Får inte min PS3 kontroller att fungera till PC

Permalänk

Får inte min PS3 kontroller att fungera till PC

Har försökt att få min kontroller att fungera som en xbox dosa till PC väldigt länge nu men det vägrar fungera, hur ska jag göra?
Någon som skulle kunna typ ta det över skype eller något? Har 2st olika kontroller, en cyborg ps3/pc kontroller och en airflo ps3 kontroller, ingen utav dom fungerar som dom "borde" göra. Väldigt många både här på sweclockers och på internet har fått det att fungera och sa att det skulle funka, har testat på 2st olika datorer w8 och w7 båda 64bit.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Har testat ca 5st olika men får det inte till att fungera... Har gjort att jätte noga och om o om igen.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

hade också problem när jag skulle fixa det men allt berodde på drivrutiner ska se om jag hittar de igen så kanske de löser sig för dig.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Skrivet av Al3xswe:

hade också problem när jag skulle fixa det men allt berodde på drivrutiner ska se om jag hittar de igen så kanske de löser sig för dig.

Aa tack, skulle vara schysst!

Ska kolla det, tack.

Skrivet av AlexanderLindhe:

Det är exakt det där jag har testat... /:

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Kanske det att du fått in lite olika och de krockar med varandra? Kör du sladd eller trådlöst? Är det trådlöst kanske det är din BT dongle som är problemet.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Kanske det att du fått in lite olika och de krockar med varandra? Kör du sladd eller trådlöst? Är det trådlöst kanske det är din BT dongle som är problemet.

Kör sladd, 2st olika. En cyborg v.1 och en Airflo ps3 kontroller.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-