Razer listar världens mest spelade PC-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Du menar att du vill ha det som i WoW eftersom det spelet var för svårt innan alla klasser hade permanent stun och healing?

Klart det är ett problem att folk måste lära sig spelet när olika hjältar i dota är unika men jag tycker det gör spelet mer intressant också:)

Har inte med att hjältar är olika utan att dom tog över sådant som bara fanns där i Dota 1 för att spelet var en custom map i WC3. Det är vad jag har stört mig på i Dota 2.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Är jävligt glad att LoL och CSGO ligger så pass nära varandra med tanke på hur mycket jag hatar LoL.

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Kan kan man väl, det är ju det de har gjort.

Exakt nu vet vi vad alla som köper Razerprylar spelar.

Det är precis som det står i artikeln statistik över vad de som har installerat Razers programvara spelar.

Ptja, har Razermus, spelar mest Dota 2 men vem vill ha Razers programvara? Rent skräp som varken behövs eller som man ens skulle ta betalt för att använda

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Självklart vet jag det. Jag visar bara på hur fel undersökningen är.

dom har presenterat den statistik dom har. vad är det som är "fel" i det? om de hade ljugit ihop siffrorna så hade det möjligtvis varit "fel" men nu är det ju faktiskt deras siffror som dom redovisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Har inte med att hjältar är olika utan att dom tog över sådant som bara fanns där i Dota 1 för att spelet var en custom map i WC3. Det är vad jag har stört mig på i Dota 2.

Grejen är ju så att Dota 2 är tänkt som en remake och inget annat, alltså man var så begränsad i WC3 Dota 1 (inte konstigt med tanke på att det är så gammalt och det är en mod) så började väl tankarna komma om att göra ett eget spel av det hela, då med Valve (har för mig att Icefrog ville göra det med Blizzard men dom sa nej). Dota 2 är nog det bästa gratisspelet (sätt till kvalité) som finns också imo

Skrivet av nocebo:

dom har presenterat den statistik dom har. vad är det som är "fel" i det? om de hade ljugit ihop siffrorna så hade det möjligtvis varit "fel" men nu är det ju faktiskt deras siffror som dom redovisar.

Titeln säger i alla fall att det är "världens mest spelade PC-spel" så någonstans ligger ju ett fel

Permalänk
Medlem

Läste rubriken snabbt som "Razer listar världens mest hatade PC spel".

Började fundera på hur man programmerar en programvara att känna igen ilsket hamrande på tangentbordet. Sen läste jag artikeln...

Permalänk
Medlem

Tycker att man ska separera engeninfångad statistik och riktig statistik bättre eller vara mycket tydligare med det i en artikel, Swec! Den enda hinten om vart statistiken kommer från finns som en liten notis i bilden som var med i artikeln.

Jag vet, jag är tråkig när det kommer till statistik men det är viktigt att visa att detta egentligen bara baseras på deras cortex användare och vad dem gillar att spela. Visst, det är tydligen 8 miljoner användare så det ger en ganska bra fingervisning iom antalet, men ändå.

Tack för artikeln!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Rofl, denna undersökning verkar extremt orealistisk i förhållande till verkligheten och verkar vara bättre anpassad för att visa vilken målgrupp som köper/gillar razer.

Permalänk
Inaktiv

Razer är helt ute och cyklar!

Permalänk
Medlem

Ser ju snarare ut som Razers målgrupper, inte världsomfattande statistik över de mest spelade spelen..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Inget spintires alltså...

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Framgick det vad som menas med "mest spelade"? Själv tolkar jag det som att en person som spelar CS:GO i 10 timmar har bidragit till att det blivit spelat mer än om 9 spelare kör DOTA i en timme. Stod ju inget om "flest spelare".

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Syyynd:

Rofl, denna undersökning verkar extremt orealistisk i förhållande till verkligheten och verkar vara bättre anpassad för att visa vilken målgrupp som köper/gillar razer.

Skrivet av RzrTrek:

Razer är helt ute och cyklar!

Skrivet av Pliffe:

Ser ju snarare ut som Razers målgrupper, inte världsomfattande statistik över de mest spelade spelen..

Vilka spel tror ni spelades mer än dessa på PC i mars egentligen?

Permalänk
Inaktiv

Driver dom? Är dom helt seriösa? LoL första plasts? Det skit spelet.
Hade inte ens spelat det om det var gratis. CS förtjänar första platsen, CS är ett oldschool spel.

Det hela med det här är LOL (Laughing out loud)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Driver dom? Är dom helt seriösa? LoL första plasts? Det skit spelet.
Hade inte ens spelat det om det var gratis. CS förtjänar första platsen, CS är ett oldschool spel.

Det hela med det här är LOL (Laughing out loud)

*LoL är gratis
*förstaplats
*skitspelet
*förstaplatsen
* -oldschool +kult/klassiskt eller vad fan som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon151788:

Driver dom? Är dom helt seriösa? LoL första plasts? Det skit spelet.
Hade inte ens spelat det om det var gratis. CS förtjänar första platsen, CS är ett oldschool spel.

Det hela med det här är LOL (Laughing out loud)

Skrivet av DOGE:

*LoL är gratis
*förstaplats
*skitspelet
*förstaplatsen
* -oldschool +kult/klassiskt eller vad fan som helst.

Tror han har problem eller trollar. De flesta här uttrycker sin avsky mot lol av någon anledning. Kan vara för att deras kära CS har hamnat på andra plats eller bara rent av ogillar det de inte klarar av. Oavsett aneldning så får man tycka vad man vill. Att klandra Razer för att ha släppt siffror de har är fan lika intelligent som IS tankesätt om allt här i livet.

Själv tycker jag inte om CS men inte fan börjar jag böla för att andra spelar det.

Har Sweclockers medlemmar verkligen så här dålig attityd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Razer är helt ute och cyklar!

Jag ska precis köpa en! Har de några bra tips tror du?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.