Permalänk
Medlem

Håller min dator fortfarande?

Mitt intresse för spel har mer eller mindre försvunnit lite de senaste åren och jag har därav inte använt min dator för det ändamålet. Min fråga är därför om min dator fortfarande klarar av alla de nya spelen, om man skulle få för sig att börja lira lite igen?

amd fx-6350 six-core
8 Gb Ram
AMD Radeon HD 7950

Skulle gissa att det var ungefär två år sedan jag byggde den.

Permalänk
Medlem

Den klarar av alla nya spel men i vissa tunga titlar får du räkna med att hålla ner ögongodiset om du ska ha något vidare flyt.

Kör hårt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lippton:

Mitt intresse för spel har mer eller mindre försvunnit lite de senaste åren och jag har därav inte använt min dator för det ändamålet. Min fråga är därför om min dator fortfarande klarar av alla de nya spelen, om man skulle få för sig att börja lira lite igen?

amd fx-6350 six-core
8 Gb Ram
AMD Radeon HD 7950

Skulle gissa att det var ungefär två år sedan jag byggde den.

CPU är ganska trött som de flesta amd. Köp en z97 bräda och en 4690k så är dy med i matchen igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om ditt intresse för spel är relativt svalt så klarar du nog dig bra på den datorn du har om du inte har kravet att maxa alla spel. Jag vet dock inte hur den cpun står sig i moderna spel så som GTA 5, men jag gissar på att den håller om man ställer ner en del inställningar.

Permalänk
Medlem

Ja den klarar nya spel helt ok, men du får räkna med Medium inställningar om det är 60fps du skall ha

Permalänk
Skrivet av makn:

CPU är ganska trött som de flesta amd. Köp en z97 bräda och en 4690k så är dy med i matchen igen

Skickades från m.sweclockers.com

Så illa är det inte

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Proccessorn lever bra än, kommer må bättre av Dx12. Med det sagt så är det inga problem på din rig alls. Håller i 1.5 år till kanske utan att ha problem i några titlar på bra inställningar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.