Permalänk
Medlem

Ducky shine 4 problem!

Tjena grabbar!

har ett litet problem med mitt nya ducky shine 4 multiled (mx red).

Allt på tangentbordet är intakt och fungerar precis som det ska förutom att jag inte kan använda mig utav vissa funktioner såsom höja/sänka/mutea volymen, samt att det finns 4 extra knappar upp till höger som inte fungerar alls. De 4 extra knapparna är till genvägar såsom kalkylatorn osv.

Riktigt jobbigt, speciellt när page down/up och delete fungerar men inte justeringen av volymen på dem.

FN (funktionsknappen) fungerar som den ska, FN + alla andra knappar som justerar ljus osv fungerar men inte just volym och "genvägsknapparna"

Blivit erbjuden ett nytt likadant tangentbord av företaget där jag köpte det men känns verkligen inte som det är själva problemet.

Någon här kanske har haft samma problem, testat söka runt på information men ingen lycka.

Man kan ju programmera om knapparna med avancerade program men känns som man inte skulle behöva det när man ändå lagt drygt 1500:- på ett tangentbord.

Hoppas på mer lycka här hos er! Tack för förhand

Permalänk
Medlem

Kanske lite svårt formulerat, men ni med ducky kanske har någon lösning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla knapparna under tangentbordet. Dem var fel på mitt när jag köpte och vissa funktioner var avstängda. annars vet jag inte. Mitt med bruna brytare fungerar felfritt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag hade nåt liknande på mitt gamla Ducky, men det berodde helt enkelt på att tangentbordet skickade tangentkoder för windowsmediaknappar, ganska värdelöst om man inte kör windows. Nu vet ju inte jag vad du kör för os, men ett sött att felaöka kan vara att kolla vilka koder tangentbordet skickar vid knapptryckningar

Permalänk
Medlem

kör Windows 7 64 bit :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

verkar tyvärr inte vara det.. Alla är på off (default)

Skickades från m.sweclockers.com