Permalänk
Medlem

Min första smartphone!

Hej! Jag bestämde mig för att inte köpa ny en telefon tills min nuvarande gick sönder. Det var mer än 10 år sedan.. Jävla Nokia telefoner att hålla alltså. Hur som helst har jag insätt att min telefon antagligen kommer leva längre än mig. Så, det är dags att köpa en ny!

Vad är det som gäller? OnePluss One verkar vara the shit eller? Behöver också ha ett abonnemang, kollade lite på tele2 rörligt pris med 20GB, som kostar 149 kr/månad. Jag får kanske 10 samtal för varje jag ringer, så behöver inte fast pris tror jag.

Fattar inte riktigt detta med data vs tele/sms, borde jag inte kunna använda mina 20gb och skicka "sms" tills tummarna är ned nednötta till skelettet?

Har alltid tyckt att alla mobilspel såg jävligt lama ut, men såg detta, kommer det vara möjligt? Eller kanske t.o.m trycka upp det på en tv?

MVH

Visa signatur

4690K | GTX 970 | z97-Pro Gamer | XL2411Z | SuperNOVA G2 | R5 | 850 EVO | Deathadder | QcK Heavy

Permalänk
Medlem

Personligen röstar jag för Halebop Rubbet med valfri telefon. Testa telefoner i fysisk butik och hitta någon du gillar!

*EDIT* OnePlusOne är en bra telefon men riktit dyra om du behöver reparera den.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

One Plus är en bra lur men saknar de lägre 4G frekvenserna 800 & 900 mhz som används utanför större städer. (når längre)

Jag har tele2 20GB och jag struntade i fria samtal+sms då jag inte ringer eller smsar tillräckligt för att komma upp i 150:-.. Skulle du ändra dig och vilja ha det så är det ju bara att ändra då de inte har några bindningstider etc.

Permalänk
Medlem

Ok, annars verkar LG G3 schysst, onödigt högupplöst skärm kanske. Vad skulle ni rekommendera i 2-3k segmentet?

Visa signatur

4690K | GTX 970 | z97-Pro Gamer | XL2411Z | SuperNOVA G2 | R5 | 850 EVO | Deathadder | QcK Heavy

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoxOfHax:

Ok, annars verkar LG G3 schysst, onödigt högupplöst skärm kanske. Vad skulle ni rekommendera i 2-3k segmentet?

S5 Mini och Z3 Compact är helt okej i den prisklassen, tror Moto G ska funka också. Har S5 mini som företagstelefon och den gör i princip allt jag vill, förutom att den inte har fått Lollipop än men det kommer i sinom tid.

EDIT: tror dock att den prisklassen är lite för klena för att köra Super Smash på

Permalänk
Medlem

Köpte 1+1 som min första smartphone för något halvår sedan. Otroligt nöjd. Nu är jag sällan utanför städerna och om jag väl är det så har jag sällan behov av 4G så just den begränsningen har jag inte märkt av särskilt mycket. Trodde att jag skulle använda mycket data men inser att jag inte använder mer än 2-3 gb i månaden så jag skulle rekommendera ett billigt abonnemang till att börja med och sedan uppgradera ifall behovet finns. Annars blir det lätt som för mig som sitter med massa outnyttjad data varje månad men är för lat för att byta ned mig och därmed förlorar någon hundralapp varje månad.

Permalänk

Slår ett slag för LG G3.
Haft den sen juli.
Snabb i gränssnittet,skön att hålla i.
Visst skärmen kanske är onödigt upplöst men får ut 4 timmars skärmtid över 3 dagar innan jag behöver ladda den.

Men som föregående talare, så rekommenderar jag att du kollar på mobiler fysiskt i butik.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk

köp månadens telefon på comviq.se, du hittar inte bättre erbjudande i dagsläget

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Cyberphoto säljer Motorola X 2014 för 2999 för tillfället.
Det enda riktiga abret jag hittar är batteritiden. Inget du lirar med utan att behöva ladda om över en dag. Musik plus reguljär användning fixar den dock.

Nu finns det ju billigare telefoner som är ytterst kompetenta också givetvis. Moto G2 är knappast fel heller om du klarar dig med lite sämre specs.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Kör vidare på Nokia

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Kolla på Xperia Z2, helt ok.

Permalänk
Medlem

Z3 Compact om du vill ha en mindre telefon.
Annars LG G3, grymt slimmad för att ha en 5,5"-skärm, och riktigt bra telefon.

Kolla jämförelse LG G3, OnePlus One och iPhone 6 Plus (alla tre med 5,5"-skärm);
http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?lg-g3&oneplus-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

köp månadens telefon på comviq.se, du hittar inte bättre erbjudande i dagsläget

Tack för tipset! Plockade upp en sådan idag.

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Tack för tipset! Plockade upp en sådan idag.

Det gjorde 2 av mina kompisar också. Galet erbjudande. Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoxOfHax:

Hej! Jag bestämde mig för att inte köpa ny en telefon tills min nuvarande gick sönder. Det var mer än 10 år sedan.. Jävla Nokia telefoner att hålla alltså. Hur som helst har jag insätt att min telefon antagligen kommer leva längre än mig. Så, det är dags att köpa en ny!

Vad är det som gäller? OnePluss One verkar vara the shit eller? Behöver också ha ett abonnemang, kollade lite på tele2 rörligt pris med 20GB, som kostar 149 kr/månad. Jag får kanske 10 samtal för varje jag ringer, så behöver inte fast pris tror jag.

Fattar inte riktigt detta med data vs tele/sms, borde jag inte kunna använda mina 20gb och skicka "sms" tills tummarna är ned nednötta till skelettet?

Har alltid tyckt att alla mobilspel såg jävligt lama ut, men såg detta, kommer det vara möjligt? Eller kanske t.o.m trycka upp det på en tv?

MVH

Halloj! Ta inte rörligt pris, det kommer dra iväg... Med fastpris har jag 489:- i månaden och när jag provade rörligtpris kom jag upp i 600:-

Och då ringer jag inte speciellt mycket och skickar meddelande gratis via imessage

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Mattecoach

Jag tycker 1+1. Svårt att hitta något som slår den i prisklassen.

Spelet som du länkade kommer gå utan problem, däremot går det inte så bra att få upp på TV med 1+1 då den saknar MHL, trådlöst är för mycket fördröjning för att spela på enligt mig. Kan också rekommendera Monument Valley.

Permalänk
Medlem

För 2-3k skulle jag lätt köpa en OnePlus One. Jag verkligen älskar telefonen.
Min One åkte i backen och spräckte skärmen vilket i följd förstörde touch sensorn. Det kostade mig 1346kr att laga men då fraktfritt och allt fixat på lite mer än en vecka.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop