Vad kan det vara för spel jag tänker på!?

Permalänk
Medlem

Vad kan det vara för spel jag tänker på!?

Jag spelade två stycken spel när jag va liten på om de va en Windows 95 eller 98:a. Tror de va en 98:a. Det kan ha varit demo spel, är inte helt hundra. Men på det ena spelet så var man på en väderstation som styrde vädret på alla ställen på hela jorden och den hade gått sönder eller blivit saboterad så man ska leta saker och ledtrådar för att laga dom olika sakerna där och göra så allt väder blir normalt igen. De va ett barnspel har jag för mej, lite äventyr å animerat. Point and klick borde de ha varit.

De andra spelet är det samma sak med fast där har ja för mej att man var en räv eller nått och va detektiv och skulle leta saker för att lösa olika problem. Första stället va vid en hamn minns jag där man skulle lösa olika uppdrag.

Båda spelen påminner lite om Freddi Fish spelen kan man säga, snarlikt stuk på dom.
Nån som kan försöka hjälpa mej att komma på va spelen heter?

Permalänk
Medlem

Var det något i stuk med Myst?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Var det något i stuk med Myst?

Njaa, lite mer "cartoon" aktigt tycker jag i utseénde iaf. Har inte spelat Myst, kollade bara på lite bilder på google.
Undra om ja minns rätt om de va ett talande gem, och en talande hålslagare med i det första spelet jag beskrev. Och så var det en riktigt stor vit/grå pil som man använde för att gå vidare till nästa "rum" och för att plocka upp olika föremål.

Tror de va samma sorts pil eller snarlik i det andra spelet också.

Permalänk
Medlem