Sprucket glas på iPad air

Permalänk

Sprucket glas på iPad air

Japp, jag lyckades göra bort mig, men som tur är så gick inte LCD-skärmen sönder under glaset. Iallafall, jag behöver nu då byta ut glaset, och därför ställer jag frågan var jag kan göra det? Jag bor i Västervik, om ni känner till någon som finns i närheten, annars får jag väl skicka den till en reparatör.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag har för mig att hela displayen är limmad och att det därför är svårt att enbart byta ut displayen..

Kolla gärna upp repair-guider, finns ju en specifik hemsida som bryter ned Iphones, macs och ipads och get de en repairability-score. Där får du reda på hur lätt det är att reparera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Digitizer och glas byts tillsammans:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Specias:

Hmm. Jag har för mig att hela displayen är limmad och att det därför är svårt att enbart byta ut displayen..

Kolla gärna upp repair-guider, finns ju en specifik hemsida som bryter ned Iphones, macs och ipads och get de en repairability-score. Där får du reda på hur lätt det är att reparera.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MultiMan:

Digitizer och glas byts tillsammans:

gr4QXjtHg5o

Jag tänker inte byta displyen själv. På mytrendyphone gör dem det för typ 1000 kr. Är de trovärdiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabb Salva:

Jag tänker inte byta displyen själv. På mytrendyphone gör dem det för typ 1000 kr. Är de trovärdiga?

Endast Apple själva eller auktoriserade verkstäder är trovärdiga, inga andra har originalreservdelar.
mytrendyphone är knappast en auktoriserad verkstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabb Salva:

Jag tänker inte byta displyen själv. På mytrendyphone gör dem det för typ 1000 kr. Är de trovärdiga?

Skrivet av Agile:

Endast Apple själva eller auktoriserade verkstäder är trovärdiga, inga andra har originalreservdelar.
mytrendyphone är knappast en auktoriserad verkstad.

Jag fick min Ipad Air 2 skärm krajjad då den åkte i golvet men jag har drulle på min hemförsäkring (TH) så jag tog självrisken på 1500kr och åkte till Apple med den och fick en sråjlans ny Ipad istället för att byta skärmen

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Skrivet av P-son78:

Jag fick min Ipad Air 2 skärm krajjad då den åkte i golvet men jag har drulle på min hemförsäkring (TH) så jag tog självrisken på 1500kr och åkte till Apple med den och fick en sråjlans ny Ipad istället för att byta skärmen

O hur dyrt blir det utan drulleförsäkring?
Är det nån som vet vad självrisken är på en iPad air 1 förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabb Salva:

O hur dyrt blir det utan drulleförsäkring?
Är det nån som vet vad självrisken är på en iPad air 1 förresten?

Självriskkostnanden beror på vilket försäkringsbolag och vilken permie man har hos dem... allt mellan 400-2500 kr...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabb Salva:

O hur dyrt blir det utan drulleförsäkring?
Är det nån som vet vad självrisken är på en iPad air 1 förresten?

2808kr om du tar det direkt via Apple.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

2808kr om du tar det direkt via Apple.

Fast det är inte självrisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Fast det är inte självrisken.

ej men jag svarade på frågan :"O hur dyrt blir det utan drulleförsäkring?"

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

ej men jag svarade på frågan :"O hur dyrt blir det utan drulleförsäkring?"

Ojdå. Missade "utan" i hans inlägg. Då stämmer det bra

Permalänk
Skrivet av P-son78:

2808kr om du tar det direkt via Apple.

Aj då :S
Får klura ett tag o se hur jag gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabb Salva:

Aj då :S
Får klura ett tag o se hur jag gör

Köp en ny Air från eligigantens rea, sälj den gamla som defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Endast Apple själva eller auktoriserade verkstäder är trovärdiga, inga andra har originalreservdelar.
mytrendyphone är knappast en auktoriserad verkstad.

Så jag har alltså fått en pirat Retina i min Ipad? Låter tveksamt

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Så jag har alltså fått en pirat Retina i min Ipad? Låter tveksamt

Om du inte gjort det hos Apple eller en av Apple auktoriserad verkstad, ja, garanterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Om du inte gjort det hos Apple eller en av Apple auktoriserad verkstad, ja, garanterat.

Ser inget problem med det i så fall. Kan inte se att det påverkat upplevelsen något...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ser inget problem med det i så fall. Kan inte se att det påverkat upplevelsen något...

Så jag antar att du låtit någon annan verkstad än Apple att byta din skärm? Vilka var det o funka det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabb Salva:

Så jag antar att du låtit någon annan verkstad än Apple att byta din skärm? Vilka var det o funka det bra?

Lämnade in min Ipad Retina på EE Mobil. Det var en ren chansning men med tanke på vad Ipad kostade så var 599 kr inte så mycket att orda om tyckte jag.

Gick det bra? Ja, till slut. De hade lite problem med att få touchen att fungerar fullt ut men gav inte upp innan allt fungerade. Så efter två glasbyten började de byta resten av innanmätet. För varje gång jag var inne så hade de bytt ut en ny del utan att det kostade mig en krona extra - som jag faktiskt var villig att betala för, så det ska de ha all heder för.

Jag åker förbi butiken var och varannan dag så för mig var det inga problem att kila in och höra hur det gått. Men bor man i Västervik så kan det vara mer praktisk med en lokal verkstad just ifall något liknande skulle uppstå.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ok, tack för du dela med dig
Finns några här omkring så får höra mig vid.

Permalänk
Medlem

min har med gått sönder ingenstans det är billigt att laga den har redan lagat mobilen för 2000 i höstas