avväga om det är värt det med de nya finesserna som följer med ios8

Tack för saklig info. Jag tror jag stannar med iOS 6 tillsvidare. Vet dock inte hur appstödet är för 6an? Vet bara att dropbox inte fungerar. Några fler i era ögon "viktiga appar" som inte stöds?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har lagt in 8.3 nu och det är ingen wow-känsla. Kanske lite snabbare, men tror mer på placebo

Permalänk

Skulle kunna betala för att få tillbaka iOS 6 på både min iPhone 4, 4s och iPhone 5. Så störande segt och dessa animationer är groteska.
Men om du jailbreakar din iOS 6 enhet så kan du installera Dropbox och andra appar fast det kräver iOS 7 eller senare, du behöver bara hitta en äldre version och installera IPA filen

Vet inte någon som är nöjd med uppdateringarna från iOS 6 till 7 eller 8.
Hade en kompis med en 4s 32 Gb som fungerat utan problem tills hon uppdaterade när iOS 7 kom, då dog wifi direkt efter hon installerat iOS 7.

Skrivet av Relive:

8.3 fungerar hur bra som helst på min 4s och blev inte ett dugg slöare.

Sluta ljug, det är bevisat att iOS 7 är segare än iOS 6 och iOS 8 segare än iOS 7

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

8.3 fungerar hur bra som helst på min 4s och blev inte ett dugg slöare.

Permalänk
Avstängd

Anledning till att det blir slöare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wirth%27s_law

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tack för saklig info. Jag tror jag stannar med iOS 6 tillsvidare. Vet dock inte hur appstödet är för 6an? Vet bara att dropbox inte fungerar. Några fler i era ögon "viktiga appar" som inte stöds?

Dropbox fungerar på min ipad 1 med ios5 så det ska funka på 6an också. När man drar program via appstore så får man frågan att installra senast fungerande version om den senaste inte stöds.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Eftersom tjejen återställde luren helt innan jag fick den så fanns inga appar alls. Försökte ladda hem flera från appstore men de krävde ios 7 eller senare. Tröttnade på det, så jag uppdaterade till 8.3 och första spontana känslan är att det funkar helt okey. Stör mig dock på är tangentbordet men det går ju att ladda hem andra typer iofs.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Dropbox fungerar på min ipad 1 med ios5 så det ska funka på 6an också. När man drar program via appstore så får man frågan att installra senast fungerande version om den senaste inte stöds.

Jaså? Någon sådan fråga har jag aldrig fått. Hur funkar det?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jaså? Någon sådan fråga har jag aldrig fått. Hur funkar det?

man får frågan när man installerar någonting från appstore. vet inte om det funkar för alla appar men det borde de göra.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kapar tråden lite.
Min tjejs iPhone har börjat krångla lite granna, jag undrar då om jag kan välja vilket iOS jag vill uppgradera till? Hon har något gammalt, version 6.0.

Borde jag uppdatera den då? Eller är det bättre att stanna kvar på 6.0?

Permalänk

Jag har iOS 7.1.2 på min IPhone 5 men jag kan ändå ha alla appar, kommer upp en ruta att "Appen stödjer inte din ios version, men du kan ladda ner den senaste stödja versionen för din version) så är det bara att trycka på ladda ner.

Tips också till er som har 4s, kolla in Odysseus OTA, då kan man nedgradera till iOS 6

Hade det funkat på IPhone 5 hade jag inte tvekat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile