Lite hjälp om paypal

Permalänk

Lite hjälp om paypal

Hej,blev scammad,på paypal sålde något sedan så drog snubben tillbaka sina pengar efter två dagar,nu undrar jag vad som händer här. Jag köpte steam wallet pengar via paypal och köpet gick genom,och nu när jag kollar med paypal så har jag -X alltså minus på paypal valuta på kontot samt är den begränsad jag har tagit bild på mitt id kort samt bevis som ska skickas till paypal. Men om de inte gör något åt det kan jag även bli bannad på steam? har pengarna kommit fram till steam eller drogs de tillbaks samtidigt som snubben drog sina cash tillbaka ?

Tack i förhand

Permalänk

Hej!

Du kan inte bli bannad på steam för detta.

Var det "virtuell vara" eller pappers kod som du skickade till andra snubben?

Har du ringt paypal svenska huvudkontor och hört med dem om hur det ligger till(den andra snubben har gjort ett "case" mot dig om att du inte levererat varan och därav har paypal troligen skickat tillbaka pengarna till han och du är nu skyldig paypal pengarna)?

Ring dem och verifiera det jag sade ovan och om det var "virtuell vara" så borde dem inte kunna skicka tillbaka köparen pengarna enligt deras egna direktiv om det nu inte har ändrats eller jag missförstått något. Jag kan intyga att den Svenska supporten oftast är hjälpsamma och trevliga då jag själv varit förbi dem på kontoret i sthlm.

//RK

Visa signatur

🎮 → Core i9 10900K • Gigabyte RTX 3080 • 64GB DDR4 • MSI MPG Z490 Carbon EK X
🖥️ → Skärm: Acer XZ350CU Curved 35"• 🥽 → VR: Ocolus rift S
💻 → Laptop: Alienware Area 51M
🎧 → Corsair Void PRO wireless
🖱️ → Alienware AW558 | ⌨️ → Razer blakcwidow chroma v2

Permalänk
Medlem

När det gäller "Virtuella varor" ska dom inte kunna dra tillbaka pengarna. Har sysslat en hel del med handel på paypal med just "Virtuella varor". Allt från items till tjänster.
Det har hänt ett par gånger att köparen försökt dra tillbaka sina pengar, köparen har startat en "claim" där köparen och säljaren ska försöka komma överrens. Händer inte detta går paypals team in och avgör. Det räcker att du nämner att det du sålde var ett "intangible item" så lär du vinna caset. Då deras policy idag(eller iaf för några månader sedan) inte stödjer något som har och göra med det.

Permalänk
Skrivet av Darkelite:

Hej,blev scammad,på paypal sålde något sedan så drog snubben tillbaka sina pengar efter två dagar,nu undrar jag vad som händer här. Jag köpte steam wallet pengar via paypal och köpet gick genom,och nu när jag kollar med paypal så har jag -X alltså minus på paypal valuta på kontot samt är den begränsad jag har tagit bild på mitt id kort samt bevis som ska skickas till paypal. Men om de inte gör något åt det kan jag även bli bannad på steam? har pengarna kommit fram till steam eller drogs de tillbaks samtidigt som snubben drog sina cash tillbaka ?

Tack i förhand

Ett tips i framtiden är att du ber köparen skriva något i stil med "Jag medtycker till att jag köper en virtuell vara utan möjlighet att få tillbaka pengarna eller lämna tillbaka varan" i beskrivningen av överföringen

Annars så är det bara att ringa det svenska kontoret

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

När det gäller "Virtuella varor" ska dom inte kunna dra tillbaka pengarna. Har sysslat en hel del med handel på paypal med just "Virtuella varor". Allt från items till tjänster.
Det har hänt ett par gånger att köparen försökt dra tillbaka sina pengar, köparen har startat en "claim" där köparen och säljaren ska försöka komma överrens. Händer inte detta går paypals team in och avgör. Det räcker att du nämner att det du sålde var ett "intangible item" så lär du vinna caset. Då deras policy idag(eller iaf för några månader sedan) inte stödjer något som har och göra med det.

Lånar tråden lite, har nämligen ett liknande problem med PayPal angående ett dumt köp så har startat en tvist. Förhoppningsvis kanske man får tillbaka pengarna men förväntar mig inte så mycket. Men helt klart värt ett försök, tack för tipset