Permalänk
Medlem

Datorn startar om när jag spelar

Min dator har stängts av nu ett par gånger dem senaste dagarna när jag spelar och startar sedan av sig själv som vanligt, det kommer inte upp något felmeddelande heller. Innan den stängs av så är det någon fläkt i datorn som börjar snurra riktigt mycket.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att din dator blir överhettad. Det kan vara för mycket damm i datorn och vid cpu (processor) fläkten som gör att fläktarna i datorn inte får ut all värme som genereras när du spelar. Fläkten som börjar snurra mycket kan vara fläktar som går igång när datorn överhettas. Jag skulle öppna upp datorn och blåsa ur allt damm i datorn och cpu fläkten. Är det en stationär dator eller bärbar dator

Permalänk
Medlem

Trodde också det var pga dammet men testade ta bort dammet från datorn igår men samma problem uppstår fortfarande.

Permalänk
Medlem

Har laddat ner hwmonitor också och temperaturen verkar ligga på 30-45 grader

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem med min dator att den stänger av sig helt plötsligt men du har den visat cpu over temperature warning och att det har hänt att min dator stänger av sig utan någon varning så det jag gjorde du var att jag reparerade windows och nu har det fungerat utan att stänga av sig i flera månader. Och har du bra kylning i datorn om inte så kan du ju köra med öppet chassi om du har en stationär dator. Det gjorde jag när datorn vart överhettad men det bästa är att byta kylpasta på processorn och köpa nya fläktar och cpu kyllare

Permalänk
Medlem

Kan det vara fel på grafikkortet då för den har aldrig stängts av när jag surfar eller kollar på streams bara när jag spelar

Permalänk
Medlem

Klarar ditt nätaggregat att driva hela din dator för när du använder datorn till spel så arbetar ju allting mer och behöver mer ström. Jag vet inte om det kan vara ditt grafikkort har du någon möjlighet att testa ett annat grafikkort i din dator

Permalänk
Medlem

Köpte den från komplett så det känns väldigt dumt om de skulle bygga en dator som dem vet inte kommer att fungera.

Permalänk
Avstängd

Du har ju 3års garanti på egenkonfigurerade datorer hos komplett, skicka in på garantiärende så får de kolla upp det.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Exakt som Peppar2014 skriv skulle jag också göra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är nästan 100% säker på att det är fel på mitt grafikkort för när jag kom hem nyss och starta datorn så blev bilden svart och blå. Gäller garantin på såna här saker?

Permalänk
Avstängd

Garantin gäller på hela datorn.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av noygen:

Är nästan 100% säker på att det är fel på mitt grafikkort för när jag kom hem nyss och starta datorn så blev bilden svart och blå. Gäller garantin på såna här saker?

Vad är det för nätagg i din dator, märke och modell är intressant. Bara effekt är det inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Vad är det för nätagg i din dator, märke och modell är intressant. Bara effekt är det inte...

Cooler Master B500, 500W PSU

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad jag ska göra för att hitta vad som är fel för jag chattade med komplett och då trodde han att det var grafikkortet men är inte helt hundra och om det inte är det som är felet så får jag betala för deras testkoll.....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noygen:

Någon som vet vad jag ska göra för att hitta vad som är fel för jag chattade med komplett och då trodde han att det var grafikkortet men är inte helt hundra och om det inte är det som är felet så får jag betala för deras testkoll.....

men vad ska du göra då? köp ett nytt grafikkort, eller betala deras koll, har du garanti kvar så behöver du inte betala något, du kan ju lämna tillbaka det som inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noygen:

Cooler Master B500, 500W PSU

Vilka är dom övriga komponenterna i din dator?