Permalänk
Medlem

Tips på ny mus

Jag ska köpa en ny mus och skulle vilja ha tips på någon stilren mus som är lik SteelSeries Sensei i formen. Har haft 2 Sensei och jag älskar designen på musen, tyvärr så är kvalitén på SteelSeries prylar helt värdelös. På båda mössen har plasten där man klickar gått av efter ett år, och inte nog med det så har de glappat i uttaget. Blivit riktigt less på SteelSeries engångsprylar nu, jag vill inte ens nämna hur många headset man har köpt från dem. Men jag har ingen erfarenhet av andra möss så därför skulle det vara bra om någon har något tips på en mus med liknande form och storlek som är hållbar och skön att spela med. Priset ska helst ligga under 600 kr.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du går till en butik och testar alla mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Surfa runt, kolla butiker efter en mus som du tycker är skön och har alla funktioner som du letar efter

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem

Jo, jag sitter och gör det. Jag är bara rädd för att köpa någonting som går sönder igen på en gång.

Permalänk
Medlem

Gå till en butik, Mediamarkt brukar ha många möss (iaf där jag bor) och känn på dem. Den som du tycker känns bäst köper du!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag var mer ute efter att någon skulle, utifrån sin egen erfarenhet, berätta om en mus som de haft väldigt länge utan problem. Hållbarheten är det viktigaste, formen och det är egentligen bara ett plus - det är något som går att vänja sig vid.

Permalänk
Medlem

Själv har jag kört på steel series rival, Hållbarhet vet inte jag om ännu. Haft den i ca 1 år och inga problem hit tills iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphon:

Jag var mer ute efter att någon skulle, utifrån sin egen erfarenhet, berätta om en mus som de haft väldigt länge utan problem. Hållbarheten är det viktigaste, formen och det är egentligen bara ett plus - det är något som går att vänja sig vid.

Jag kan rekommendera Logitech G500s, en helt fantastisk mus.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Jag kan rekommendera Logitech G500s, en helt fantastisk mus.

Lite dyr kanske. Å andra sidan så om den håller bra så vinner jag på det i längden. Tack för tipset, en klar kandidat