Permalänk
Medlem

Ny mus som liknar MX518

Hej,

min kära MX518 har problem med någon kontakt inne i musen så jag måste ha sladden i en viss vinkel för att få kontakt och det börjar vara en aning störande. Jag försökte fixa det, men jag öppnade musen förrän jag såg färdigt videon att man behövde löda. Försökte därför bara klämma in sladden lite mera och satte ihop musen igen, hjälpte åtminstone en tid.
Jag behöver därför en ny mus. MX518/G400 hade varit självklara val men Logitech har av någon anledning bestämt sig för att sluta producera den väldigt populära modellen.
Alla på ebay tror att en begagnad mus som kostade 40 euro är värd 100 euro+ så det går bort.

Verkar finnas två alternativ från Logitech som liknar MX518/G400 och det är: M500 och G500. G500 är för dyr, men M500 för 30-35 euro är passligt.
De har tyvärr två nackdelar, laser och hyperscroll. Laser kan jag leva med, men hyperscroll är otroligt störande. Går ju inte att mittenklicka, byter bara mellan de två lägena. Det var dock en laptopmus. Det finns knapp nära hjulet på M500 som verkar antyda att det är den knappen som byter läge.
Har någon en erfarenhet av M500? Går det att mittenklicka om man byter till det läget där oändliga skrollen är avaktiverad utan att den byter läge på grund av det?

Kom annars med förslag om möss som liknar i passform och kostar max 40 euro. Annars får jag väl göra en 180 och gå från trådad desktopmus till trådlös laptopmus. Microsoft Sculpt Mobile Mouse har jag testat hos moffa och den verkar helt bra + att den har mittenklick som fungerar.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Om det är den här du pratar om: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=443426 så är det knappen bakom scrollhjulet som aktiverar "hyperscroll", samma sak som på G500. Scrollhjulet fungerat som vanligt.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Hej,

min kära MX518 har problem med någon kontakt inne i musen så jag måste ha sladden i en viss vinkel för att få kontakt och det börjar vara en aning störande. Jag försökte fixa det, men jag öppnade musen förrän jag såg färdigt videon att man behövde löda. Försökte därför bara klämma in sladden lite mera och satte ihop musen igen, hjälpte åtminstone en tid.
Jag behöver därför en ny mus. MX518/G400 hade varit självklara val men Logitech har av någon anledning bestämt sig för att sluta producera den väldigt populära modellen.
Alla på ebay tror att en begagnad mus som kostade 40 euro är värd 100 euro+ så det går bort.

Verkar finnas två alternativ från Logitech som liknar MX518/G400 och det är: M500 och G500. G500 är för dyr, men M500 för 30-35 euro är passligt.
De har tyvärr två nackdelar, laser och hyperscroll. Laser kan jag leva med, men hyperscroll är otroligt störande. Går ju inte att mittenklicka, byter bara mellan de två lägena. Det var dock en laptopmus. Det finns knapp nära hjulet på M500 som verkar antyda att det är den knappen som byter läge.
Har någon en erfarenhet av M500? Går det att mittenklicka om man byter till det läget där oändliga skrollen är avaktiverad utan att den byter läge på grund av det?

Kom annars med förslag om möss som liknar i passform och kostar max 40 euro. Annars får jag väl göra en 180 och gå från trådad desktopmus till trådlös laptopmus. Microsoft Sculpt Mobile Mouse har jag testat hos moffa och den verkar helt bra + att den har mittenklick som fungerar.

Jag gick över till Zowe i stället för G400´s ersättare tyckte priset var för högt motsvarande kvalitén man fick. Men blev ju inte billigt för det 500kr gick den nya på Men är betydligt skönare och lite större än gamla (ligger ännu bättre i handen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

http://gaming.logitech.com/en-in/product/g400s-optical-gaming...

G400s är ju precis samma form som G400/Mx518/510 osv

annars blir det G500s om du vill ha så lik i formen det går

Permalänk
Entusiast

Den musen du verkar ha missat totalt är G400S, det är den du söker

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Den musen du verkar ha missat totalt är G400S, det är den du söker

Jag missade tydligen den. Problemet är ju att den inte heller säljs längre, precis som G400 och MX518.

Tyvärr:(

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Logitech M500 kanske?
Ser ut att vara i samma still som mx500/G400.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Hej,

min kära MX518 har problem med någon kontakt inne i musen så jag måste ha sladden i en viss vinkel för att få kontakt och det börjar vara en aning störande. Jag försökte fixa det, men jag öppnade musen förrän jag såg färdigt videon att man behövde löda. Försökte därför bara klämma in sladden lite mera och satte ihop musen igen, hjälpte åtminstone en tid.
Jag behöver därför en ny mus. MX518/G400 hade varit självklara val men Logitech har av någon anledning bestämt sig för att sluta producera den väldigt populära modellen.
Alla på ebay tror att en begagnad mus som kostade 40 euro är värd 100 euro+ så det går bort.

Verkar finnas två alternativ från Logitech som liknar MX518/G400 och det är: M500 och G500. G500 är för dyr, men M500 för 30-35 euro är passligt.
De har tyvärr två nackdelar, laser och hyperscroll. Laser kan jag leva med, men hyperscroll är otroligt störande. Går ju inte att mittenklicka, byter bara mellan de två lägena. Det var dock en laptopmus. Det finns knapp nära hjulet på M500 som verkar antyda att det är den knappen som byter läge.
Har någon en erfarenhet av M500? Går det att mittenklicka om man byter till det läget där oändliga skrollen är avaktiverad utan att den byter läge på grund av det?

Kom annars med förslag om möss som liknar i passform och kostar max 40 euro. Annars får jag väl göra en 180 och gå från trådad desktopmus till trådlös laptopmus. Microsoft Sculpt Mobile Mouse har jag testat hos moffa och den verkar helt bra + att den har mittenklick som fungerar.

Ingen aning om detta är en originalprodukt, men borde vara

http://www.ebay.co.uk/itm/Logitech-G400s-OPTICAL-GAMING-Wired...

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på G400? Fortfarande sjukt bra och oerhört prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Om det är den här du pratar om: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=443426 så är det knappen bakom scrollhjulet som aktiverar "hyperscroll", samma sak som på G500. Scrollhjulet fungerat som vanligt.

Jo, det är den. Har tydligen inte sett den från sidan förut. Verkar inte likna MX518 nu när jag sett det.

Skrivet av Broken-arrow:

Jag gick över till Zowe i stället för G400´s ersättare tyckte priset var för högt motsvarande kvalitén man fick. Men blev ju inte billigt för det 500kr gick den nya på Men är betydligt skönare och lite större än gamla (ligger ännu bättre i handen).

Tack för tipset!
Verkar finnas några som liknar mycket, ska kolla mera på dem. Lite dyra, men min 10€-kod till cdon har inte gått ut ännu.

Skrivet av Ultraform:

http://gaming.logitech.com/en-in/product/g400s-optical-gaming...

G400s är ju precis samma form som G400/Mx518/510 osv

annars blir det G500s om du vill ha så lik i formen det går

G400s är i princip samma, men säljs inte heller mera.
G500s är som nämnt alltför dyr. Annars hade den varit bra, men 112 euro bara för formen är inte värt det. Webhallen listar den för 69 euro, men den är slut.
Finns som fyndvara klass 3. Vågar man köpa en sån? Är rädd för att sladden är dålig där också.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Vad är det för fel på G400? Fortfarande sjukt bra och oerhört prisvärd.

Problemet är väl att den är slut i finska butiker och de svenska butiker som skickar till Finland. Annars hade G400/G400s varit det självklara valet.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Bytte precis ut min 518 efter åratal av letande efter nånting liknande.
Det slutade med en ASUS gladius.
Dyr som attan, men den känns faktiskt som en bra ersättare.

Permalänk
Medlem

Har gett upp mitt letande efter dugliga möss från andra tillverkare. Köp en g400s/500s, eller rentav en 510/518 på eBay. Bästa beslutet jag gjort gällande kringutrustning. Varken g502, någon av SS flaggskeppsmöss eller mionix kan enligt min relativt svindyra upplevelse mäta sig med "the real deal".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Har gett upp mitt letande efter dugliga möss från andra tillverkare. Köp en g400s/500s, eller rentav en 510/518 på eBay. Bästa beslutet jag gjort gällande kringutrustning. Varken g502, någon av SS flaggskeppsmöss eller mionix kan enligt min relativt svindyra upplevelse mäta sig med "the real deal".

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag kommer ihåg så är inte mx510 och mx518, har för mig att 518 är lite billigare.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem

Jag körde med en MX518 när jag va yngre och jag va så nöjd med musen.
Sen testade jag lite olika, Logitech g9s, Razer Deathadder, Razer Imperator 2012.

Med Imperatorn va jag nöjd med. Men efter frustration i CS:GO så höll den inte för evigt tyvärr.
Så jag köpte en logitech igen som påminde om MX518, (GS500 eller något sånt)?.
Och vad besviken jag blev, Musen kändes plastig som fan, skrollen lät förjäkla illa. Den höll knappt i en månad sen va den också sönder. Så köpte in en ny Razer Imperator 2012 igen.

En mus som jag är riktigt nöjd med, och nu har jag gett fan i att ha sönder den. Känns ganska dumt och köpa möss hela tiden bara för att jag blir förbannad på mina egna misstag.

Lite off topic, men jag va ett stort fan av MX518, tills jag hittade något bättre.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Som du beskriver det är det troligtvis avbrott i sladden. Om du känner dig osäker med att korta av sladden och löda om den kan du köpa ett nytt kablage och byta det.

Logitech Mouse Mice 2m USB Cable Replacement For Repair Of Logitech MX510 MX518

Om du kan få tag på en skrotad lågprismus av samma märke finns möjligheten att de använder samma typ av kablage i denna.

/m

Permalänk

Lånar tråden, min moddade mx518 börjar också hänga på sista svängen. Jag kör utan vikt och har tagit bort spärren för scrollhjulet.
som det verkar nu så får jag be ge mig ut på ebay för att hitta en "ny" mx518 g400 g400s. Ingen som har hittat något annat likvärdigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Lånar tråden, min moddade mx518 börjar också hänga på sista svängen. Jag kör utan vikt och har tagit bort spärren för scrollhjulet.
som det verkar nu så får jag be ge mig ut på ebay för att hitta en "ny" mx518 g400 g400s. Ingen som har hittat något annat likvärdigt?

Skickades från m.sweclockers.com

MX518 har ju inga vikter har du moddat dom också ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Steelseries Sensei

@ArcticFire: Köpte denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1294068 efter mycket letande. Helt nöjd med storlek (har stora händer), funktion etcetera.

Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk

Jag hade samma problem som du dvs min gamla MX518 gav upp så jag köpte en G500s men den stod jag bara ut med i 3 månader sen chansade jag och köpte G402 Hyperion Fury. Namnet och designen är litegrann på 12-årings nivån men vad skön den är, sitter perfekt i handen och är väldigt precis när man ska klicka på något.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

MX518 har ju inga vikter har du moddat dom också ?

i både mx 100, 110 och 518 så satt det en liten inbyggd vikt som man kunde ta bort om man skruvade i sär musen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Lånar tråden, min moddade mx518 börjar också hänga på sista svängen. Jag kör utan vikt och har tagit bort spärren för scrollhjulet.
som det verkar nu så får jag be ge mig ut på ebay för att hitta en "ny" mx518 g400 g400s. Ingen som har hittat något annat likvärdigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gick över till Zowies möss. Tyckte deras ersättning för MX518 och g400 var för dyr (sluta ändå med en mus i 500kr klassen ).

Tycker deras har liknande passform, men är lite större än MX518 och det gör den ännu skönare att ha i handen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag gick från MX518 till CM Storm Mizar, och är oerhört nöjd;
Just nu på bra pris här (249:-) här: https://www.komplett.se/cm-storm-mizar-gaming-mouse/810032

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Lånar tråden, min moddade mx518 börjar också hänga på sista svängen. Jag kör utan vikt och har tagit bort spärren för scrollhjulet.
som det verkar nu så får jag be ge mig ut på ebay för att hitta en "ny" mx518 g400 g400s. Ingen som har hittat något annat likvärdigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att jag har en liggandes helt sprillans i kartong. Kan kolla i förrådet.
PM om jag hittar den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Alla på ebay tror att en begagnad mus som kostade 40 euro är värd 100 euro+ så det går bort.

Tillgång och efterfrågan som styr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zorfex8400:

Jag tror att jag har en liggandes helt sprillans i kartong. Kan kolla i förrådet.
PM om jag hittar den.

Sälj den dyrt på ebay

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Sälj den dyrt på ebay

Heliga Håriga Makaroner ! WTF 2000kr.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0015R8M7U?ie=UTF8&tag=pri...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

"Polytetrafluoroethylene feet glide smoothly across almost any surface"
Försök uttala den om du kan!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Alla på ebay tror att en begagnad mus som kostade 40 euro är värd 100 euro+ så det går bort.

Skrivet av Grönahunden:

Det är då inga problem att få tag på mx518 på ebay (och liknande) till vettiga priser.

t.ex.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Logitech-MX518-Gaming-Mouse-180...

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

G402 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2754930) är uppföljaren till G400s

MX500 -> MX510 -> MX518 -> G400 -> G400s -> G402

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.