Permalänk
Medlem

s4 kaffe olycka

Hej har en s4 och spillt kaffe telefonen klarade sig ganska bra fast mycket kaffe kom i laddnings sockeln och den har extremt svårt för att bli laddad finns typ ett millimeter läge nästan helt inne som man för kontakt på. Ska jag spola in där ich lämna den vid hår torken över natten eller nån med mer sofistikerad lösning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Rent spontant så skulle dammsugaren göra ett bättre jobb med att suga ur fukten !?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Avstängd

En droppe aceton utan olja. Hände det nyss? om så, stoppa sen ner den i påse men okot ris.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

!!! Aceton på plast är förbjudet !!!

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Rent spontant så skulle dammsugaren göra ett bättre jobb med att suga ur fukten !?

Skrivet av kaya:

En droppe aceton utan olja. Hände det nyss? om så, stoppa sen ner den i påse men okot ris.

Skrivet av Waxinator:

!!! Aceton på plast är förbjudet !!!

hände för typ 3 timmar sedan har blåst och sögit med mun kraft blev inte speciellt mycket bättre men efter att jag pillat med säkerhets nål blev det lite bättre, Tror jag ska avvakta tills imorgon ifall det inte blivit bättre innan jag tar itu med skiten.

målar inte naglar eller har sambo så e fattigt med aceton hemma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waxinator:

!!! Aceton på plast är förbjudet !!!

Jag förslog ju inte att han skulle bada telefonen i aceton utan bara en liten droppe inne i usb kontakten.
Sprit går bra också gärna så stark som möjligt.

Ris slår både munblåsning och dammsugare om man ska få bort fukt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

En ny usb-port med kretskort kostar ca 200kr och brukar gå lätt att byta själv. Kolla på Youtube för instruktioner för s4'an.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av kaya:

En droppe aceton utan olja. Hände det nyss? om så, stoppa sen ner den i påse men okot ris.

Skrivet av Waxinator:

!!! Aceton på plast är förbjudet !!!

Hade isopropanol på en tops funkat bättre?
Om inte annat bör den kunna köra Java bättre

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

tops å lite t-röd? Annars tandborste>tops ^_^ Gjorde rent min ipad laddningshåll påsåvis. Ingen aning om det e esd farligt, gört på egen risk.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Hade isopropanolpå en tops funkat bättre?
Om inte annat bör den kunna köra Java bättre

Hur små tops har du? Det får verkligen inte plats en tops mellan kanten och kontaktytorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av nackskägg:

Hur små tops har du? Det får verkligen inte plats en tops mellan kanten och kontaktytorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant. Vad har du för förslag då?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Lägg den i en kastrull med ris tills imorgon

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Sant. Vad har du för förslag då?

Helt spontant, pensel? Inte lagt större kraft på tanken så kan vara helt galet.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.