Returfrakt till Storbritannien, med underskrift

Permalänk

Returfrakt till Storbritannien, med underskrift

Hej!

Jag har fått en retur godkänd genom PayPal, som nu måste skickas tillbaka till Storbritannien. Kruxet är att de kräver att en underskrift för leveransen måste finnas tillgänglig online. Så här säger de:

Citat:

If your transaction was $250.00 or more, we require online proof of
delivery from the shipping service in the form of a signature from the
recipient.

Så frågan är, finns det någon som har en sådan tjänst?
Postens rekommenderande brev verkar inte ens ha tracking till UK, och erbjuder sig vad jag kan se bara att skicka tillbaka underskriften med vändande brev.
Schenker har visserligen tracking tillgänglig men nämner inget om underskrift.
Hos DHL har man ju sett sina egna signaturer tillgängliga (ibland, ibland har de saknats). Men det kanske bara är för företag, privatpersoner ska väl skicka här och där nämns inget sådant.

Någon som har erfarenhet?

Permalänk
Avstängd

Kolla EMS via posten, går bara att köpa online så gå igenom deras portoguide på posten.se

Permalänk
Medlem

EMS är ett skämt, kollade hur mycket ett litet platt paket på 30cm längd kostar till Tyskland, nästan 600kr!!! Samma EMS paket från tyskland till Sverige 11 Euro, känns som att vi i Sverige blir blåsta på transporterna.

Permalänk
Avstängd

Ja att posten tar överpriser, har dålig service samt är lediga jämt och inte delar ut post på lördagar får vi ju leva med.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Kolla EMS via posten, går bara att köpa online så gå igenom deras portoguide på posten.se

Hmm, de verkar bara lämna ut underskriften via kundtjänst, då antar jag att PayPal är lika nöjda med en inscannad variant från Rek. Har kontaktat DHL, får se vad de svarar på måndag.

Men tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Hmm, de verkar bara lämna ut underskriften via kundtjänst, då antar jag att PayPal är lika nöjda med en inscannad variant från Rek. Har kontaktat DHL, får se vad de svarar på måndag.

Men tack ändå!

Jag körde på rekommenderat brev när jag skulle skicka tillbaka ett iPad Mini skal till Spredshirt. Skickade det till Tyskland o fick tracking uppdatering även i Tyskland. Sedan skannade jag bara in pappret som jag fick från Posten som inlämningsbevis, o det gick alldeles utmärkt för PayPal

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag körde på rekommenderat brev när jag skulle skicka tillbaka ett iPad Mini skal till Spredshirt. Skickade det till Tyskland o fick tracking uppdatering även i Tyskland. Sedan skannade jag bara in pappret som jag fick från Posten som inlämningsbevis, o det gick alldeles utmärkt för PayPal

Jag antar att det kostade under $250/2000kr? Då kräver de ingen underskrift. Men om inte DHL ger nåt bättre alternativ så får det väl bli rekommenderat med mottagningsbevis.

Edit: Och dessutom verkar UK vara ett u-land som inte ger tracking på rek

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Jag antar att det kostade under $250/2000kr? Då kräver de ingen underskrift. Men om inte DHL ger nåt bättre alternativ så får det väl bli rekommenderat med mottagningsbevis.

Edit: Och dessutom verkar UK vara ett u-land som inte ger tracking på rek

Ja, det var under 2000:-, men vad jag vet så går rekommenderat brev från sverige så att mottagaren måste skriva under när hen tar emot paketet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig