Permalänk
Medlem

Barnspel på PC

Hej alla.
Har nyligen flyttat in hos farsan och hans familj lite temporärt och mina två yngre systrar (7 och 10) visar sig vara riktigt spelintresserade små töser.
Till min stora förvåning, trots Steam Family Sharing med 2 släktingar, finns inte mycket spel alls som passar dem. Det vi spelat än så länge är Audiosurf och Daedalic Entertainments "Fire"
Finns många bra spel, men tyvärr kan de inte engelska, vilket gör att man missar många bra spel med bra story.
Tänkte i alla fall fråga om någon vet om något spel som är lämpligt för barn i denna ålder och där man inte behöver kunna engelska.

Tack och trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Minecraft.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

spela.se? Annars fungerar väl sims, eller harpan. Jag får 26 fps i full HD med mitt 770 i harpan på medium, men annars har det en riktigt bra storyline. Skämt åsido tror jag att sims eller någon plattformsspel fungerar bra. Underskatta inte deras mogenhet för spel, en RPG kan fungera bra också.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Avstängd

Disney Universe, finns på svenska, två kan spela samtidigt för att hjälpa varandra, lite som little big planet.

Permalänk
Medlem

Brothers - A Tale of Two Sons

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Disney Universe, finns på svenska, två kan spela samtidigt för att hjälpa varandra, lite som little big planet.

Skrivet av StenTuff:

Brothers - A Tale of Two Sons

Ska ta en titt på dessa två! tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxolo:

spela.se? Annars fungerar väl sims, eller harpan. Jag får 26 fps i full HD med mitt 770 i harpan på medium, men annars har det en riktigt bra storyline. Skämt åsido tror jag att sims eller någon plattformsspel fungerar bra. Underskatta inte deras mogenhet för spel, en RPG kan fungera bra också.

Då klarar nog mitt 660 inte ens att launcha harpan.
Ska kolla om dom gillar sims kanske tack

Permalänk
Medlem

RollerCoaster Tycoon 3. Lite taktiskt roligt avkopplat spel (Alla tycoons är rätt roliga men RCT3 är nog en utav dem bättre)
Har ni hand kontroller så är Trine serien trevligt, ej säker om local co-op finns däremot.
Jag vet inte, när jag var liten så var alla spelen på engelska Kan däremot inte säga story'n gick ihop så mycket när man inte förtog ett smack. Det största mysteriet är hur jag kunde navigera menyerna så lätt.
Castle Crashers är ju roligt och simpelt med knappt någon dialog, halv barnslig humor.
Robocraft kan vara värt ett försök iom att det är gratis.
Gillade dem Deadelic Entertainment så finns ju massor spel av dem, spelar en hel del av deras spel själv.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Spore är ett extremt bra spel som passar till alla åldrar.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Ska också kolla in det där disney spelet.

Några fler tips? Har en dotter på fem som ja skulle vilja introducera.
Gärna spel som spelas med dosa då ja har speldator kopplad till tv endast.