BSOD 116 konstant efter crash i GTA V.

Permalänk
Medlem

BSOD 116 konstant efter crash i GTA V.

Hej!

Efter 55 timmar GTA V verkar spelet ha dödat mitt gtx 580, spelet crasha midgame och skärmen frös, sen spelades allt ljud i slowmotion, efter det var det BSOD 116 på varenda uppstart, googlade problemet och det verkar ha nånting med volten till grafikkortet att göra. Datorn fungerar nu bara när drivrutiner inte är installerade till kortet.

har testat gamla drivrutiner samt testat kortet i en annan dator utan framgång!

Så imorgon blir att det att köpa nytt kort men tänkte ändå kolla om någon vet något mer om detta problem, tycker det känns lite som att NVIDIAS gta v drivrutiner kan ha förstört kortet.

Tack på förhand!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Keh:

Hej!

Efter 55 timmar GTA V verkar spelet ha dödat mitt gtx 580, spelet crasha midgame och skärmen frös, sen spelades allt ljud i slowmotion, efter det var det BSOD 116 på varenda uppstart, googlade problemet och det verkar ha nånting med volten till grafikkortet att göra. Datorn fungerar nu bara när drivrutiner inte är installerade till kortet.

har testat gamla drivrutiner samt testat kortet i en annan dator utan framgång!

Så imorgon blir att det att köpa nytt kort men tänkte ändå kolla om någon vet något mer om detta problem, tycker det känns lite som att NVIDIAS gta v drivrutiner kan ha förstört kortet.

Tack på förhand!

Låter snarare som att kortets VRM-kretsar överhettat efter att ha körts väldigt länge under hård press och med tveksam kylning (läs damm).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Låter snarare som att kortets VRM-kretsar överhettat efter att ha körts väldigt länge under hård press och med tveksam kylning (läs damm).

Låter troligt, datorn har körts hårt och jag har inte dammat av grafikkortet senaste 4 månaderna. RIP my sweet prince.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Keh:

Låter troligt, datorn har körts hårt och jag har inte dammat av grafikkortet senaste 4 månaderna. RIP my sweet prince.

En sak att testa är att baka kortet i ugn och se om det vaknar igen?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

En sak att testa är att baka kortet i ugn och se om det vaknar igen?!

Sitter på ett nytt 970 nu! kanske bakar skiten på en regnig dag, har ingen garanti ändå