Någon som kan hjälpa mig med min iPhone?

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig med min iPhone?

Tjena Swec!

Jag har gått över till Android numera, men jag kom på idag att jag hade lite saker på min iPhone som jag ville komma åt. Men lösenordet har jag glömt bort för att det var cirka 4 månader sedan jag var inne i den. Så jag slog fel ett antal gånger så nu står det bara "iPhone är avaktiverad, anslut till iTunes". Men för att ansluta till iTunes så måste man slå in lösenordet som jag inte ens kan skriva in för att jag inte kommer längre än den skärmen där det står "iPhone är avaktiverad, anslut till iTunes".

Har provat allt som går men "iPhone är avaktiverad, anslut till iTunes" skärmen förhindrar att jag ens ska kunna göra något. Är det någon utav er som fått samma problem som fixat det eller vet hur man fixar det? Skulle vara till stor hjälp.

Tack.

Permalänk
Medlem

Vad händer om du håller in hemknappen och låsknappen? Då "resettas" den ju, men tror dock inte det hjälper mot detta men kan ju vara värt att pröva.

Kanske går att göra något om man loggar in på icloud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Vad händer om du håller in hemknappen och låsknappen? Då "resettas" den ju, men tror dock inte det hjälper mot detta men kan ju vara värt att pröva.

Kanske går att göra något om man loggar in på icloud?

När jag gör det startar den om men kommer till samma skärm som alltid och iCloud gör inget speciellt för när jag går in på Hitta min iPhone så står det att den är nedkopplad.

Permalänk

Om du ansluter den till iTunes när du är i recovery https://support.apple.com/en-us/HT201263 och återställer den, sedan när du startar upp den så måste du logga in med ditt iCloud, är det inte löst då?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte tanken att du ska ansluta till en dator där du har iTunes installerad?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag lyckades aldrig att rädda min data. Hade samma problem. Enda sättet att använda telefonen igen var att göra en recovery i itunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

Jag lyckades aldrig att rädda min data. Hade samma problem. Enda sättet att använda telefonen igen var att göra en recovery i itunes.

Detsamma hände mig tyvärr, efter det bytte jag telefon för att aldrig ha iPhone igen.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Om du ansluter den till iTunes när du är i recovery https://support.apple.com/en-us/HT201263 och återställer den, sedan när du startar upp den så måste du logga in med ditt iCloud, är det inte löst då?

Problemet är ju att jag inte jag komma in på iTunes för jag måste skriva in koden på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Om du ansluter den till iTunes när du är i recovery https://support.apple.com/en-us/HT201263 och återställer den, sedan när du startar upp den så måste du logga in med ditt iCloud, är det inte löst då?

Skrivet av giplet:

Det är inte tanken att du ska ansluta till en dator där du har iTunes installerad?

Jo, jag installerade iTunes nyligen på denna dator. Tror det är därför jag måste skriva in koden osv..

Permalänk
Hedersmedlem

Edit: Det var nog fel, men här finns lite tips: http://iphone.ifokus.se/discussions/523eaf1ece12c47a54001596-...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Om jag förstår rätt så är min iPhone nu helt obrukbar. Tack iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Om jag förstår rätt så är min iPhone nu helt obrukbar. Tack iaf.

Om du lyckas få in telefonen i recovery mode så kan du via iTunes återställa den.. Men då raderas allting på telefonen.

Disconnect all cables from your device.
Hold down the Sleep/Wake button, then "slide to power off" to turn off your device.
Press and hold the Home button and plug the device into your computer. If your device doesn't turn on automatically, turn it on. Don't release the Home button.
Continue holding the Home button until you see the Connect to iTunes screen.
If iTunes doesn't open automatically, open it. iTunes will alert you that it has detected a device in recovery mode.
Click OK. Then restore the device.
If your device doesn't go into recovery mode, try steps 1–4 again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Om du lyckas få in telefonen i recovery mode så kan du via iTunes återställa den.. Men då raderas allting på telefonen.

Disconnect all cables from your device.
Hold down the Sleep/Wake button, then "slide to power off" to turn off your device.
Press and hold the Home button and plug the device into your computer. If your device doesn't turn on automatically, turn it on. Don't release the Home button.
Continue holding the Home button until you see the Connect to iTunes screen.
If iTunes doesn't open automatically, open it. iTunes will alert you that it has detected a device in recovery mode.
Click OK. Then restore the device.
If your device doesn't go into recovery mode, try steps 1–4 again.

Det går inte för om jag ska komma in i iTunes måste jag skriva in koden på telefonen för jag installerade precis det, och det går ändå inte skriva koden för jag bara kommer till skärmen där det står att "iPhonen är avaktiverad, anslut till itunes".

Permalänk
Skrivet av svampae:

Det går inte för om jag ska komma in i iTunes måste jag skriva in koden på telefonen för jag installerade precis det, och det går ändå inte skriva koden för jag bara kommer till skärmen där det står att "iPhonen är avaktiverad, anslut till itunes".

Har du fortfarande inte prövat gått in i recovery-mode?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Det går inte för om jag ska komma in i iTunes måste jag skriva in koden på telefonen för jag installerade precis det, och det går ändå inte skriva koden för jag bara kommer till skärmen där det står att "iPhonen är avaktiverad, anslut till itunes".

Gör du som det står ska du kunna komma runt det där.. Det där är anvisningar för hur du gör om du inte kan din kod och inte har syncat med iTunes .

Kortfattat på svenska stäng av telefonen och iTunes på datorn. Ha inte telefonen inkopplad i datorn.
Tryck och håll in home knappen och koppla in sladden till datorn. Om inte telefonen startar av sig själv så gör det och fortsätt hålla in homeknappen ändå tills det står Connect to iTunes på skärmen. Om inte iTunes startar av sig själv så gör det nu. ITunes kommer att meddela att den hittar en telefon i återställningsläge. Tryck OK och välj Återställ telefonen.

Funkar det fortfarande inte? Skicka mig ett PM så får du skicka hit telefonen så försöker jag ordna det åt dig. Alternativt skänk den till mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Har du fortfarande inte prövat gått in i recovery-mode?

Trodde jag hade provat det, får prova igen imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Gör du som det står ska du kunna komma runt det där.. Det där är anvisningar för hur du gör om du inte kan din kod och inte har syncat med iTunes .

Kortfattat på svenska stäng av telefonen och iTunes på datorn. Ha inte telefonen inkopplad i datorn.
Tryck och håll in home knappen och koppla in sladden till datorn. Om inte telefonen startar av sig själv så gör det och fortsätt hålla in homeknappen ändå tills det står Connect to iTunes på skärmen. Om inte iTunes startar av sig själv så gör det nu. ITunes kommer att meddela att den hittar en telefon i återställningsläge. Tryck OK och välj Återställ telefonen.

Funkar det fortfarande inte? Skicka mig ett PM så får du skicka hit telefonen så försöker jag ordna det åt dig. Alternativt skänk den till mig..

Trodde jag gjorde det så får prova igen imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Gör du som det står ska du kunna komma runt det där.. Det där är anvisningar för hur du gör om du inte kan din kod och inte har syncat med iTunes .

Kortfattat på svenska stäng av telefonen och iTunes på datorn. Ha inte telefonen inkopplad i datorn.
Tryck och håll in home knappen och koppla in sladden till datorn. Om inte telefonen startar av sig själv så gör det och fortsätt hålla in homeknappen ändå tills det står Connect to iTunes på skärmen. Om inte iTunes startar av sig själv så gör det nu. ITunes kommer att meddela att den hittar en telefon i återställningsläge. Tryck OK och välj Återställ telefonen.

Funkar det fortfarande inte? Skicka mig ett PM så får du skicka hit telefonen så försöker jag ordna det åt dig. Alternativt skänk den till mig..

Okej, det är jag som är dum. Såg det där förr men noterade inte Återställ knappen haha. Tack så jävla mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Okej, det är jag som är dum. Såg det där förr men noterade inte Återställ knappen haha. Tack så jävla mycket

Hehe ingen fara. Jag gissar på att det var för otydligt eftersom att du missade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Hehe ingen fara. Jag gissar på att det var för otydligt eftersom att du missade det

Som tur är så hade den gjort en backup på iCloud, så jag har ALLT kvar

Permalänk
Medlem

Tack alla som tog tiden att skriva