Nintendo: "Fem mobilspel släpps de kommande två åren"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Spelnörden:

Jag håller inte med. Varför spela alls om man har så dåligt med tid? Varför inte bara "anställa någon" som spelar åt en?

Så du menar på fullaste allvar att man inte får spela i två timmar? Är det för lite för att det ens ska vara värt att bry sig? Hur mycket tid ska man lägga för att man ska vara värdig denna ädla hobby? Var går gränsen? Är det två timmar om dagen eller inget alls? 10 timmar i veckan annars blir man utesluten ur klubben och får sitt steam-konto låst för att man är en filthy casual? Gäller detta alla intressen? Måste jag se ett visst antal filmer i månaden för att få din tillåtelse att se några alls?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Spelnörden:

Jag håller inte med. Varför spela alls om man har så dåligt med tid?

För att det är roligt trots tidsbrist, men man kanske inte vill slösa sin fria speltid åt att spela med värdelös utrustning i några månader innan man lyckats komma någon vart

Citat:

Varför inte bara "anställa någon" som spelar åt en?

Blir ju samma effekt bara att ena metoden kräver att du litar på att någon annan person verkligen gör sitt jobb och spelar andra kräver bara en överföring av en liten slant.
Jag är i alla fall för att man ska kunna skynda på spelet lite om man känner för det, så länge det inte blir Pay to win.
Men vi är nog av helt olika åsikt så tvivlar på att du håller med

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Om Nintendo kommer att ha microtransaktioner i spelen lär det bli något i stil med Mario Kart 8. Efter att ha ägt de flesta Nintendo konsoller sen 86 så skulle jag bli riktigt besviken på min barndoms hjältar om de började med microtransaktioner i stil med många andra "gratis" mobilspel. Däremot lär spelen, på klassiskt Nintendo maner kosta en rejäl slant. Välgjorda men dyra...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Så du menar på fullaste allvar att man inte får spela i två timmar? Är det för lite för att det ens ska vara värt att bry sig? Hur mycket tid ska man lägga för att man ska vara värdig denna ädla hobby? Var går gränsen? Är det två timmar om dagen eller inget alls? 10 timmar i veckan annars blir man utesluten ur klubben och får sitt steam-konto låst för att man är en filthy casual? Gäller detta alla intressen? Måste jag se ett visst antal filmer i månaden för att få din tillåtelse att se några alls?

Man kan spela hur mycket eller lite man vill. Det jag inte gillar är att man får alla fördelarna: upplåsbara vapen, banor etc utan att förtjäna dom med sitt spelande, istället "köper" man dom. och om man föredrar "PAY to win"
istället för PLAY to win, varför spela alls?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Spelnörden:

Man kan spela hur mycket eller lite man vill. Det jag inte gillar är att man får alla fördelarna: upplåsbara vapen, banor etc utan att förtjäna dom med sitt spelande, istället "köper" man dom. och om man föredrar "PAY to win"
istället för PLAY to win, varför spela alls?

För att man vill spela med alla banor och alla vapen. Det är modernt nu att artificiellt förlänga spel genom meningslöst grind för att dölja att det faktiskt inte finns så mycket att göra i spelet. Det är rätt tydligt i nya multiplayer FPS. Förr fick man alla banor och alla vapen och spelet gick ut på att faktiskt spela. Nu ska man gräva ner 200 timmar för att få alla vapen vilket i praktiken gör att vissa springer omkring och skryter med e-penis. COD har inte ett system med unlocks för att göra spelet bättre. De har ett system med unlocks för att hålla kvar dig tills nästa version kommer. Om det är F2P så är det för att frustrera dig till att betala för sakerna istället för att grinda.

Konceptet att grinda är dålig speldesign. Det är inte något som ska uppmuntras. Om du bara spelar för att se siffror öka på en skärm så kan du väl spela Cookieclicker.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

För att man vill spela med alla banor och alla vapen. Det är modernt nu att artificiellt förlänga spel genom meningslöst grind för att dölja att det faktiskt inte finns så mycket att göra i spelet. Det är rätt tydligt i nya multiplayer FPS. Förr fick man alla banor och alla vapen och spelet gick ut på att faktiskt spela. Nu ska man gräva ner 200 timmar för att få alla vapen vilket i praktiken gör att vissa springer omkring och skryter med e-penis. COD har inte ett system med unlocks för att göra spelet bättre. De har ett system med unlocks för att hålla kvar dig tills nästa version kommer. Om det är F2P så är det för att frustrera dig till att betala för sakerna istället för att grinda.

Konceptet att grinda är dålig speldesign. Det är inte något som ska uppmuntras. Om du bara spelar för att se siffror öka på en skärm så kan du väl spela Cookieclicker.

Lite så jag tänker också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror man i och med detta kan konstatera att det inte kommer komma några fler handhållna konsoler från Nintendo Ser dock fram emot högkvalitativa spel på telefonen. De som säger att telefonerna är mest en plattform för små "tramsspel" får nog se sig om en gång till. Det har hänt mycket sista 2-3 åren många högkvalitativa titlar som kommit ut. Jag spelade tex Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas ganska många timmar på iPhone. Nintendo har många spelserier som kan göra sig utroligt bra på mobilen, och de kan lätt ta betalt för dessa som för en premium titel och skippa överdrivna in-app köp, om det inte gäller DLC eller liknande.

Det lär komma fler men skilja sig mer från de tidigare varianterna. Själv hoppas jag på en Nintendo mobil med spel knappar. Mobil satsningen skulle vara ganska rimlig då. Sedan vet vi inte vad NX kommer innebära men det har hintats lite sedan mobila och stationära hårdvaruavdelningarna inom Nintendo slogs ihop för något år sedan att framtida Nintendo plattformar kommer vara gemensamma. Samma spel till all hårdvara och inte skillnaden vi ser idag där stationärt och handhållet är två helt olika plattformar.

Skrivet av Orisons:

Om Nintendo kommer att ha microtransaktioner i spelen lär det bli något i stil med Mario Kart 8. Efter att ha ägt de flesta Nintendo konsoller sen 86 så skulle jag bli riktigt besviken på min barndoms hjältar om de började med microtransaktioner i stil med många andra "gratis" mobilspel. Däremot lär spelen, på klassiskt Nintendo maner kosta en rejäl slant. Välgjorda men dyra...

Mario Kart 8 har inga microtrsanaktioner. soelet har två DLC-paket som fått bra kritik för vettig prissättning och innehåll.

Även jag hoppas att Nintendo väljer en annan betallösning än just microtransaktioner. Hur de ska kunna ta betalt för att kunna hålla kvaliteten hög med de minst sagt snåla mobilanvändarna lär bli ett svårt problem att knäcka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Finns ju redan ett Mario spel till WP samt Zelda: All link to the last.

Jag förstod inte om detta var ett skämt. Zelda: A Link to the Past är ett SNES- och GBA-spel.

Skrivet av GaMeR2K5:

Minns GameBoy-tiden. Det var lite häftigt/flashigt att vara en av de första på skolan som ägde en "GameBoy Color".

Idag har väl mobilerna tagit över helt i stort sett?

Nja Nintendo 3DS har ju iallafall sålt 50 miljoner exemplar.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

För att man vill spela med alla banor och alla vapen. Det är modernt nu att artificiellt förlänga spel genom meningslöst grind för att dölja att det faktiskt inte finns så mycket att göra i spelet. Det är rätt tydligt i nya multiplayer FPS. Förr fick man alla banor och alla vapen och spelet gick ut på att faktiskt spela. Nu ska man gräva ner 200 timmar för att få alla vapen vilket i praktiken gör att vissa springer omkring och skryter med e-penis. COD har inte ett system med unlocks för att göra spelet bättre. De har ett system med unlocks för att hålla kvar dig tills nästa version kommer. Om det är F2P så är det för att frustrera dig till att betala för sakerna istället för att grinda.

Konceptet att grinda är dålig speldesign. Det är inte något som ska uppmuntras. Om du bara spelar för att se siffror öka på en skärm så kan du väl spela Cookieclicker.

Om du inte gillar att spel är artificiellt förlängda varför stödjer du då konceptet igenom att först köpa spelet och dessutom betala ännu mera pengar i spelet? Borde det inte sända signaler till spelmakarna att du gillar konceptet eftersom du är så villig att spendera pengar på det?

Permalänk
Skrivet av Cocosoft:

Jag förstod inte om detta var ett skämt. Zelda: A Link to the Past är ett SNES- och GBA-spel.

Nja Nintendo 3DS har ju iallafall sålt 50 miljoner exemplar.

Inget skämt, utan det är omgjort för att funka på telefonen.
Edit: Ser nu att jag stavade fel innan, det du tog som skämt då?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Spelnörden:

Om du inte gillar att spel är artificiellt förlängda varför stödjer du då konceptet igenom att först köpa spelet och dessutom betala ännu mera pengar i spelet? Borde det inte sända signaler till spelmakarna att du gillar konceptet eftersom du är så villig att spendera pengar på det?

Vem har sagt att jag gör det? Det är ju du som försvarar konceptet, inte jag. Personligen gillar jag inte konceptet alls i spel som kostar pengar. Det gäller både betala för extra grejer som inte bara är kosmetiskt och artificiell förlängning bara för att det går. Köper jag ett FPS så vill jag spela det. Jag vill inte springa runt med värdelös utrustning i 10 timmar i multiplayer innan spelet tycker att jag förtjänar tillräckligt bra utrustning för att kunna göra någon nytta. Det kan fungera i F2P eftersom man där betalar antingen med tid eller pengar, beroende på vilket man råkar ha mest av. Om det leder till pay to win så är utvecklarna inkompetenta och spelet ska undvikas till varje pris. Det går utmärkt att designa en sådan modell utan att sälja uppgraderingar. Annars tycker jag att Smite har en bra affärsmodell. Spela gratis och få tillgång till 5 standardkaraktärer plus 5 andra på en roterande lista. Det går att spela sig till fler eller så köper man dem en och en. Precis som alla andra MOBA. Eller så betalar man €24 och får alla karaktärer på en gång.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Inget skämt, utan det är omgjort för att funka på telefonen.
Edit: Ser nu att jag stavade fel innan, det du tog som skämt då?

Ah snabb sökning på google hittar jag detta. Det är nog i en emulator. Ballt däremot!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Spelnörden:

Jag håller inte med. Varför spela alls om man har så dåligt med tid? Varför inte bara "anställa någon" som spelar åt en?

Samt så verkar dessa spel utformas så att de är så frustrerande som möjligt såvida man inte betalar.
Detta är något som kommer fram efter att man har spelat en stund.

Permalänk
Medlem

GameBoid är underbart till Android, kan spela massa gamla GBA spel vilket fungerar väldigt bra! Om det nu till och med ska komma versioner gjorde att köras på mobilen kanske det blir ännu bättre!

Dock så är betalning genom Google Play och/eller microtransaktioner ett stort nej nej.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Vem har sagt att jag gör det? Det är ju du som försvarar konceptet, inte jag. Personligen gillar jag inte konceptet alls i spel som kostar pengar. Det gäller både betala för extra grejer som inte bara är kosmetiskt och artificiell förlängning bara för att det går. Köper jag ett FPS så vill jag spela det. Jag vill inte springa runt med värdelös utrustning i 10 timmar i multiplayer innan spelet tycker att jag förtjänar tillräckligt bra utrustning för att kunna göra någon nytta. Det kan fungera i F2P eftersom man där betalar antingen med tid eller pengar, beroende på vilket man råkar ha mest av. Om det leder till pay to win så är utvecklarna inkompetenta och spelet ska undvikas till varje pris. Det går utmärkt att designa en sådan modell utan att sälja uppgraderingar. Annars tycker jag att Smite har en bra affärsmodell. Spela gratis och få tillgång till 5 standardkaraktärer plus 5 andra på en roterande lista. Det går att spela sig till fler eller så köper man dem en och en. Precis som alla andra MOBA. Eller så betalar man €24 och får alla karaktärer på en gång.

"Personligen gillar jag inte konceptet alls i spel som kostar pengar."
"Köper jag ett FPS så vill jag spela det. Jag vill inte springa runt med värdelös utrustning i 10 timmar i multiplayer innan spelet tycker att jag förtjänar tillräckligt bra utrustning för att kunna göra någon nytta."

Så du betalar. Hur kan det INTE tolkas som motsägelsefullt?

Förövrigt är jag inte nödvändigtvis någon förespråkare av onödigt "grind", jag vill bara att det ska vara lika för alla. Grind för alla eller inget grind. Alla kanske inte kan eller vill spendera mera pengar i ett spel dom redan spenderat pengar på. Detta gör att dom med "större plånbok" oundvikligen kommer att få fördelar som dom inte förtjänar, om dom kan köpa "endgame content" omedelbart.

Permalänk
Medlem

Den som förväntar sig fullskaliga spel à la Zelda, Mario, Pokemon osv kommer nog bli väldigt besvikna. Det rör sig nog snarare om typiska mobilspel i stil med Dr Mario och Pokemon Shuffle (som jag börjar misstänka var ett experiment för att se hur uppskattat den typen av spel är), också kommer vi ju absolut att få se en massa FarmVille-liknande spel med Nintendo-tema. Spelen vi såg i Nintendo Land kommer nog dyka upp i någon form.

Helt klart skoj att se Nintendo försöka modernisera sig lite, men det kommer nog att dröja några år innan vi får se stora påkostade titlar från Nintendo i mobilen. Det här är ett kanonsätt för Nintendo att nå ut till fler målgrupper. Det kanske börjar med att du laddar ner Pokemon Shuffle gratis i din telefon, en reklamfilm om att nya Pokemon finns till 3DS poppar upp, och rätt som det är så sitter du där med en 3DS.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nintendo i mobilmarknad.

Alltså nej! Det spårar ur här nu!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Mer mobilspel, suck.
De har väl sett att man kan suga ut pengar på den fronten utan att behöva lägga ner en massa tid på kvalitet , en ren kassako.
Troligtvis så är det micro-transactions som lockar.
Bra för kassan ,mindre bra för ryktet.

Fast nu tänker jag väl mest på hur den marknaden ser ut nu . Vem vet ,de kanske revolutionerar den marknaden och levererar nåt som är värt pengarna.
Nintendo har ju tappat en del förtroende på sistone så vi får väl se.

Skrivet av mr rulle:

Samt så verkar dessa spel utformas så att de är så frustrerande som möjligt såvida man inte betalar.
Detta är något som kommer fram efter att man har spelat en stund.

Läste du ens artikeln? Bara för att du har ett otroligt starkt hat till mobilspel så innebär det inte att alla spel är paywalls där minimalt med energi lagts ned på spelet. Vet inte riktigt vad du grundar på att Nintendo tappat förtroende heller, vart då? Nintendo har tappat MARKNADSANDELAR, knappast förtroende. I princip allt som kommer ifrån Nintendo själva håller väldigt hög kvalité. Nintendo sopade ju banan med allt motstånd mer eller mindre när det kom till olika GotY från i stort sett alla inom spelbrancshen för 2014.

Skrivet av Gender Bender:

Den som förväntar sig fullskaliga spel à la Zelda, Mario, Pokemon osv kommer nog bli väldigt besvikna. Det rör sig nog snarare om typiska mobilspel i stil med Dr Mario och Pokemon Shuffle (som jag börjar misstänka var ett experiment för att se hur uppskattat den typen av spel är), också kommer vi ju absolut att få se en massa FarmVille-liknande spel med Nintendo-tema. Spelen vi såg i Nintendo Land kommer nog dyka upp i någon form.

Helt klart skoj att se Nintendo försöka modernisera sig lite, men det kommer nog att dröja några år innan vi får se stora påkostade titlar från Nintendo i mobilen. Det här är ett kanonsätt för Nintendo att nå ut till fler målgrupper. Det kanske börjar med att du laddar ner Pokemon Shuffle gratis i din telefon, en reklamfilm om att nya Pokemon finns till 3DS poppar upp, och rätt som det är så sitter du där med en 3DS.

Jag tror inte det är någon som förväntat sig enorma speltitlar som erbjuder minst 40h speltid i storyläget med bländade grafik på en mobil. missade du också det som citerades i artikeln?

"You may think it is a small number, but when we aim to make each title a hit, and because we want to thoroughly operate every one of them for a significant amount of time after their releases, this is not a small number at all and should demonstrate our serious commitment to the smart device business."

Jag har svårt att se att man kommer släppa slappa portningar av mediokra spel utan släppa genomtänkta titlar som är i klass med spel idag som vunnit utmärkelser och betraktas som riktigt roliga spel av konsumenterna. Har man för avseende att varje spel ska bli en hit och heter Nintendo så tror jag knappast det finns någon större risk att det blir värdelöst. Återstår givetvis att se hur pass stor hit spelen blir men jag har ett väldigt starkt förtroende för Nintendo när det kommer till spel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det lär komma fler men skilja sig mer från de tidigare varianterna. Själv hoppas jag på en Nintendo mobil med spel knappar. Mobil satsningen skulle vara ganska rimlig då. Sedan vet vi inte vad NX kommer innebära men det har hintats lite sedan mobila och stationära hårdvaruavdelningarna inom Nintendo slogs ihop för något år sedan att framtida Nintendo plattformar kommer vara gemensamma. Samma spel till all hårdvara och inte skillnaden vi ser idag där stationärt och handhållet är två helt olika plattformar.

Mario Kart 8 har inga microtrsanaktioner. soelet har två DLC-paket som fått bra kritik för vettig prissättning och innehåll.

Även jag hoppas att Nintendo väljer en annan betallösning än just microtransaktioner. Hur de ska kunna ta betalt för att kunna hålla kvaliteten hög med de minst sagt snåla mobilanvändarna lär bli ett svårt problem att knäcka.

De två DLC-paketen gick på 120kr totalt, var 8 banor, ett par gubbar och andra pryttlar. Var ett godkänt pris och banorna var väl bra också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semjonov:

De två DLC-paketen gick på 120kr totalt, var 8 banor, ett par gubbar och andra pryttlar. Var ett godkänt pris och banorna var väl bra också.

Sant. Det är ju inte horse armor direkt. Dock...

...upptäckte jag idag när jag plockade hem Splatoon-demot att Super Smash Bros faktiskt har ganska mycket DLC, nya karaktärer, kostymer och sådant. Men det verkade finnas färdiga paket där allt redan ingår till, förmodligen, ett lägre pris. Då föredrar jag ändå hur de gjorde med MK8. Och det spelet uppdateras ju också med nytt innehåll även utan DLC, 200cc-läget kom nyligen.

Permalänk
Medlem

Spela spel på mobilen är ju kräk. Spelindustrin håller på att gå i botten med alla kassa mobilspel.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Synd det bara blev mobilspel, hade gärna sett nintendospel på ps4:an

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Den som förväntar sig fullskaliga spel à la Zelda, Mario, Pokemon osv kommer nog bli väldigt besvikna. Det rör sig nog snarare om typiska mobilspel i stil med Dr Mario och Pokemon Shuffle (som jag börjar misstänka var ett experiment för att se hur uppskattat den typen av spel är), också kommer vi ju absolut att få se en massa FarmVille-liknande spel med Nintendo-tema. Spelen vi såg i Nintendo Land kommer nog dyka upp i någon form.

Helt klart skoj att se Nintendo försöka modernisera sig lite, men det kommer nog att dröja några år innan vi får se stora påkostade titlar från Nintendo i mobilen. Det här är ett kanonsätt för Nintendo att nå ut till fler målgrupper. Det kanske börjar med att du laddar ner Pokemon Shuffle gratis i din telefon, en reklamfilm om att nya Pokemon finns till 3DS poppar upp, och rätt som det är så sitter du där med en 3DS.

Tror absolut Pokemon Shuffle/Rumble och liknande pysselspel som släppts till 3DS är lite av vad de flesta ser, generellt, när de tänker att en ny aktör ska ge sig in på mobilmarknaden.
Men som tidigare nämnt så tvivlar jag på att Nintendo skulle riskera sitt anseende bland gamers med att pumpa ut något som bara ska fungera som en kassako åt företaget. De fem första titlarna lär antagligen bli flaggskeppen för företagets mobilsatsning och kontinuerlig vidareutveckling av dessa.

Nintendo i sig är för innovativt och unikt som koncept att försöka brädda sin marknad genom att lansera generiska spel som app-stores redan är överfulla utav.

Skrivet av Selo:

Spela spel på mobilen är ju kräk. Spelindustrin håller på att gå i botten med alla kassa mobilspel.

Enligt dig. Samtidigt är mobilspelsmarknaden en av de mest växande branscherna just nu. Inte bara majoriteten av surfandet som utgörs på mobila enheter utan spelandet börjar vända avsevärt stort mot mobilt.

Användarupplevelsen med mobilspel är ju allt annat än skönt när man är konsol/PC-fantast, men har svårt att tro Nintendo inte skulle lansera tillhörande hårdvara till sina spel. De har ju ett ypperligt tillfälle att visa varför deras spelarskara är så lojal som den är.