Råd sökes angående Webhallens testcenter

Permalänk

Råd sökes angående Webhallens testcenter

Hej,

Jag har ett headset (Sennheiser G4me One) som ger ifrån sig ett klickande ljud i vänster lur när jag lutar huvudet åt vänster. När jag knackar med fingret på vänster sida av headsetet så hörs det ett vibrerande ljud från vänster lur (det hörs ännu tydligare när mikrofonen är nerfälld) så, enligt mig, är det rätt så uppenbart att något sitter löst. Däremot visar sig dessa symptom inte alltid vilket gör mig orolig över att skicka in headsetet.

Jag har fortfarande garanti och Webhallen har skickat en fraktsedel. Däremot kan jag behöva betala 250 kronor eller mer om dom inte hittar något fel, vilket är det jag oroar mig över.

Vågar jag skicka in den?
Har någon av er erfarenhet av liknande situationer? Är Webhallens testcenter kanske överdrivet petiga?

Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

Skriv ett brev med exakt samma information som du skrev här och skicka med paketet så att dom kan göra samma som dig.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Webhallen brukar vara OK. Jag lämnade in ett grafikkort en gång med en obalanserad fläkt, som bara i vissa varvtal gav ifrån sig ett resonans(o)ljud. Hade då samma farhåga som dig. Fick svar att "det tog en stund att identifiera felet". Fick också ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnöddels:

Hej,

Jag har ett headset (Sennheiser G4me One) som ger ifrån sig ett klickande ljud i vänster lur när jag lutar huvudet åt vänster. När jag knackar med fingret på vänster sida av headsetet så hörs det ett vibrerande ljud från vänster lur (det hörs ännu tydligare när mikrofonen är nerfälld) så, enligt mig, är det rätt så uppenbart att något sitter löst. Däremot visar sig dessa symptom inte alltid vilket gör mig orolig över att skicka in headsetet.

Jag har fortfarande garanti och Webhallen har skickat en fraktsedel. Däremot kan jag behöva betala 250 kronor eller mer om dom inte hittar något fel, vilket är det jag oroar mig över.

Vågar jag skicka in den?
Har någon av er erfarenhet av liknande situationer? Är Webhallens testcenter kanske överdrivet petiga?

Tacksam för svar!

Jag hade liknande fel med högtalare (EXTREMT mycket coilwhine), Webhallen hörde ingenting... Sedan dess har jag aldrig handlat därifrån, så du skall nog tänka dig för. Just ljud kan ju vara väldigt subjektivt och enligt min erfarenhet så har anställda på Webhallen väldigt dålig hörsel.

Däremot så verkar du ju ha ganska tydliga instruktioner om hur det uppkommer så det kanske fungerar?

Permalänk

Jag är rädd för just det...att de inte kommer höra dessa ljud. Men jag stör mig mer och mer på det och jag kan inte ha det såhär så jag får helt enkelt chansa och hoppas på det bästa. Skickar in lurarna imorn med utförlig beskrivning och håller tummarna.

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnöddels:

Jag är rädd för just det...att de inte kommer höra dessa ljud. Men jag stör mig mer och mer på det och jag kan inte ha det såhär så jag får helt enkelt chansa och hoppas på det bästa. Skickar in lurarna imorn med utförlig beskrivning och håller tummarna.

Tack för svaren!

Prova och se om det går att spela in ljudet. Om du skickar med en länk till en ljudfil eller filmklipp där ljudet hörs så har du en bättre chans.

Skickades från m.sweclockers.com