Tog bort grafikkort, får ingen bild nu från den integrerade grafiken

Permalänk
Inaktiv

Tog bort grafikkort, får ingen bild nu från den integrerade grafiken

Halloj!

Sålde idag mitt grafikkort. Ryckte bort det från moderkortet och skickade iväg det. Försökte därefter starta datorn med HDMI ansluten till en port på moderkortet. Får nu ingen bild. Skulle jag ställt om till den interna grafiken innan jag tog bort grafikkortet? Hur gör jag nu?

Permalänk
Medlem

Har du avinstallerat Nvidia drivrutiner innan?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Går det att ändra video ut port i bios kanske?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Inaktiv

J**** skit. Råkade pilla bort något när jag drog ut grafikkortet. Är en 1cm i diameter liten kub som sticker upp från moderkortet och det står "P1.10" på den. I manualen står det att det är "64Mb BIOS". Har jag förstört något eller kan jag sätta dit den igen? Hur ska den sitta?

Permalänk
Medlem

En bild skulle underlätta annars en länk till manualen.

Permalänk
Inaktiv

Får inte upp BIOS vid start. Är det den modulen alltså som jag pillade bort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fax110:

En bild skulle underlätta annars en länk till manualen.

Länk till manualen: ftp://europe.asrock.com/manual/Z97M%20Anniversary.pdf

Permalänk
Inaktiv

Hade satt modulen upp och ner. Förlåt för spam, men blev lite svettigt där ett tag. Mvh Retarded Guy

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Hade satt modulen upp och ner. Förlåt för spam, men blev lite svettigt där ett tag. Mvh Retarded Guy

Haha det är sånt som händer! Ha en bra kväll!

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2