Permalänk
Medlem

evo 212, fläkten lägger av i gta v,

hwj gott folk:) jag har som sagt fått ett märkligt problem i gta v, efter ett par timmars spelande så stänger fläkten på kylaren av sig, jag har klockat ner cpun till 4.6 ghz och tagit bort extra fläkten jag meckat dit,

nu kör jag med en bordsfläkt in i datorn så att datorn inte skadas, men någon som vet vad som kan göra att cpu fläkten lägger av?

mvh sirme91

Permalänk
Medlem

Är den kopplad i CPU_FAN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Är den kopplad i CPU_FAN?

japp, ber om ursäkt, jag borde ha skrivit det såklart:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

japp, ber om ursäkt, jag borde ha skrivit det såklart:)

Låter som fläkten är trasig. Men du kan ju alltid ersätta med annan 120mm-fläkt.. det är både tystare och bättre kvalitet än fläkten som medföljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Låter som fläkten är trasig. Men du kan ju alltid ersätta med annan 120mm-fläkt.. det är både tystare och bättre kvalitet än fläkten som medföljer.

jo jag var lite orolig att något skulle vara fel på moderkortet först,

men är det bara fläkten gör det inte så mycket då får jag äntligen en anledning att byta ut fläktarna jag använde:), nu var det dock ett tag sedan jag köpte fläktar har du några personliga favoriter?

tack för hjälpen dessutom:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

jo jag var lite orolig att något skulle vara fel på moderkortet först,

men är det bara fläkten gör det inte så mycket då får jag äntligen en anledning att byta ut fläktarna jag använde:), nu var det dock ett tag sedan jag köpte fläktar har du några personliga favoriter?

tack för hjälpen dessutom:)

personligen köper jag bara Noctua, deras "riktiga" serie dvs inte redux serien. Tror det är NF-P12 PWN du ska ha till en evo 212.
NF-F12 är till tätare radiatorer och NF-S12A är till chassin om jag inte minns helt fel.
Kostar kanske som en hamburgare mer än andra fläktar men kan man gå till macdonalds o köpa hamburgare för 50-70kr så kan man lägga det extra på en fläkt med som man använder så mycket och man får då det bästa.

http://www.inet.se/produkt/6308771/noctua-nf-p12-pwm-120mm?ut...

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av Sirme:

jo jag var lite orolig att något skulle vara fel på moderkortet först,

men är det bara fläkten gör det inte så mycket då får jag äntligen en anledning att byta ut fläktarna jag använde:), nu var det dock ett tag sedan jag köpte fläktar har du några personliga favoriter?

tack för hjälpen dessutom:)

Beror på budget

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

personligen köper jag bara Noctua, deras "riktiga" serie dvs inte redux serien. Tror det är NF-P12 PWN du ska ha till en evo 212.
NF-F12 är till tätare radiatorer och NF-S12A är till chassin om jag inte minns helt fel.
Kostar kanske som en hamburgare mer än andra fläktar men kan man gå till macdonalds o köpa hamburgare för 50-70kr så kan man lägga det extra på en fläkt med som man använder så mycket och man får då det bästa.

http://www.inet.se/produkt/6308771/noctua-nf-p12-pwm-120mm?ut...

Skrivet av Broken-arrow:

Beror på budget

tack så mycket för att ni svarade:D,

jag kan väl tänka mig lägga uppåt 300 kr på en fläkt, vilket är lite ironiskt eftersom jag fick kylaren för 199 kr:P,

jag är lite sugen på att införskaffa en noctua dh14/15 då jag hört väldigt bra saker om de, men eftersom jag mest spelar kan jag inte motivera en bump på 200 mhz till 5.0 för 700 kr;P

som sagt tack för hjälpen:D